VM i Tryon 2018 - Fälttävlan

Förutom svenskarna då så är min absoluta favorit Toledo De Kerser, en helt fantastisk häst som jag följt ett tag nu med superduktiga Britten Tom McEwen som gjorde en makalös runda i terrängen, en av de absolut bästa rundorna!

De ligger på10 plats och Toledo har endast haft ett enda nerslag i hoppningen i hela sin internationella karriär så jag har gott hopp inför hoppningen 😁

Jag funderar på den där hästen som sprang rakt in i hindret och därmed trillade ner i graven. Hoppar en sådan häst igen eller tappar den självförtroendet totalt?

Jag funderar på den där hästen som sprang rakt in i hindret och därmed trillade ner i graven. Hoppar en sådan häst igen eller tappar den självförtroendet totalt?

Eftersom att det var ryttarens fel kan den säkert få självförtroende igen med en annan, såg hemskt chockad ut 😐

Tänk att ryttare på den nivån rider så dåligt 🤨

Tycker också att man ser skillnad i hur man behandlar sina hästar, flera av de bästa ryttarna bokstavligen flög av sina hästar direkt efter målgång och började ta loss utrustning medan andra skrittade eller tom galloperande vidare.. 👎🏻👎🏻

Och det svenska ekipaget där hästen skadade sig ska vi inte tala om, hon satt som en hösäck trots att hästen höll på att ramla ihop och andades som en blåsbälg, såg väldigt tråkigt ut! 😩

Läste precis att det inte är säkert att svenska fälttävlanshästarna hinner med planet, skulle de åkt samma som dressyrhästarna? Märkligt i så fall att dressyrhästarna inte får missa det?

Läste precis att det inte är säkert att svenska fälttävlanshästarna hinner med planet, skulle de åkt samma som dressyrhästarna? Märkligt i så fall att dressyrhästarna inte får missa det?

Nä det tror jag inte. Dom åkte ju inte dit tillsammans väl?

Liknande trådar

Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 468
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama