Stinger har gått 135/140 hoppning innan, men bara tävlad fälttävlan sedan 2015 så det kanske är svårt att få en häst både kvalad och tillräckligt tränad till att gå en CCI**** bra i alla tre grenar. Jag tyckte han såg trött ut.
Intressant, det visste jag inte. Då borde ju hoppningen eg inte vara ett problem (om han hoppat bra på den höjden tidigare). Kanske var det försent att påbörja en fälttävlanskarriär på högsta nivå då (Map den kondition som krävs)? Har terrängträningen "förstört" hans hoppning eller är det Luddes ridning som inte passar ihop m hästen? Eller så blev det för mkt med Burghley så nära inpå, även om de bröt ganska tidigt? Eller så är det inte försent med en fälttävlanskarriär, men svenska teamet underskattade vädret och backen och var för dåligt tränade? Vi får nog aldrig reda på orsaken fullt ut.
Men det stämmer att han såg trött ut, bågen var så ospänd som den bara kan vara och galoppen var nästan obefintlig. Han såg faktiskt ganska trött ut redan innan backen i lördags, men jag visste inte om Stinger brukar se ut så eller om det bara var denna gången. En del andra hästar hade väldigt spetsade öron och en helt annan blick än Stinger och såg piggare ut hela vägen i mål, men jag vet som sagt inte hur han brukar se ut.