Warsteiner

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Warsteiner

min konstiga märr är hemma igen. Ägget som var superfint i fredas hade fortfarande inte släppt i måndags så det är nåt galet.
Vet var tydligen väldigt brydd...

Hon ska på UL på fredag igen (15 dagar efter första semineringen) för att se hur det ser ut o ev sprutas då.

Suck

Jobbigt då det strular, man vill ju inte kasta pengarna i sjön..

Håller tummarna för att de ser bättre ut då!:)

Har nog nästan övertalat hon som sitter på pengarna att det är ett bra alternativ med Warsteiner till vår lilla dam.. :p

Åh vad tråkigt.

Ingen som vet om de finns någon annan bild på Warsteiner än den dom visar på hemsidan?

Vad typiskt, vore roligt att se några andra bilder på honom:)

Pastejjja: Jag vet inte hur många det är, trodde man skulle kunna se på språngrulla hur många ston hingstarna hade men det verkar ej gå?

Comfort: Har du kollat ditt sto och hur går det?:)

Senast ändrad:

Jag ska seminera mitt sto imorgon med honom:)

Visa lite bilder på din avkomma!

WALKYRIA3.jpg

Mamman är 156cm i mkh och avkomman som är 5år i år är ca 162 cm i mkh.

Bilden tagen med mobilen, när hon gick i hagen = så den är inte så rättvis

Det e hon som föl som är i min visnings bild

hon hade inga ägg nu iaf så tillslut hade hon släppt det, eller så hade det tillbakabildats det med.

På måndag ska hon kollas igen, då 21 dagar sen den troligt riktiga brunsten:)

Mitt sto skall i morgon första gången semineras med Warsteiner.

Hoppas de tar sig och att de blir en fux :) (tror nog de blir en fux)

Stoet på bild. E: Amsterdam-President
30945253.jpg

Knapplån

Nu har mitt sto åkt iväg till seminstationen och ska så småningom semineras med warsteiner!

Hur har det gått för er andra har några börjat seminera än, har det tagit sig? Kan ju vara intressant att höra hur det gått!

Kul, vad har du för sto?

Jag ska kolla min på fredag och hoppas att hon tagit sig!:) Första skicket var jättebra men de andra var ungefär 60% och på de släppte hon ägget, så jag håller tummarna!

Jag har en fullblodsdam e. island reef u.switchess. Har inga bra bilder i datorn men så här ser hon ut iaf
DSCN0460.jpg

DSCN0463.jpg

Och här är hennes förra föl e.okeanos född 2008.
DSCN1534.jpg

DSCN0266.jpg

*Knapp*
Kul att Warsteiner får lite ston i år! Nu är ju jag väldigt partisk som har en avkomma till honom själv men det är en otroligt snygg hingst.
Weltmeyer har ju lämnat massoooor med bra hästar.

Jag kan skriva under på att Warsteiner-hästar är lite skarpa. - Dock inte dumma, men skarpa, så som man vill ha en tävlingshäst. Har bara ridit min egen men sett desto fler.
Min är 165 i mankhöjd, grövre modell, mamma från stofamilj 47 e. Lambert - Diamant. Enligt uppfödaren blev han väldigt lik mamman i kroppen.

Har ingen bra gång att tala om direkt, lägger bromsen i på dressyrbanan, tänder till på hoppbanan/terrängen och vid uteritt. Väldigt bra skritt, vägvinnande och elastisk. Traven går att rida fram men det krävs en del. Vägvinnande stor galopp, lite raka bakben (han är något rakhasig och lågställd).

Ingen dressyrhäst men han har utstrålning och hoppar bra. Går La dressyr, Msv hoppning samt msv fälttävlan nu till sommaren om planerna hålls. En häst som var väldigt skarp när jag köpte honom, bockade, backade, studsade runt, kastade sig, tvärvände vid uteritt osv. Nu händer det väldigt sällan.
Men ska jag vara ärligt tror jag att Warsteineravkommor fått oförtjänt dåligt rykte på grund av dåliga ryttare. Idag kan jag sätta upp min 2-åriga systerson och kompisar som aldrig ridit utan problem. Han är hur snäll som helst.
När han går bra går han riktigt bra och han passar mig väldigt bra som ryttare.
Skulle han vara sto skulle jag inte tveka på att ta ett föl, med en hingst som är lätt i typen med mkt fullblod samt bra gångarter som kan förbättra traven lite. ;)

Videos finns här:
http://www.youtube.com/user/Estivuz

Bilder:
DSC00434.jpg

DSC00441.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: Cambrie
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross