VM i Tryon 2018 - Fälttävlan

Jag vet inte, det kan ju hända att han gillar hästar m ett visst temperament eller som funkar på ett visst vis i terrängen, men det verkar vara en genomgående egenskap.
Tror det var nån här som skrev att nån av hans hästar hade börjat hoppa bättre med ny ryttare, minns inte vilken dock.

Intressant hur noga domarna är att de ska kolla hästen innan någon skötare får peta på den. Två domare, en på var sida och en domare nästan knuffade bort Kanadensiska skötaren :up:

Åh lilla hästen. Kunde nästan mätas ner till ponny :p

Jag vet inte om man ska "skylla" på den extra vilodagen att Focus var mer spänstig/stark än Niklas var beredd på. Nu har jag inte sett några tävlingar i år men brukar mer se ut som att han får "lyfta" runt den?
Jag tyckte mest att det såg ut som att han slarvred och lät Focus bli lång och flack istället för att sätta ihop honom. Han var dessutom för långt fram med överlivet och hamnade framför i vissa språng.

Intressant hur noga domarna är att de ska kolla hästen innan någon skötare får peta på den. Två domare, en på var sida och en domare nästan knuffade bort Kanadensiska skötaren :up:

Åh lilla hästen. Kunde nästan mätas ner till ponny :p

Vi har ju en sån nu oxå (i Sverige). Var väl en ponnyryttare som inte klarade mätningen och som nu satsar som junior på häst istället. :-)

Jag tycker inte Ludde red illa men den var för låg helt enkelt, den var snål på terrängen också och det där är nog en sån som behöver två veckors "hopridning" efter en terräng tyvärr.

• Gilla
Reactions: fio
Jösses. Måste ju vara skittrist för honom själv att så ofta rasa i resultatlistan pga hoppningen. Tycker hans hästar alltid hoppar sådär (med honom iaf), även om lite fler bommar ligger kvar ibland.

Hur fungerar detta med OS-kval nu? Är helt lost. Det är väl fler än sex lag som rider i OS, så hur kan vi kvala nu?

Liknande trådar

Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 468
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama