VM i Tryon 2018 - Fälttävlan

Haha, nu har jag tittat ett tag och nu fattade jag att det är Malin som kommenterar, tacka fan att jag tycker det är bra! 👍

Intressant att vissa hästar blir stirriga inför vattenfallen och andra inte vickar på ett öra. Gillar verkligen de hästar som går i mål med spetsade öron och verkar som de kunnat fortsätta ett tag till. Märks att FT är mindre, Lasse ffa vet mycket personligt om ryttare, hästar och tränare och organisationer. Kul.

Som ovan åskådare av terräng måste jag få fråga - jag tycker att jag har sett rätt mycket dålig och obalanserad ridning? Många som sitter i bakvikt vid själva avhoppet (de ramlar sedan av) och jag fattar inte grejen? De rider ju uppenbarligen på absolut toppnivå men det SER inget vidare ut? 🤔

Som ovan åskådare av terräng måste jag få fråga - jag tycker att jag har sett rätt mycket dålig och obalanserad ridning? Många som sitter i bakvikt vid själva avhoppet (de ramlar sedan av) och jag fattar inte grejen? De rider ju uppenbarligen på absolut toppnivå men det SER inget vidare ut? 🤔

Mästerskap så en hel del blåbär som i alla grenar men ser kanske mer dramatiskt ut i FT.

Räknas Japan ändå in bland de 6 som tar platser till OS, tyckte de sa att de var automatiskt med eftersom de är värdland?
Står såhär på svrfs hemsida:
"Kvalreglerna på VM för de tre olympiska grenarna dressyr, fälttävlan och hoppning är lika. De sex främst placerade lagen i respektive gren är kvalade till OS 2020 i Tokyo.
Japan har en plats som värdnation och behöver inte kvala. Nytt för OS 2020 är att nationslagen i de tre grenarna innehåller tre ryttare, och allas resultat räknas. "

Såå jag tänker att Japan står utanför de sex lagen? :D

Blir någon skadad eller det går åt skogen så är det ju kört.. (i princip "inte ens värt att fortsätta laget-kört" Konstigt upplägg kan jag tycka. I dressyren visst, där kan det vara motiverat- men fälttävlan.. näe
Det bäddar ju också för att fler ryttare som egentligen borde bryta, fortsätter "för lagets skull". Håller med om dressyren, men hopp och fälttävlan känns det bara dumt för.

Kan bara hålla med, såg rent livsfarligt ut för vissa ekipage. Är det normalt att det är så stor kvalitetsskillnad i ett mästerskap den den här nivån. Känns som 10-0 i fotbolls-vm :p

Fick feeling på hästen "Tresor Mail", väldigt snygg, mumsig!

Puh, hjärtat i halsgropen men de redde upp det. Intressant att Ingrid Klimke säger att det var mycket drop fences vilket kanske har något med lösa tyglar att göra? Plus vatten då.

Liknande trådar

Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 468
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama