Warsteiner

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Warsteiner

KL
Slänger in en bild på min brutta=) Fölet på bilden är E: Balougraph (han är nu 1)

6655_98279518726_741848726_2123456_6510126_n.jpg

Här är min åring (som är i mitten) som är efter warsteiner. stot efter magritte.
Superhärligt föl :D
kurresnurr

Kul att se Warsteiner avkommor! Man längtar ännu mer efter att få se vad som kommer ut!'

Imorgon kollas Leonie på 45d så håll tummarna för att de är ett litet liv därinne!:)

:)Håller tummarna för din häst. Jag väntar på att min ska bli klar att betäcka kanske i morgon , hon har varit på seminstation i en vecka i dag. De har haft minst tre som bet med Warsteiner och en är inte dräktig och det beror inte på hingsten.
Är det någon som vet om någon eller några avkommor e. Warsteiner som inte har en mankhöjd över 170 cm med ett ej alltför litet sto?

Fan vad skoj att han fått så många ston!!! Hoppas innerligt att det kommer att finnas hingshållare som följer LF´s exempel, i synnerhet dom som har icketävlande hingstar har liksom inget att förlora på konceptet.

Ja det måste det göra! Säg att han har 80% dräktighet på 120 ston, då har han dragit in 192.000:- i dräktighetsavgift. Om inte de andra hingstägarna följer blir jag förvånad över deras dumhet må jag säga.

Fast samtidigt - vad händer om alla gör det? Det blir spännande att se! Jag tror nog att få följer efter faktiskt, min magkänsla säger mig att de har för mycket stolthet...

Men W hade 4 (fyra) ston förra året á 2000:- + 5500:- vilket gör 30 000:-. Lite skillnad mot 192 papp!

....hingsten har såklart fått jobba mer, men för en hingst utanför tävling kan det inte spela så stor roll.

Fast om många hingstar går över till lägre betäckningskostnader så blir det ju färre ston fördelat på de hingstarna.

Kanske en del hingsthållare gör så att någon av deras hingstar är väldigt fördelaktig något år, bara för att man ska få upp ögonen för den hingsten?

Fast det var kanske precis det du menade? :)

Visst blir det färre ston/hingst men en och annan bortglömd kille hade nog allt tjänat på det:).

:)Kan ju vara ganska många som passade på i år som inte tänkte betäcka sina ston i och med det låga priset.
Det kan ju vara intressant för andra hingstägare att följa med hur det går
för W i år och kanske vill ha fler ston till sina hingstar och sänker priset
framöver . Vem Vet! W var ju billig förut i jämförelse med många andra
i fjol också, och smart att låta folk få upp ögonen för hingsten i och med att han bör ha flera år kvar om han håller sig frisk och feritil. Det kan vara en del kvar som ännu inte är medräknade i de 120 stona som är betäckt bl a mitt

Två hingstar som jag kom att tänka på som nog hade tjänat på sänkta avgifter är Majim G och Donnerfly. De är relativt "dyra" och har haft ganska få ston de senaste åren. Såvitt jag vet tävlas de inte heller, åtminstone inte Donnerfly.

visst är han fin min lilla prins:love:

Vi var tillbaka igår för att undersöka igen nu på dag 24 för att kolla cysta/tvilling så dräktig är hon fortfarande men vetrinären kunde inte säga vad det är..om det är så att ägget ligger nära en cysta bara eller om det är tvillingar han sa att han aldrig har sett ngt sån här förut och det låter ju inte speciellt lovande..:confused: jag tror att ägget var 22mm på dag 16 är det normalt?? är det någon som vet hur sent man kan klämma en tvilling?? vi ska tillbaka nästa torsdag igen och då är hon ju på dag 31

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: Cambrie
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka