VM i Kentucky

Sv: VM i Kentucky

*KL*

Varför inte göra som hoppningen? Skicka en young rider också? Rutinerad häst och för åldern väl meriterad ryttare. (Just nu, iallafall för någon vecka sedan, ETTA i världen på rankingen bland YR)

:idea:

FEIs regler säger att en ryttare får rida mästerskap antingen som YR eller som senior, inte båda.

Laguttagningen till YR-EM är redan klar

Senast ändrad:

Jag tror att laget som red i Aachen blir det laget som åker till VM. Det ska väl vara om något händer med de ekipagen, att någon blir skadad el dyl om det ska ske någon förändring, så nej jag tror inte att Dag åker.
Men som sagt jag bara gissar :p

dessutom är CCI generellt svårare än en CIC - inte bara längre. Men vad vet jag, jag är ju bara en amatör :)

Och jag är bara en glad hobbyryttare :D men jag har fått för mig att CCI generellt är lättare hindermässigt, att i komplex är det ofta bortplockat delar man rider inte a, b, c, d utan a och b, än CIC. Men nu får ni gärna säga emot mig att jag har fel :D

Nä varför skulle han vara det? Enligt dom nya landslagskriterierna så är han långt ifrån självklar :p

De som red Aachen och Nicke L är ju bättre.

Jag tänkte också först att Dag skulle rida men sen ändrade jag mig. Han gör väl ofta bra terrängritter men är lite svagare i dressyren?

Jag tänkte också först att Dag skulle rida men sen ändrade jag mig. Han gör väl ofta bra terrängritter men är lite svagare i dressyren?

inte så lite heller.... Jag tror inte Dags senaste dressyrstraff på runda 91 straff imponerar värst mkt på Gunilla ;)

De andra ligger ju stadigt på runt 45-50 straff.

FEIs regler säger att en ryttare får rida mästerskap antingen som YR eller som senior, inte båda.

Laguttagningen till YR-EM är redan klar

Fast det var den först då det bestämdes att det blir YEM för C och inte VM.

Nu rider ekipaget Burghley i höst istället.

inte så lite heller.... Jag tror inte Dags senaste dressyrstraff på runda 91 straff imponerar värst mkt på Gunilla ;)

Du ska alltid vara så burdus ;)
Jag försökte uttrycka mig lite finkänsligt men ändå få fram mina tankegångar

Hrm Linda blir nog sur på dem kommentaren... på fem sista starterna har en start varit över 45 dvs 45.2 ;)

För att folk är korkade och inte förstår mitt logiska resonemang :devil:

Du menar att liiite sämre i dressyren än de övriga är ett logiskt resonemang :rofl::rofl:

Ja jag vet inte ja.... Dag säger att han kan inte rida dressyr... men kan han rida terräng som han gör dvs helt briljant så måste den känslan gå att omvandla till dressyren.

men han har v'l fler hästar? De andra två brukar ju ligga på lägre straff än så även om han ligger högt jmfrt med de andra.

Sen å andra sidan så är han väldigt säker i terrängen :idea:

men han har v'l fler hästar? De andra två brukar ju ligga på lägre straff än så även om han ligger högt jmfrt med de andra.

Han ligger ändå i genomsnitt 15-20 straff högre, någon gång lägre och någon gång högre och de andra är oxå säkra i terrängen...

Man blir inte uttagen längre på att bara vara säker i terrängen.

Så din gissning är de 4 från Aachen + Dag?

Liknande trådar

Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: Gabby_Ossi
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 141
Senast: Derivata
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 183
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka