P

PÄMMI

På travsidan tippas det för fullt inför kommande storlopp, vad sägs om att diskuttera inför stundande VM;) ? Detta är ju Hopp-forumet så vi kan väl hålla oss till det området. Formen på "Flippan"? Rutinen på Isaac? Ska Peter få rida sitt 4:e VM på raken?
Mitt VM-lag: Malin-Flippan, Peter-Cardento, Roffe-Ninja?,Maria-Spender:bump:

Sv: VM-laget

peter kan säkert få igång cardento ordentligt innan VM.
Isaac vill jag spara, han är ung och jag tycker dom ska vänta med honom.
VM är en stor uppgift.
Flippan får allt bevisa att hon är redo för VM.
Maria och spender tycker jag platsar i VM.
Peder måste oxå ut på lite större tävlingar igen så man får se hur bengtsson är.
Roffe är väl de säkraste kortet som vanligt :D

svårtippat i år. Alla ryttare duktiga och kan slå till o vinna hela VM, men dom kan även floppa totalt som flippan gjorde i superligan.

Helena Lundbäck har en fin häst i Madick, för :bump: grön(hihi) kanske?

Ja madick funderade jag oxå på men de verkar som om helena e helt bortglömd i VM planerna. fick ju inte ens rida i Scandinavium , vilket jag tyckte var konstigt.

Är lite fundersam över det som tidningarna skrev att inte Helena inte FICK rida i Skandinavium. Hört genom "hörsägen" (en som känner henne) att Helena själv valt att tävla utomlands istället???:confused:

Ja vad kul, här ska tippas :)

Mitt tips:

Rolf-Göran är väl som vanligt självskriven - men med vilken häst? Jag tror ändå på trotjänaren Mac Kinley.

Maria Spender
- Spender är en grym häst! Och Maria har ju rutinen...

Malin Baryard - Jag tror ändå Flippan är med i laget. De är så samspela och är det inget fel på "Flippan" tror jag formen blir bättre...

Fjärde är svårast men jag tror ändå på Peter Eriksson och Cardento. Av samma anledning som ovan- ett mycket rutinerat, samspelt och duktigt ekipage. Det gäller bara att pricka formen.

Royne Zetterman och Helena Lundbäck tror jag inte kommer med p.g.a för orutinerade hästar på de riktigt stora banorna...

Hmmm.....Peder Fredriksson glömde jag. Hans häst är ju verkligen en mästerskapshäst men jag har inte hört något om att Magic Bengtsson varit ute på de stora tävlingarna på länge....??

Senast ändrad av en moderator:

jag vet inte riktigt vad jag tror om peder och Magic Bengtsson, jag har hört att hästen inte längre håller för de största tävlingar. att folk sa till honom att ifall han ville att hästen skulle hålla skulle han aldrig startat OS, och det var ju ett tag sen som man hörde någonting om dem :smirk:

men som sagt, det kanske inte stämmer alls (så ingen behöver ta illa upp.)

armando skrev:
jag vet inte riktigt vad jag tror om peder och Magic Bengtsson, jag har hört att hästen inte längre håller för de största tävlingar. att folk sa till honom att ifall han ville att hästen skulle hålla skulle han aldrig startat OS, och det var ju ett tag sen som man hörde någonting om dem :smirk:

men som sagt, det kanske inte stämmer alls (så ingen behöver ta illa upp.)

Oj! Fast det kan ju vara elakt prat också.... Men nog finns det en anledning till att "spara" de nya unga orutinerade (för VM-banor) hästarna Ninja La Silla, Madick och Isaac....

Kan hålla med om de yngre, men Roffe har visst yttrat sig att McKinley INTE ska gå VM. Vad gäller Magic Bengtsson så kan han säkert bli aktuellt om han matchas fösiktigt uppåt igen. Men men VM är snart.;)

Maria Gretzer och RGB är i mins ögon de enda som är klara. Sen är det ju ett helt gäng som slåss om platserna. Jag tror inte att vi t.ex ska räkna bort Linda Heed och några till ännu.

Tänk så kul att det finns så många somn kan bli aktuella!

