Warsteiner

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Warsteiner

Majim G har jag alltid gillat, snygg typ och allround.

Han hade nog verkligen tjänat på en prissänkning, tycker han är märkligt bortglömd. Vet dock inte om han tävlar fortfarande, vet bara att han gjorde det sist jag hörde något i alla fall, nog 2 år sen.

Enda felet är att han inte ger fux, jag har ju beställt ett isabellföl efter min gula.
Tycker de kunde sänka priset på Okeanos och Damino till nästa år.. :angel:

:)Håller tummarna för din häst. Jag väntar på att min ska bli klar att betäcka kanske i morgon , hon har varit på seminstation i en vecka i dag. De har haft minst tre som bet med Warsteiner och en är inte dräktig och det beror inte på hingsten.
Är det någon som vet om någon eller några avkommor e. Warsteiner som inte har en mankhöjd över 170 cm med ett ej alltför litet sto?

Min är 165, inte alls litet sto!

Ska kolla min märr på 30 dygn nu på torsdag... Om det visar sig att hon resorberat så kommer jag eventuellt pröva att betäcka med Warsteiner! Har inte bestämt mig helt hundra ännu!

Warsteiner-Indus-Urbino
Sto, f 04. Såldes som tvååring då hon redan var 170 cm mkh. Nu 180...

4455401802_a41a7fa550_o.jpg

4810413322_a6b47b1747_o.jpg

4810412352_54237defec_o.jpg

kl

Nu har vi seminerat igen, min vet skryter om hans simmare dom såg jättebra ut! Så nu hoppas vi hon släpper ägget tills imorgon!:)

Mitt sto är också seminerad i dag och stationen säger att simmarna även här såg bra ut.
Och jättefin unghäst den svarta men jisses blir ca 180 hur stor är mamman?
Jag vill absolut inte ha avkomma som blir så himla stor, mitt sto är 167 cm,
ser att han har +3,5 på avkommorna och visst räknar man från 165cm så genomsnittet tycks i så fall vara 168,5 och det vore inte så tokigt, min kompis 4åring är runt 170 cm

Genomsnittet för nåt år sen var bara 162, men vet inte om det höjts:).

Lycka till alla som seminerat! Jag hoppas lite att han kommer att stå kvar på låg avgift för då kommer jag troligen använda honom så småningom:).

*KL*

Mitt sto -06 e. Blue Talk xx- Stanford var dräktigt på 18 dygn idag! Första försöket!

Hon är inte medräknad i de 120 stona då hon skadade sig och vi bestämde oss snabbt för att våga betäcka då han var så pass billig. :)

KL idag har vi vart och ultraljudat igen!! och hon är fortfarande dräktig och det är bara 1 fölis i magen och tydliga hjärtljud!!! =) Så nu håller vi tummarna till 45 dagars!!!

Lycka till alla med era Warsteinerbäbisar:)
Jag hade inte tvekat att betäcka med honom igen, fast jag ska inte ha fler hästar. Har så jag klarar mig.

:)Väntar nu på 16 dygn för allt ser bra ut så här långt och hon är kvar på seminstationen för det känns onödigt att transportera henne 25 mil i onödan. Det har gått en vecka sedan hon blev seminerad så nu håller jag tummarna.
Hoppas på en frisk krabat nästa sommar nu, har en åring efter Channon och detta sto som i dag är 150 cm född 19/7 tror han blir ca 165 aldeles perfect storlek och genomsnäll och väldigt lättfostrad och orädd, hoppas om det blir en Warsteinerunge att den är lika i tempramentet:love:

KL

Nej!! vi har inget flyt!! mitt stackars sto har fått lymfangit hennes ena bakben ser ut som ett elefant ben och hon är nu fullproppad med mediciner 2 ggr om dagen.. fölisen var på 35 dagar när hon fick detta jag hoppas vid gud att det inte ploppar ut eller tillbakabildas.... =( men risken är ju ganska stor... vi får se om vi kan åka på 45 dagars koll beroende på hur hon mår... febern har vart skyhög så fort medicinen slutar verka..=(

Vad tror ni om att betäcka ett arabsto med Warsteiner? Hur tror ni avkomman hade blivit? Jag funderar nämligen att lägga en halvblodshingst på mitt arabsto i och med att det finns så få väl utbildade arabhingstar i aveln och det dessutom inte är någon marknad för arabföl just nu.

Tror absolut de skulle fungera! Finns ju många halvblod med arab i, har själv haft en fast de var angloarab i henne, mycket vacker och hade mycket kvaliteér! Har en inhyr som har fullblodsarab i sig och den är också fin och trevlig!:)

Det blir ju ett renrasigt halvblod om mamman är arab och betäcks med en godkänd halvblodshingst så värdet på avkomman borde ju vara detsamma som för en avkomma med två halvblodsföräldrar?

Jag menar, kolla runt bland hästannonserna. 15 000 kronor för ett arabföl. Det måste ju ha kostat mer att ta fram fölet? :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: Cambrie
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross