Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag var aktiv ryttare var WE och dressyr mina främsta grenar. Jag älskade WE för det blev verkligen ett "working" -dressyrpass. Mycket kan man göra med typ 2 hinderstöd och en longerlina = grind, koner för olika serpentiner och volter osv. Det dröjde säkert något år innan vi fick riktiga WE-hinder, men vi byggde upp i princip allt med bommar, hinderstöd och koner!
Nån som har tips på nåt enkelt sätt att fästa en ring typ från sargen? Just att pricka en ring i galopp är nåt jag antagligen kommer behöva träna m y c k e t på.
I helgen har jag ridit serpentiner, volter runt tre koner och tvärat över bom. Just tvärningen över bom började jag från marken och sen red jag den på röstkommando på en hand. Vet att det inte är "rätt" på röst men Dio lär sig verkligen bäst så och med mycket morot.
Jag skruvade fast en skåpluckemagnet på ett avsågat hinderstöd och den andra delen av magneten fäste jag på ringen. Kanske fungerar på sargen också?Nån som har tips på nåt enkelt sätt att fästa en ring typ från sargen? Just att pricka en ring i galopp är nåt jag antagligen kommer behöva träna m y c k e t på.
I helgen har jag ridit serpentiner, volter runt tre koner och tvärat över bom. Just tvärningen över bom började jag från marken och sen red jag den på röstkommando på en hand. Vet att det inte är "rätt" på röst men Dio lär sig verkligen bäst så och med mycket morot.
Ja det låter ju som ett väldigt enkelt sätt! Då kan en sätta upp flera ringar också och inte behöva släpa med hinderstöd tänker jag. Allt som minimerar framtagande av saker är braJag skruvade fast en skåpluckemagnet på ett avsågat hinderstöd och den andra delen av magneten fäste jag på ringen. Kanske fungerar på sargen också?
Jajebus!Har du sett den här videon?
Så har jag också gjort ringen, och så skåpsmagnet för att fästa den. Jag har till och med haft skåpsmagnet, skruvar och en liten skruvmejsel med mig när jag håller träningar och skruvat upp ringfäste på lämpligt ställe. Håller man lansen stabilt och klarar av att galoppera samlat är det inte svårt att fånga ringen. Har man en tvådimensionell tjur kan det vara klokt att närma sig den rakt framifrån eller bakifrån först, för att sedan förändra vinkeln gradvis så hästen inte ser bredsidan direkt. Men de brukar lära sig ganska snabbt om man inte gör stor affär av det, och många hästar reagerar inte alls.Jag har gjort en ring av spikband som är magnetiskt i sig själv och så har jag en magnet som jag kan fästa på olika saker i lämplig höjd. Tjuren behöver ju inte se ut som en tjur när man börjar träna men med tanke på hur livrädd min i normala fall ganska stabila islänning blev första gången vi tränade på en lite mer riktig tjur så skulle jag rekommendera att göra det innan man försöker sig på en eventuell tävling