Warsteiner

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Warsteiner

Varför skulle du inte hinna? Jag har inte börjat betäcka mitt sto ännu väntar efter midsommar , bor norrut och vill ha ett föl som kan vara ute och slippa snöstorm och is, har haft dessa bekymmer ibland

tack! Det gör jag med, fast jag räknar med att det inte ska gå. Fast hon har en avkomma innan så dräktig kan hon ju bli...

Ja men de är ju sånt man aldrig kan veta om de ska strula, men de är jäkligt tråkigt när det gör det!
Själv känns de som att jag dragit en vinstlott!:) Men man ska ju aldrig säga aldrig rätt vad det är på 45d kollen så är de tomt och då har jag bestämt att de är försent att pröva någon fler gång i år!:)

Vad bra att det inte bara är jag som är ute sent. Vi kom på det lite sent och har ingen koll på brunsten så menar mer att det kan ta tid att få henne dräktig. Får väl spruta igång henne annars :-) Vad har din för stam? :)

KL

Vi har seminerat med warsteiner!!=)
Hon blev seminerad i sista gången i tisdags ägget var fint m.m så dom sa typ att blir hon inte dräktig nu så är det väldigt konstigt...
Hoppas Hoppas=) tillbaka om två veckor för 16 dagars koll... Jag hoppas verkligen att det tar sig på första denna gången för förra gången vi seminerade henne var det massa strul och vi fick byta hingst m.m.. Hon seminerades sista gången 2 aug då och som tur var tog det sig då!! Så nu står det en 1årig hingst efter Balougraph utanför...

Vad roligt! Hoppas hon tar sig! Min tog sig på första försöket, så han verkar ju ha bra simmare!:)

Till er andra glöm inte fylla i era ston i srångrulla tråden så vi kan hålla koll på hur många ston från buke han får:)

ja det känns som att det är meningen att det inte ska bli nåt. ägget som faktiskt släppte var säkert ett skitägg:p

Japp jag är mäkta optimistisk:D

...nu har vi betstämt att det blir Warsteiner, räknade på kostnaden och det är ju överlägset billigare med honom i år. :bump:

Nästa år kan det dock bli Okeanos om hon fixar denna dräktighet bra.

Iväg till stationen för koll i veckan då, hej å hå!:rofl:

Varför skulle du inte hinna? Jag har inte börjat betäcka mitt sto ännu väntar efter midsommar , bor norrut och vill ha ett föl som kan vara ute och slippa snöstorm och is, har haft dessa bekymmer ibland

Va är Warsteiner leva?

Har ägt en mkt trevlig Warsteineravkomma sedan denna var föl, såldes tyvärr efter 10 år då jag inte hann med längre. Hopptävlade och tränade sparsamt för proffstränare med mycket beröm av en otrolig kapacitet i min ägo, såldes till dressyrryttare och har lika stor kapacitet där enligt proffstränare. Otroligt snäll och lätthanterlig men vaken och arbetsvillig att rida utan att vara dum. Tilläggas kan att denna häst har fullblodsmamma, och ändå funkar alldeles utmärkt! Hästen har även en avkomma som tävlar alla dicipliner. Kommer att betäcka mitt fullblodssto (trevligt temperament/hanterbarhet, hoppar och rör sig mkt bra) med Warsteiner i år, och hoppas på att få fram en lika trevlig avkomma som den tidigare!

*KL*

mitt sto seminerades den 12/6, kollades i går. men tom :(

så hon stannade på station, så vi hoppas de tar sig nästa vända...

KL
Idag konstaterades min dam dräktig på 17dygn.:banana: Så nu är det bara att hoppas allt går vägen.:love:

Oj de är ju en väldig ökning sen förra året! Men han är ju verkligen till ett förmånligt pris! Hoppas andra hingstägare tar efter!:)

:) Otroligt om han fått strax under 100 när han bara sett ut att fått 4 förra året.
, hoppas det är mycket bra ston också så att det blir många på fölvisning osv.
Jag ska snart åka med mitt sto men hon var brunstig över midsommar.
Tufft av ägarna att sänka avgiften så mycket undra hur många som betäckt med honom som planerat med någon annan hingst i år?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: Cambrie
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka