VM i Kentucky

Sv: VM i Kentucky

*KL*

Läste dagens Ridsport och där står lite om laget och GFs tankar.

Hon ska skicka 6 ekipage :idea:

Dag och Anna H kommer till Ribban.
GF sa också lite vad som hänt ang Dags dressyr där han fick 90 straff. :p

Förresten Anna N finns också färdigkvalad ;)

dåså då blir det mina 5 + dag :)

*KL*

Läste dagens Ridsport och där står lite om laget och GFs tankar.

Hon ska skicka 6 ekipage :idea:

Dag och Anna H kommer till Ribban.
GF sa också lite vad som hänt ang Dags dressyr där han fick 90 straff. :p

Förresten Anna N finns också färdigkvalad ;)

Kul att Anna N är kvalad :)
Jag var på plats i Jerez 2002 och hon berättade att hon gått terrängen 3 ggr och sen blev det tyvärr inget mer efter distansen/steeple'n pga. ömmande/svullna leder/senor (kommer inte ihåg exakt), så bättre lycka denna gången !!!!

Jag har hört tvärtom att banan kommer att bli en tuff 4* plus att det är väldigt kuperat så man behöver hästar som verkligen kan galoppera - mycket fullblod mao. Vet någon vilket resultat laget måste göra för att kvala till OS?

Men alltså terrängbanan skall inte gå på den "vanliga" Lexington banan då? Den är ju inte det minsta kuperad ju :confused:

Men alltså terrängbanan skall inte gå på den "vanliga" Lexington banan då? Den är ju inte det minsta kuperad ju :confused:

Jo den är kuperad och jag har hört att man måste ha ett häst med mycket fullblod för att kunna komma in nära tiden enligt dom som var där i våras.

Jo den är kuperad och jag har hört att man måste ha ett häst med mycket fullblod för att kunna komma in nära tiden enligt dom som var där i våras.

Nja den är väl varken mer eller mindre än någon annan bana under åren ...

http://www.youtube.com/watch?v=b_Js8ecsH6A

Vad som tar tid är ju hinderkomplexen och då gäller det ju framförallt lydnad, att hästen kommer tillbaka snabbt och att man inte slösar tid på att behöva ta upp långt innan hindret om tex hästen pullar och drar så att man hittar en jämn rytm... Jag tror inte de svenska hästarna kommer ha några specifika problem att galoppera in nära tiden då dom är rytmiska och har bra flyt, det såg vi inte minst i Aachen då alla hade bra tid jämfört med många andra som fick spendera mkt tid vid hindren, även de med mkt fullblod!

Nja den är väl varken mer eller mindre än någon annan bana under åren ...

http://www.youtube.com/watch?v=b_Js8ecsH6A

Vad som tar tid är ju hinderkomplexen och då gäller det ju framförallt lydnad, att hästen kommer tillbaka snabbt och att man inte slösar tid på att behöva ta upp långt innan hindret om tex hästen pullar och drar så att man hittar en jämn rytm... Jag tror inte de svenska hästarna kommer ha några specifika problem att galoppera in nära tiden då dom är rytmiska och har bra flyt, det såg vi inte minst i Aachen då alla hade bra tid jämfört med många andra som fick spendera mkt tid vid hindren, även de med mkt fullblod!

Kolla på resultatet 10 av 53 inom tiden i kentucky och jag tror inte att de svenska ryttarna är mer skickliga än andra framstående nationer på terrängridning, speciellt som många nationer skickade sina b och c ekipage till aachen. Titta på film från Burghley och det ser inte speciellt kuperat ut men väl där... Men hur det än blir, vilka som än blir utvalda till denna fantastiska tävling så hoppas jag att det går bra och att vi kvalar till OS! Vi håller tummarna!

Jag har varit i Burghley... det jag säger är att Kentucky är inte mer kuperad än någon annan bana under åren....

Det var tre ryttare som klarade tiden i Aachen och den banan är inte heller så särskilt kuperad... Det var inte bara b och c ryttare med där.. det kommer oxå vara betydligt SÄMRE ekipage med i VM än de som red i Aachen

Det handlar ju om att inte slösa tid framför hindren när det är så mkt hinderkomplex.. iof så är hindren mer utspridda i en CCI vilket gör det enklare.

Jag är helt övertygad om att Gunilla kommer plocka ut det bästa laget iallafall men vi har dom ekipage vi har så det är inte så mkt vi kan ändra på och den störste tyngste är ju oftast den snabbaste tom snabbare än fullblodet i laget....

Senast ändrad:

Kolla på resultatet 10 av 53 inom tiden i kentucky...

Fast på denna nivå är det ovanligt många just på Lex-banan som är inom tiden. Roade mej att kolla om mina tankar stämde och det gjorde de.

Lexington har mellan 24 % resp 35 % klarat tiden de 2 senaste gångerna.
Jmfr med (%)
Lumhühlen 24 resp 11
Badminton 6 (3/50) och 23 (13/36)
Adelaide 0 och 4 av 12 ( proc inte så intressant med så få som klarat sej runt)
Pau 4 och10
Burghley 10 och 6
Kan ha missat i räkningen någonstans då en del ekipage som strukits efter terrängproven står på "nästa sida"... har räknat på ekipage som fullföljt.

En faktor som jag vet spelar in för banbyggaren är risken för olyckor.

Jag är helt övertygad om att Gunilla kommer plocka ut det bästa laget iallafall ....

Äh mitt lag ÄR bäst. :idea:
och det kan vi ju tyvärr aldrig motbevisa eller bevisa. :p möjligen om GFs lag tar Guld och det laget inte överenstämmer med mitt. Då ger jag mej, jag lovar :angel:

:rofl:

Äh mitt lag ÄR bäst. :idea:
och det kan vi ju tyvärr aldrig motbevisa eller bevisa. :p möjligen om GFs lag tar Guld och det laget inte överenstämmer med mitt. Då ger jag mej, jag lovar :angel:

Du har inte ens kommit upp med ett lag... men det ligger något i vad du säger..

Jag och Olga kan vara med , vi har dock inte ridit svår klass på över 5 år men so what ?? VI kunde varit de bästa i laget.. det vet vi inte eftersom vi inte får chansen i år på VM :rofl::rofl:

Snacka om orättvis uttagning Va VA !! :D

Jag såg en "egen"video från Lexington och jo den är rätt kuperad, typ Snogeholm långa backar :D

Senast ändrad:

Fast på denna nivå är det ovanligt många just på Lex-banan som är inom tiden. Roade mej att kolla om mina tankar stämde och det gjorde de.

Lexington har mellan 24 % resp 35 % klarat tiden de 2 senaste gångerna.
Jmfr med (%)
Lumhühlen 24 resp 11
Badminton 6 (3/50) och 23 (13/36)
Adelaide 0 och 4 av 12 ( proc inte så intressant med så få som klarat sej runt)
Pau 4 och10
Burghley 10 och 6
Kan ha missat i räkningen någonstans då en del ekipage som strukits efter terrängproven står på "nästa sida"... har räknat på ekipage som fullföljt.

En faktor som jag vet spelar in för banbyggaren är risken för olyckor.

Fast orsaken till att många klarar tiden i Lexington beror ju på att de allra flesta som rider där gör det på fullblod. Ett år var de 10 främst placerade just fullblod :D

Du har inte ens kommit upp med ett lag... men det ligger något i vad du säger..

Jag och Olga kan vara med , vi har dock inte ridit svår klass på över 5 år men so what ?? VI kunde varit de bästa i laget.. det vet vi inte eftersom vi inte får chansen i år på VM :rofl::rofl:

Snacka om orättvis uttagning Va VA !! :D

:rofl::rofl:

Det räcker väl med att jag har kvalat klart i 100 nu :confused:

Kom igen nu då, säg ditt lag :p

hrm
Inget spec mer än att jag tror på Dag (om nu någon missat det..)

Linda och Katrin, Dag, Niklas J, Malin och Niklas L men jag hade gärna sett Chrille där.
Sen finns det lite om hästars form som jag inte vill disk här. :angel:

Liknande trådar

Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: Gabby_Ossi
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 141
Senast: Derivata
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka