MiniLi
Trådstartare
Vår omplacering Ila har bott hos oss sedan i våras. Vid ett fåtal tillfällen har det hänt att hon gjort ifrån sig inomhus under natten. Jag tänkte inte så mycket om det första gången det hände, antog att det verkligen blev akut och att hon var dålig i magen, men sen har det hänt flera gånger.
Vi har blivit extra noga med att hon får gå ut ordentligt så sent som möjligt och att hon får gå ut direkt på morgonen men ändå händer det.
Inatt hade hon gjort två högar på vår vardagsrumsmatta, dessutom var det en våt fläck som skulle kunna vara kiss (men luktar inte så jag vet inte).
Vad tusan?
Vardagsrumsmattan verkar vara populär för ändamålet, snart får vi nog kasta den för det börjar kännas sunkigt.
Men varför? Kan det vara något kroppsligt?
Bör vi söka veterinär?
Eller vad kan man annars göra?
Det händer ganska sällan men nu har det hänt tillräckligt många gånger för att jag ska börja undra. Varför säger hon inte till om hon behöver gå ut?
Och varför klarar hon inte natten?
Edit. Det är bajshögar alltså som är problemet. Hon brukar inte kissa inne.
Vi har blivit extra noga med att hon får gå ut ordentligt så sent som möjligt och att hon får gå ut direkt på morgonen men ändå händer det.
Inatt hade hon gjort två högar på vår vardagsrumsmatta, dessutom var det en våt fläck som skulle kunna vara kiss (men luktar inte så jag vet inte).
Vad tusan?
Vardagsrumsmattan verkar vara populär för ändamålet, snart får vi nog kasta den för det börjar kännas sunkigt.
Men varför? Kan det vara något kroppsligt?
Bör vi söka veterinär?
Eller vad kan man annars göra?
Det händer ganska sällan men nu har det hänt tillräckligt många gånger för att jag ska börja undra. Varför säger hon inte till om hon behöver gå ut?
Och varför klarar hon inte natten?
Edit. Det är bajshögar alltså som är problemet. Hon brukar inte kissa inne.