Sv: VM i Kentucky
Kan du utveckla detta?
För att folk är korkade och inte förstår mitt logiska resonemang
Kan du utveckla detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att folk är korkade och inte förstår mitt logiska resonemang
Och jag är bara en glad hobbyryttare men jag har fått för mig att CCI generellt är lättare hindermässigt, att i komplex är det ofta bortplockat delar man rider inte a, b, c, d utan a och b, än CIC. Men nu får ni gärna säga emot mig att jag har fel
Han ligger ändå i genomsnitt 15-20 straff högre, någon gång lägre och någon gång högre och de andra är oxå säkra i terrängen...
Man blir inte uttagen längre på att bara vara säker i terrängen.
Fast enligt ryktena kommer det att bli en enkel 4*. Burghley är mycket svårare enligt en av ryttarna.. fast de heter 4* såklart. Samtidigt vet vi ju att väder och annat spelar in. En enkel bana kan ju också ställa till med massor av problem.Att utelämna Dag vore ju katastrof för laget. Det är ju 4* mästerskap som de ska rida. Dom enda som har ridit 4* och som kan ha en chans att rida den terrängen på tid tror jag är Linda, Katrin, Viktoria och Dag, om alla hästar är fräscha dvs. jag tror inte att det kommer att bli en dressyrtävling i Kentucky. Visst de andra har en mycket bättre dressyr, vilket är jätteroligt att det har förbättrats så det senaste året, Elisabeth har gjort ett kanonjobb! Men som sagt det är inte 3* terräng och dom hade behövt att rida Badminton i våras eller åtminstonde en svår 3* som Saumur eller Bramham.
jag är ju bara en amatör
fast om vi bortser fr Linda och Katrin som är i en klass för sej, så är inte de andra lika 100 i terrängen som Dag. Och ett stop är ju mer än 20 straff på den nivån, tidsfelen brukar ju bli många...
Så med tanken på laget så tycker jag att han är intressant!
åhå, så ni vill inte ha några rapporter från terrängbanan då?
Att utelämna Dag vore ju katastrof för laget. Det är ju 4* mästerskap som de ska rida. Dom enda som har ridit 4* och som kan ha en chans att rida den terrängen på tid tror jag är Linda, Katrin, Viktoria och Dag, om alla hästar är fräscha dvs. jag tror inte att det kommer att bli en dressyrtävling i Kentucky. Visst de andra har en mycket bättre dressyr, vilket är jätteroligt att det har förbättrats så det senaste året, Elisabeth har gjort ett kanonjobb! Men som sagt det är inte 3* terräng och dom hade behövt att rida Badminton i våras eller åtminstonde en svår 3* som Saumur eller Bramham.
CIC är lättare och det är ju just därför kvalreglerna är mycket lättare för att få rida CIC än CCI
Och om Dag får ett stopp ja då är det helt plötsligt 60 straff som skall tas igen...
Jag ser ingen som helst anledning att plocka bort någon av de övriga och ersätta med Dag, jag vet naturligtvis inte hur Gunilla har tänkt, det är ju mycket möjligt att han är aktuell.
Vi får helt enkelt se... Vi skall väl inte förutsätta att de övriga får stopp ?
Men jag tror på Aachen laget + Niklas L , det är ett lag som faktiskt har medaljchans utan att det för en gång skull inte är en massa OM inblandade!
När i historien har ALLA varit överens om en laguttagning
Men kolla bakåt i tiden, Dags häst har aldrig någonsin haft ett enda stopp i terrängen... NLs resultat är ju minst sagt varierande om man säger så, fast duktig i dressyren. NJ har ju en fantastisk häst synd bara med rutinen men kanske en plats som individuell? ML har haft stopp i både Luhmulen och i Aachen och den andra har ju inte gjort så mycket.. svårt val, ska bli spännande att se!
Nä som sagt vi får väl se vilka det blir
Och om Dag får ett stopp ja då är det helt plötsligt 60 straff som skall tas igen...
Jag ser ingen som helst anledning att plocka bort någon av de övriga och ersätta med Dag, ................................
När i historien har ALLA varit överens om en laguttagning