*Peder Fredriksson o Magic Bengtsson (har inte sett något av dem i år men är det lika bra som OS och det lilla jag såg förra året så tror jag nog...)

*Peter Eriksson o Cardento (Är ju bara så självklart... han är ju lixom bara bäst när det gäller....)

Sen tycker jag att Flippan börjar bli lite till åren och att det märks så jag kör en kanske på henne och Malin, En kanske på Roffe eftersom det inte verkar som om MacKinley ska vara med och En kanske på Maria o Spender S som förvisso jag tycker har kommit riktigt starkt just i år...

Sen ska vi inte glömma bort dom som kan slå sig fram om det blåser åt deras håll
Royne Zetterman o Isacc
Helena Lundbäck o Madick

Vore väl dessutom inte konstigt om det går en massa rykten åt höger o vänster... Själv är jag förvånad över att så många svenskar verkligen rider i Scandinavium (om dom inte satsar på WC final), när grässäsongen redan börjat längre söder ut...

Jag vill se Eriksson med Cardento i VM, det blir trots allt deras sista tävling tillsammans(?). Sen Gretzer på Spender S. Som absolut skulle kunna klara det galant!

Lundbäck med Madick är ju ett kort, men hon har ju sagt att hon inte har några planer på att rida i VM.
Zettermans Isaac är för orutinerad för sånna sammanhang i min mening.
Baryard och Flippan kan ju gå, men det beror ju på hur Flippan är. Är inte direkt lovande när hon vägrade ut sig för två veckor sen(?) i en Super League.
Bengtsson vill jag självklart se, men frågan är på vilken häst. Vet inte om jag riktigt vill se MacKinley. Tycker han har presterat dåligt senaste året, under hela WC-säsongen. Men de vann ju en klass i WC finalen tillsammans, så kanske det funkar? Men innan det? Alltid minst fyra fel i alla grundomgångar utom två i kvalen till finalen.

Heed är nog ett kort också, om det absolut krisar sig. Fredricson också, men frågan är hur M.Bengtssons form är? Men den borde ju toppas nu emot VM, lär nog de flesta svenska topphästarna göras, ifall de måste ta någon som inte var planerad.

Hur gammal är egentligen madick? hade för mig att den var lite grön, men jag kan ha fel.

Angående Madick tror jag den har gått nått eller några WC omgångar,är inte säker, men den har väl gått
en del Grand Prix skulle jag tro :)

I VM laget vill jag se Maria Gretzer med Spender S, Rolf Göran med MacKinley, Peter Eriksson med Cardento, sen den sista ryttaren är svår, Malin borde väl igentligen vara självskriven men Flippan kan ju hitta på en del, så kanske Peder då men frågan är hur det är med HM M.Bengtsson har man sett honom tävla den alls nu det sista???
Annars tror jag kanske att Svante på Nostradamus eller Royne på Isaac skulle funka men det blir säkert Malin på gamla meriter.!
:)

Madick är väl en 8-9 år, har gått 2 World Cup vad jag vet.:bump: En aning tidigt i livet väl? Flott häst dock...lätt, ädel.:d

Ja men man kan ju alltid göra som Lasse Parlmer och säga (kommer inte ihåg exakta ord men det gick ut på detta, jag höll på att skratta ihjäl mig:rofl: :rofl: ) att " ja och det har ju varit en lång resa från Boardoux hit till Vigo, det tar ju tre dagar så det är säkert därför Madick verkar lite trött idag (Observera att det bara var om Madick, resten av startfältet som nästan alla också hade varit i Boardoux förra helgen) och kollar man på kartan skulle jag säga 2 hårda eller 3 lätta dagars resa...

En aning tidigt? Visst, men då kan man tänka på att Cian O'connor startade sin Echo Beach i **** (eller var det *****) Grand Prix i Belfast i december året innan hon fyllde 8... Det kallar jag tidigt den blir föresten 9 i år och har gått WC i vinter... suck...

Liknande trådar

T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 716
Senast: Kariin__
·
Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 184
Senast: ancan
·
Hoppning Vilka tror DU att det blir? Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter...
Svar
18
· Visningar
1 389
Senast: Cockney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka