Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Nej!! vi har inget flyt!! mitt stackars sto har fått lymfangit hennes ena bakben ser ut som ett elefant ben och hon är nu fullproppad med mediciner 2 ggr om dagen.. fölisen var på 35 dagar när hon fick detta jag hoppas vid gud att det inte ploppar ut eller tillbakabildas.... =( men risken är ju ganska stor... vi får se om vi kan åka på 45 dagars koll beroende på hur hon mår... febern har vart skyhög så fort medicinen slutar verka..=(
Det blir ju ett renrasigt halvblod om mamman är arab och betäcks med en godkänd halvblodshingst så värdet på avkomman borde ju vara detsamma som för en avkomma med två halvblodsföräldrar?
Härligt att höra!!! hade hon vart på 60 dygn hade jag inte vart lika orolig som nu när hon är på 35 dygn men hon är ganska tålig.. vetrinären sa att vi inte ska hoppas förmycket på att det är kvar vid nästa koll men man kan ju inte låta bli att hoppas ändå...
Har du ngt bra tips på att få ner svullanden?? hon är svullen från kronrand ända upp till juvret.. jämntjock hela vägen och hasen är nog dubbelt så stor som den brukar vara... =(
på vilken dag i dräktigheten var hon när hon fick lymfangiten??
Metacam ska inte ges till dräktiga ston!
Åtminstone var det så för fem år sen då distriktarn som jag hade ute kollade upp det i FASS, vet inte om något ändrats nu.
OK hon får nu metacam på morgonen och hippotrim på em vet ville inte ge oss pecillin att spruta varför vet jag inte..?? vi har gått med henne också och hon går ganska bra lite svårt att få med benet i början men sen går det bättre... vetrinären sa inget om omslag men jag har också funderat på jodopaxomslag men hur sjutton gör jag då??? hade det vart ett vanligt upp till hasen så hade det ju inte vart så svårt men hela benet hur gör jag då???
Jag gav Metacam till mitt sto (och även sedan när hon var digivande). Vet. menade på att det var väl inte att rekommendera, men inte heller bevisat 'dåligt' att ge det. Men stoets välbefinnande och hälsa går ju före dräktighet.