Warsteiner

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Warsteiner

Ja de hoppas jag med. hon ska semineras i morgon igen...

så nu hålla tummarna tills nästa koll...

nej iom att det gick åt 5 semineringar förra brunsten för att hon är så krånglig har min budget spruckit, de såg nu på ul att det var minst 2 nya ägg + ett som suttit kvar sen första brunsten.

ja det är klart att jag vet det, men nånstans måste man ju dra gränsen!
Jag hade satt upp en budget, och den är uppnådd.

Det är ju ingen språngavgift på warsteiner.

haha jo det ska du veta att det gör, men med tanke på hur det vart hittills med äggen tänker jag ha is i magen:p

Fördelen är ju att jag kan rida igång henne ordentligt nu, jag köpte henne i våras och då hade hon inte gjort nåt på 3 år. Så nån fördel finns det ju (japp jag försöker intala mig det:p)

Åker på seminstation i morgon och seminerar med Warsteiner. Pratade med Lasse på Hippo E i dag och hingsten har i dag fått runt 120 ston och många dräktiga på första brunsten. Förra året hade han fyra ston så det blir en otrolig skillnad .
Håller tummarna för alla i år. Vet hur eländigt allt är med krångelston och alla förhoppningar som grusas. Men jag har en ettåring i hagen som inte seminstationen trodde fanns i magen.Första året resorberade hon eller kastade trodde hon var dräktig och vakade, året därpå
Ingen brunst infekterad behandlades, fick en dålig brunst i aug som seminerades ena dagen nästa ägget borta men föl blev det. I år har hon tydliga brunster men de är beredda på infektion i varje fall

kl

Jag hittade precis denna tråden :)
Så lite sent kanske men vi har en avkomma e. Warsteiner. Han är inte vår längre vi gav honom till min kusin.
Han är ganska tuff i huvudet men de kan han likaväl fått från sin mor Sun Dance som var e. Chagall ue. Ganesco.
han har fantastiskt fina gångarter och har hög ridbarhet.
31281632.jpg

31281634.jpg

31281633.jpg

Ridbilden är från ca. 5:e gången han har har ryttare på ryggen.
De andra bilderna är ca. 2 år gamla.
Han är nu 8 år.
De var tänkt att han skulle behållts som hingst, de var Warsteiners ägare som ville använda vårt dressyrsto, men sen var Sky Walker för svår att hantera som 2- 3 åring så de kastrerade honom. Vi köpte "tillbaka" honom och de tog 2 år innan han var lugn och snäll. Men nu är han världens bästa, men med temperament :)

Vet inte alls om detta var intressant ;)

Jag har ett väldigt trevlig sto efter honom som ska betäckas i år. Det är en väldigt snäll och lätthanterlig dam av det ädlare slaget men ändå med bra storlek, hon är lite över 170.
Lucettesida2.jpg

Hjälp va läskigt lik hon var min systers häst, Kaprifol e Warsteiner ue Herkules. En nästan svart, kompakt kortryggad tjej med en enorm överlinje och hingsthals(162 cm). Går just nu, 12 år gammal msv A och debuterade Georg i helgen i värmen och med en klass i bagaget på 58%, två felridningar. Bra potential! En enormt snäll tjej men med ett jäkla humör!! Kan bli riktigt förbannad och har i sina tidiga dagar haft svårt för att bli tillsagd på skarpen och gärna svarat emot men har efter mkt jobb nu lagt ner och är bara genomsnäll,, iaf mot folk ;)
Jag ska försöka ordna ett kort!
Mvh Sofie

I2876109W380H507V20100708T164017Z.jpeg

I2876096W380H507V20100708T164017Z.jpeg

Enormt vacker hästen med det där "det".
Glömde nämna att hon hoppar som en katt, god teknik.

KL

Idag var vi på semistationen och kollade på 16 dagar och hon är dräktig!!!:banana::bump:

seminerad på första brunsten..
Men vi ska tillbaka nästa vecka igen och kolla för ägget hade tydligen satt sig nära en cysta och dom var osäkra på om det skulle kunna fästa ordentligt där eller om hon skulle resorbera.. förhoppningsvis håller det=)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: Cambrie
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka