Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hesa Fredrik ljöd just över Stockholm. Troligtvis något tekniskt fel, men fortfarande lite obehagligt. Vad gör man egentligen om det är skarpt läge? Stänger fönster? Tar skydd?
Tror det sitter mistlurar strategiskt utplacerade på olika tak!Var det det ?? Tänkte samma sak!
Hur fan är det ens möjligt att det låter så högt, är det nån slags högtalare eller likn? Kändes som att trumphinnan skulle sprängas och hunden gömde sig under soffan.
Tror det sitter mistlurar strategiskt utplacerade på olika tak!
Obehagligt att viktiga samhällsfunktioners hemsidor slogs ut samtidigt.
Jag har lärt mig att man ska stänga alla fönster/dörrar och sedan lyssna på radion för att få information. När jag satte igång radion nu så hördes bara de vanliga nyheterna.Hesa Fredrik ljöd just över Stockholm. Troligtvis något tekniskt fel, men fortfarande lite obehagligt. Vad gör man egentligen om det är skarpt läge? Stänger fönster? Tar skydd?
De gick väl ner för att de inte tålde belastningen? Så uppfattade jag det. Vilket i sig är ganska oroväckande.Alltså, jag vette 17 om jag tror på att det var ett fel? Inte med tanke på websidorna och 11414.
Varför skulle det inte varit ett fel?Alltså, jag vette 17 om jag tror på att det var ett fel? Inte med tanke på websidorna och 11414.
De gick väl ner för att de inte tålde belastningen? Så uppfattade jag det. Vilket i sig är ganska oroväckande.
Varför skulle det inte varit ett fel?
Men dålig beredskap uppenbarligen. De som testade larmet kan ju knappast ha missat att det började tjuta ute. De borde då gått ut med information direkt, inte väntat på att allmänheten och media skulle börja trycka på.
Det var ju inte VMA:et som slog ut websidorna utan det kom som följd av att larmet ljöd och att ingen information kom i de förväntade kanalerna, varför folk försökte få fram information själva.Varför skulle ett fel på VMA slå ut saker runt om? Och varför tog det nästan 10 min innan första media fick info?