Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

Hej!

Jag är oxå vuxen ponnyryttare! :)

Jag har en C-ponny,jag är 156cm Lång? väger 53kg

Jag har tävlat mycket ponny innan jag fyllde 18år, gick sedan över på storhäst har haft storhäst tills för ett år sen då sålde jag min unghäst och skaffade mej en C-ponny. jag rider framförallt unghästar/ponnier tycker det är kul att utbilda och tävlar då även lite, dock så blir min ponny 8år om 2år iof, men kommer iaf att rida avd B, mycket oxå för att ponnyn ska få rutin, tanken är att min äldsta dotter oxå ska kunna rida den så småningom.

Andras reaktioner är positiva! anledningen till att jag gick över på ponny igen var att många frågade och tyckte det behövdes en vuxen ponnyryttare, finns många mindre ponnier som faktiskt behöver en liten vuxen :D

Lycka till med era ponnier! <3

Kram

KL

Och här kommer bilder på oss :)

Rider en fjordvalack på 146cm, jag själv är 173 lång och väger 65..
Men känner mig inte ett dugg stor, han är rätt maffig min härliga pojk. :banana:

vincents_160859558.png

img_0297h_159896459.jpg

Jag har en D-ponny, Kallblodskorsning som jag haft i 14 år, sen han var 3 månader. Vi har tillsammans genomgått Polisens Kravallhästutbildning för Linus Andler. Han har med en juniorryttare tävlat 130 klasser i hoppning med bra placeringar, tävlat dressyr tom Msv B med blandade resultat. Vi har hela hans liv hållit på på NH och även ridit lite Western Pleasure. Nu blir det mest nåt dressyrpass och löshoppning nån gång i veckan. För övrigt är det skogsturer som gäller :) Han har aldrig varit skadad eller sjuk.
Innan honom hade jag ett Russto i 33 år och lite överlappande i tiden även ett Fjordsto i 22 år :)
Och då förstår ni ju att jag inte är nån ungdom :) Precis fyllt 60 år, och kan inte tänka mig att nånsin ha nåt annat än Ponny!

Ponnyryttare!

30år,155cm lång med några trivselkilon.
Hade jag fått bestämma så hade alla mina legat på 142-143 som vuxna.

Ponny 1: 11 år 146 mkh.
451.jpg

Pepper.jpg

Ponny 2: 2år 143 i mkh
078.jpg

Ponny 3: 1år 138 i mkh som med sorg är till salu.
002.jpg

Jag är också en "gammal ponnyryttare" så lägger väl upp någraq bilder på oss också då :laugh:

Jag är 25 år gammal, 167 cm lång, väger väl runt 60-62kg skulle jag tro. Ponnyn är 147 cm hög. Welsh cob född 2006.

32131929.jpg

31964750.jpg

32457699.jpg

32457714.jpg

Åh! Har du någon film på honom? Han är helt underbar! :love:
Kanske ska skicka Stella till en Welsh Cob hingst nästa år istället. :d

Wow vilken läckerbit!!! :love:
Är han verkligen bara 5 år?! Du måste skrivit fel ;)

Ponnyryttare här med:-)
37 år, 160cm och runt 55kg, hästen är en appaloosa (mamman arab) och hon är väl runt 145 kanske. Jag ridit både stora och mindre hästar, men när jag nu igen skulle köpa häst igen så var det bara ponny i mina drömmar. Jag har ett mål att klara av så mycket som möjligt själv, typ inridning etc och för mig sitter mitt självförtroende mycket i huvudet. Jag har ingen lust att rida in en 165 cm hög häst. Men en liten ponny går bra... Dessutom så red jag tidigare western och det var skitjobbit att slänga upp sadeln på min ponny och jag tänkte ofta då att det var skönt att det inte var så högt sadeln skulle upp.
Vi har påbörjat inridningen och hon tömkörs. Sen blir det inkörning under nästa sommar. Denna vinter så förbereder vi inkörningen.

Jag har faktiskt mötts av bara idel lovord att vi passar varandra jättebra. Som tant senare i livet ska jag ha en gammal liten b-ponny att köra! Ponny är livets krydda.

