Hur fungerar detta med OS-kval nu? Är helt lost. Det är väl fler än sex lag som rider i OS, så hur kan vi kvala nu?
De två bästa på EM, och då räknas alltså inte de länder med som kvalar idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur fungerar detta med OS-kval nu? Är helt lost. Det är väl fler än sex lag som rider i OS, så hur kan vi kvala nu?
Okej! Så jäkla trist om vi inte får dit nåt lagOm man blir något av de två bästa lagen på EM nästa år (av de som inte är kvalade innan). Eller vara bästa okvalificerade lag i Nations Cup.
Även om slutresultatet inte blev som önskat vill jag ändå ge SvT guldmedalj för den bästa fälttävlanssändningen ever!
Malin och Lasse har varit fantastiskt bra, de har känts väldigt samspelta och pålästa och Lasse är ju en av få experter som vågar säga precis vad han tycker till skillnad från GB i dressyren tex.
Även om slutresultatet inte blev som önskat vill jag ändå ge SvT guldmedalj för den bästa fälttävlanssändningen ever!
Malin och Lasse har varit fantastiskt bra, de har känts väldigt samspelta och pålästa och Lasse är ju en av få experter som vågar säga precis vad han tycker till skillnad från GB i dressyren tex.
Jag tycker inte heller han red illa, men inte heller bra. Ser ju ut ungefär sådär oavsett vilken häst han sitter på. Hade velat se Peder hoppa den hästen (ja, jag vet att han numera är ren hoppryttare och att man inte kan begära att fälttävlansryttarna hoppar lika bra, men för att det vore intressant). Tänker på hur stor skillnad det blev på Hansson när Peder tog över.Jag tycker inte Ludde red illa men den var för låg helt enkelt, den var snål på terrängen också och det där är nog en sån som behöver två veckors "hopridning" efter en terräng tyvärr.
Jag tänkte faktiskt maila dem och tacka. Kan ju vara trevligt för dem efter den skitstormen de blev utsatta för efter OS. Då får vi kanske se dem igen framöver.
Jag tycker inte heller han red illa, men inte heller bra. Ser ju ut ungefär sådär oavsett vilken häst han sitter på. Hade velat se Peder hoppa den hästen (ja, jag vet att han numera är ren hoppryttare och att man inte kan begära att fälttävlansryttarna hoppar lika bra, men för att det vore intressant). Tänker på hur stor skillnad det blev på Hansson när Peder tog över.
Jag jämför givetvis inte Hansson med Stinger . Det var bara ett exempel på hur Peder ofta får hästar att se så mycket bättre ut.Fast Hansson var ju alltid försiktig, nästan i överkant, att den liksom inte kom framåt. Går inte riktigt att jämföra.
Jag jämför givetvis inte Hansson med Stinger . Det var bara ett exempel på hur Peder ofta får hästar att se så mycket bättre ut.
Klart det är lättare. Jag tror dock Luddes hästar hade kunnat se helt annorlunda ut med andra ryttare.Nej inte jag heller. Men det är ju lättare att förändra på det hållet än att få en häst mer försiktig.
Tyckte dock intervjun med Ludde efteråt var rätt udda. Hans svar på alla frågor var ju bara "de e som de e". Hästen brukar alltså prestera sämre på banhoppningen, och orkar inte riktigt med hela tävlingen. Hur hamnar den hästen då i VM?
Älska Lasse!
Malin: Kan du beskriva vad som händer nu, bommarna faller?
Tystnad.
Lasse: Den hoppar för lågt.
Tycker alltid hans intervjuer är lite udda. Minns när han svarade "det är en fin dressyrhäst" om sin häst efter EM (?). Tror bara inte intervjuer är hans grej.Tyckte dock intervjun med Ludde efteråt var rätt udda. Hans svar på alla frågor var ju bara "de e som de e". Hästen brukar alltså prestera sämre på banhoppningen, och orkar inte riktigt med hela tävlingen. Hur hamnar den hästen då i VM?