VM i Tryon 2018 - Fälttävlan

Fråga till de med lite erfarenhet; vågar man sia om vad vilodag mellan terräng och hoppning kan ha för effekt? Kommer hästarna vara fräschare, stelare? Vad tror ni gjordes med hästarna igår?

/nyfiken novis :D

Vad tror ni om svenskarnas chans att behålla sin kvalplats till OS? Klarar de av att rida felfritt?

Jag är tveksam till Focus & Stinger, har större tilltro till Waikiki...

Vad tror ni om svenskarnas chans att behålla sin kvalplats till OS? Klarar de av att rida felfritt?

Jag är tveksam till Focus & Stinger, har större tilltro till Waikiki...

Jag tror det kan bli onödigt spännande :nailbiting:. Vi kan nog inte hoppas på att Tyskland eller Australien river ner sig, får nog snarare hoppas att de håller undan för USA, Holland, Nya Zealand och Kanada...

Jag tror det kan bli onödigt spännande :nailbiting:. Vi kan nog inte hoppas på att Tyskland eller Australien river ner sig, får nog snarare hoppas att de håller undan för USA, Holland, Nya Zealand och Kanada...

Den amerikanske ryttaren hjälpte oss en bit på traven! :-)

Nu har vi faktiskt en marginal på 8,1 straff ner till Nederländerna.

Har svenskarna ridit? Vilket startnummer är det nu? (vet inte om jag ska kolla från början eller hoppa in mitt i, vilket jag inte vill om svenskarna ridit)

Ni som kan mycket mer om FT, varför är hästarna allmänt så mycket mindre jämfört med tex dressyr och hoppning?

Nu börjar jag bli nervös :nailbiting: . NZ har Price x2 kvar så helst skulle ju svenskarna ihop inte få mer än de 14 straffen de har i marginal nu...

Ni som kan mycket mer om FT, varför är hästarna allmänt så mycket mindre jämfört med tex dressyr och hoppning?

Är ingen ft expert men de ska ju orka terrängen och då kan de inte vara för stora. Dessutom är det väl mycket mer fullblod i dem än vad det är i hopp och dressyrhöstarna generellt sett.

Liknande trådar

Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 468
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama