Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja det är Kaprifol,, känner du igen henne? Varifrån? PM:a mig vettja! Spännande
Tyckte hon passa i denna tråd eftersom hon är en enormt begåvad avkomma till Warsteiner
Håller tummarna för din häst. Jag väntar på att min ska bli klar att betäcka kanske i morgon , hon har varit på seminstation i en vecka i dag. De har haft minst tre som bet med Warsteiner och en är inte dräktig och det beror inte på hingsten.
Är det någon som vet om någon eller några avkommor e. Warsteiner som inte har en mankhöjd över 170 cm med ett ej alltför litet sto?
Fan vad skoj att han fått så många ston!!! Hoppas innerligt att det kommer att finnas hingshållare som följer LF´s exempel, i synnerhet dom som har icketävlande hingstar har liksom inget att förlora på konceptet.
Ja det måste det göra! Säg att han har 80% dräktighet på 120 ston, då har han dragit in 192.000:- i dräktighetsavgift. Om inte de andra hingstägarna följer blir jag förvånad över deras dumhet må jag säga.
Fast samtidigt - vad händer om alla gör det? Det blir spännande att se! Jag tror nog att få följer efter faktiskt, min magkänsla säger mig att de har för mycket stolthet...
Men W hade 4 (fyra) ston förra året á 2000:- + 5500:- vilket gör 30 000:-. Lite skillnad mot 192 papp!
Kan ju vara ganska många som passade på i år som inte tänkte betäcka sina ston i och med det låga priset.
Det kan ju vara intressant för andra hingstägare att följa med hur det går
för W i år och kanske vill ha fler ston till sina hingstar och sänker priset
framöver . Vem Vet! W var ju billig förut i jämförelse med många andra
i fjol också, och smart att låta folk få upp ögonen för hingsten i och med att han bör ha flera år kvar om han håller sig frisk och feritil. Det kan vara en del kvar som ännu inte är medräknade i de 120 stona som är betäckt bl a mitt
Två hingstar som jag kom att tänka på som nog hade tjänat på sänkta avgifter är Majim G och Donnerfly. De är relativt "dyra" och har haft ganska få ston de senaste åren. Såvitt jag vet tävlas de inte heller, åtminstone inte Donnerfly.
Vi var tillbaka igår för att undersöka igen nu på dag 24 för att kolla cysta/tvilling så dräktig är hon fortfarande men vetrinären kunde inte säga vad det är..om det är så att ägget ligger nära en cysta bara eller om det är tvillingar han sa att han aldrig har sett ngt sån här förut och det låter ju inte speciellt lovande.. jag tror att ägget var 22mm på dag 16 är det normalt?? är det någon som vet hur sent man kan klämma en tvilling?? vi ska tillbaka nästa torsdag igen och då är hon ju på dag 31
Hundavel & Ras Absolut. Jag är en av dem som är för förslaget. Jag är dock inte med i rasklubben längre och jag vill påstå att många av de som är för...
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.