Jag har också ponny. Hon är min gamla kärlek från ridskolan och kommer få bo hemma hos mig till hon inte tycker att det är något kul längre. Lilla vit är mätt till 145 (känns större, vissa tror att hon är liten häst) och jag är 171/60 ungefär, något kilo upp eller ner... Vi träffades som sagt -96 typ men jag började inte tävla henne för än 98 och tävlade främst hoppning i två år till jag blev för gammal. Men hon stannade i mitt hjärta mer än någon annan lyckats göra så när de ringde i april -09 och frågade om jag var intresserad av att köpa fanns det inget att fundera över. Hälsan har varit upp och ner för oss båda (massa trassel med muskler på henne och hjärnhinneinflammation för mig), men nu är vi lyckliga och idag har vi börjat trava efter senaste klinikbesöket. Pigg var hon, men alltid snäll. Det är det som är det bästa med henne. Vår f.d. hopptränare kallade oss för det gamla kärleksparet och det stämmer ganska väl. Hon går dit jag ber henne, skulle aldrig vara dum (mer än när man lastar men det är för att hon inte gillar att åka, spänner sig mkt då), hoppar hus så länge jag är med och kämpar sig igenom dressyrprogram och rörelser hon inte borde klara som 21-årig gammal travarkorsning med 13 år på ridskola bakom sig. Vi tävlade upp till LB:3 i våras med 62,8 % som bäst tror jag. Precis utanför placering, bland hästar då såklart. Bara för att hon är så snäll. Hon kan nästan programmen bättre än jag vid det här laget. :love:

Det värsta med en gammal häst är att man aldrig vet när den där elaka hältan kommer som är mkt mer svårläkt än på en ung häst men så länge hon är glad får hon hänga med ändå!:angel:

Jag tror att jag kommer skaffa en dressyrhäst efter henne, men blir det inte så för att hon blir 40 år så blir det nog en fjording eller ngt. Har ridit in fjordingar och jobbat på fjordridläger och de är fantastiska!

Jag vet inte om det går att komma det här albumet på Facebook, men jag har lyckats slarva bort inloggningen till Pixbox... http://www.facebook.com/media/set/?set=a.176315220496.248126.867005496&type=1

Glömde att skriva att jag är 30 år fyllda...

Skulle gärna vilja se "Fröken Tant" på bild! :P

Fixar vi... :P

Sommaren -09. Här är "Fröken Tant" 150cm i mkh och i fin fin form... :)

29491720.jpg

29491724.jpg

Och dom senaste bilderna på henne. Varit avställd helasommaren efter dverse olyckligheter, men men. Nu är hon garanterat MAX 146cm i mkh. ;)

32643530.jpg

Och en "giraffbild" bara för att hon är så söt när hon har sin förstakliare som gör heeeelt rätt... :angel:

32643528.jpg

För övrigt så är "Fröken Tant" döpt till det förnämliga namnet "Bozaida", men här går hon främst under Tootsie, eller ballerinan... :rofl:

*KL*

NU är jag också ponnyägare! Detta är Hagaby Eirlys "Alice", idag ca 130 cm, 1.5 år. ^^

32673017.jpg

32673019.jpg

Foto: uppfödaren Maria Carlsson

Knapplånar!

Jag är snart 23 år gammal och mäter dryga 177 cm över havet. För lite mer än ett år sedan fick jag hem mitt fjordsto Alva, f -06, gissningsvis liten D-ponny.

Jag ser extra lång ut barbacka, men det är nog de där många åren av barbackaridning som gör att jag kan rida henne ordentligt trots min längd, har liksom fixat rätt bra balans... ;)

251054_10150205154501986_627556985_7487153_7307417_n.jpg

Vi håller på med inridningen för fullt, har ingen särskild inriktning än även om jag är nyfiken på distansritt. Mest av allt är hon min bästa vän. :love:

Grattis vad roligt! :) Fint med gult. :love:

Min blivande ponnys pappa har kvalat till bundeschampionatet!
Känns så bra att jag litade på magkänslan och valde en så pass ung hingst i alla fall. :banana:

Vilken fin tjej du har köpt :love:
Och welsh också!

Ironwill: Spännande!! Man ska alltid gå på magkänslan. När ska hon föla nästan år?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 256
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama