Sv: Vuxna ponnyryttare!
*kl*
Jag är också en vuxen ponnyryttare
. Är 31 år (hjälp) 168cm och väger mellan 57-59kg. Ponnyn är en connemara på ca 138 cm (ska mätas om ett par dagar). Jag har tidigare endast ridit halvblod och haft egen häst sen -95. Jag vara bara 14 när jag fick första hästen som alltså var stor häst. Nu har jag dock tröttnat på halvblod som tyvärr kan vara lite meckiga... Så när mitt halvblod togs bort i början september förra året bestämde jag mig för att ha en ponny
. Jag ville ha en talangfull fyraåring som jag kunde sats med till ungponnychampionatet. Hittade en underbar liten tjej som egentligen var för liten, men hon rörde sig riktigt bra och hade jättetrevliga ägare. Så jag har haft henne nu i ca fyra månader och jag är helt kär i att vara ponnyryttare! Allt är lättare och hon har ett underbart psyke
. Längtar massor till tävlingsdebuten, men det ska slipas lite till först.
Vad det gäller reaktioner har dom nog varit som störst bland dressyrnissarna här på Buke
. Hur sjutton ska jag kunna tävla "på riktigt" med en
ponny. Men det struntar jag helt i då det viktigaste för mig är att ha roligt och att tycka att ridningen ger mig något. Sen har det förstås snackats lite i stallet, men det är ingen som vågar ta det direkt med mig så jag bjuder gärna på det. Jag rider inte för andras skull, jag gör det för min egen!
Lite bilder från i höstas: