VM i Kentucky

Sv: VM i Kentucky

Jag har varit i Burghley... det jag säger är att Kentucky är inte mer kuperad än någon annan bana under åren....

Det var tre ryttare som klarade tiden i Aachen och den banan är inte heller så särskilt kuperad... Det var inte bara b och c ryttare med där.. det kommer oxå vara betydligt SÄMRE ekipage med i VM än de som red i Aachen

Det handlar ju om att inte slösa tid framför hindren när det är så mkt hinderkomplex.. iof så är hindren mer utspridda i en CCI vilket gör det enklare.

Jag är helt övertygad om att Gunilla kommer plocka ut det bästa laget iallafall men vi har dom ekipage vi har så det är inte så mkt vi kan ändra på och den störste tyngste är ju oftast den snabbaste tom snabbare än fullblodet i laget....

Men nu var det faktiskt så i Aachen att det var väldigt få ryttare som red de hästar som de ska rida i VM, i de flesta fall red dom sin 3e häst där eftersom dom förmodligen planerar att ta 1a till VM och nr 2 till Burghley, dessutom var ju lagen inte så många, att tro att aachen resultaten skulle vara en värdemätare för hur det kommer att gå pa VM måste vara helt galet. Visst finns det många sämre ryttare än svenska laget men det finns också många andra lag som är vassa, tex Irland, Australien och USA.

Men nu var det faktiskt så i Aachen att det var väldigt få ryttare som red de hästar som de ska rida i VM, i de flesta fall red dom sin 3e häst där eftersom dom förmodligen planerar att ta 1a till VM och nr 2 till Burghley, dessutom var ju lagen inte så många, att tro att aachen resultaten skulle vara en värdemätare för hur det kommer att gå pa VM måste vara helt galet. Visst finns det många sämre ryttare än svenska laget men det finns också många andra lag som är vassa, tex Irland, Australien och USA.

Vad vill du säga med detta? Att Svenskarna är helt kassa och att vi skall skaka fram ett helt annat lag än de vi har :confused:

Vad vill du säga med detta? Att Svenskarna är helt kassa och att vi skall skaka fram ett helt annat lag än de vi har :confused:

Nej absolut inte, men det skadar inte att vara realistisk och titta runt på konkurrensen. Man ska inte glömma att de måste gå upp en hel klass, vilket de flesta aldrig har ridit. När det gick så bra på förra VMet så tvingade JJ att dom som skulle till VM skulle rida Badminton på våren, fast det gick ju inte i år eftersom kvalen saknades. Men som sagt vi håller tummarna och hoppas på det bästa! och lycka till alla YR som har stor chans till medalj! :banana:

Det gick väl inte så bra på VM det året heller förutom för Magnus så det hjälpte ju inte ;)

Möjligt att någon ev. får problem med att det blir svårare men jag tror dock att denna någon ändå kommer rida individuellt.

Men jag tror att Gunilla har bra koll på läget iallafall !

Det gick väl inte så bra på VM det året heller förutom för Magnus så det hjälpte ju inte ;)

Möjligt att någon ev. får problem med att det blir svårare men jag tror dock att denna någon ändå kommer rida individuellt.

Men jag tror att Gunilla har bra koll på läget iallafall !

Vad jag kommer ihåg så kom laget 4a och kvalade till OS, vilket är det viktigaste ;)

Blev påmind på telefon att jag inte skrivit det lag här som jag sa. Ooops.
Nåja ibland läser man slarvigt :angel:

Jag tror: (tycker)
Linda
Katrin
Victoria
Dag
Niklas L
Malin

Fast Niklas J är en lite favorit också ;)

Håller absolut med på din laguppställning, nu får vi bara hoppas att alla går bra i Ribban och att dom är superfräscha. Vet någon vilken lagplacering vi behöver för ett OS kval, är det 5a eller 6a som sämst?

Fast skulle gärna se Niklas J som individuell också!

Linda
Katrin
Victoria
Dag
Niklas L
Malin

Bara så att ingen får för sig något konstigt nu eftersom jag faktiskt ställde frågan i ett tidigare inlägg. Det är alltså INTE jag som har ringt och "trakasserat" mammaBerg :p

Sen vill jag påminna alla om att det var JAG som gissade laguppställningen (aachen) även om fio nu här försöker ta åt sig äran för denna briljanta gissning :cool:

Linda
Katrin
Victoria
Dag
Niklas L
Malin

Aaaaa jag har faktiskt inte ens tänkt på Viktoria om jag skall vara helt ärlig... Ja iom att hon inte ridit någon lång än i år så tänkte jag att hon kanske inte satsade på VM även om hon är kvalad.

Men är Sölle i form är han ju naturligtvis en stark kandidat vilket innebär att jag måste ta bort någon ur MITT lag... hmmm

*kl*

Jag åker till VM och kommer se alla grenar. :)

GF ska presentera sina VM-ryttare efter Ribban, & de på korta listan är Dag Albert/Tubber Rebel, Linda Algotsson/Stand By Me, Viktoria Carlerbäck/Ballys Geronimo, Niklas Jonsson/First Lady, Malin Larsson/Sofarsogood och Piccadilly Z, Niklas Lindbäck/Mister Pooh och Katrin Norling/Pandora Emm xx.

Japp MITT lag vann :D

jag hade ju bara tippat 5 men de 5 är ju de som är klara , sen står den sista platsen mellan de som jag hade som mindre klara :cool:

Japp MITT lag vann :D

jag hade ju bara tippat 5 men de 5 är ju de som är klara , sen står den sista platsen mellan de som jag hade som mindre klara :cool:

Du kom ju inte ens ihåg att den ena fanns :devil:
Hur seriös är du? :p

Ska bli spännande att höra idag. :laugh: För mej är Dag före Victroia. Fast Victoria var före andra.. :angel:

Mitt lag var bäst! :bump:
men det kan jag ju inte bevisa :rofl:

Liknande trådar

Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: Gabby_Ossi
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 141
Senast: Derivata
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka