VM i Kentucky

Sv: VM i Kentucky

Ska bli spännande att se vilka som får åka. Ännu intressantare hade varit och fått höra GF resonemang :idea:

Mycket att ta hänsyn till. Visst ska de lyckas individuellt men chansen till lag-medalj är ju betydligt högre. Då är starka terrängryttare guld värda.

Att utelämna Dag vore ju katastrof för laget. Det är ju 4* mästerskap som de ska rida. Dom enda som har ridit 4* och som kan ha en chans att rida den terrängen på tid tror jag är Linda, Katrin, Viktoria och Dag, om alla hästar är fräscha dvs. jag tror inte att det kommer att bli en dressyrtävling i Kentucky. Visst de andra har en mycket bättre dressyr, vilket är jätteroligt att det har förbättrats så det senaste året, Elisabeth har gjort ett kanonjobb! Men som sagt det är inte 3* terräng och dom hade behövt att rida Badminton i våras eller åtminstonde en svår 3* som Saumur eller Bramham.

Och jag är bara en glad hobbyryttare :D men jag har fått för mig att CCI generellt är lättare hindermässigt, att i komplex är det ofta bortplockat delar man rider inte a, b, c, d utan a och b, än CIC. Men nu får ni gärna säga emot mig att jag har fel :D

CIC är lättare och det är ju just därför kvalreglerna är mycket lättare för att få rida CIC än CCI

Han ligger ändå i genomsnitt 15-20 straff högre, någon gång lägre och någon gång högre och de andra är oxå säkra i terrängen...

Man blir inte uttagen längre på att bara vara säker i terrängen.

fast om vi bortser fr Linda och Katrin som är i en klass för sej, så är inte de andra lika 100 i terrängen som Dag. Och ett stop är ju mer än 20 straff på den nivån, tidsfelen brukar ju bli många...
Så med tanken på laget så tycker jag att han är intressant! :laugh:

Att utelämna Dag vore ju katastrof för laget. Det är ju 4* mästerskap som de ska rida. Dom enda som har ridit 4* och som kan ha en chans att rida den terrängen på tid tror jag är Linda, Katrin, Viktoria och Dag, om alla hästar är fräscha dvs. jag tror inte att det kommer att bli en dressyrtävling i Kentucky. Visst de andra har en mycket bättre dressyr, vilket är jätteroligt att det har förbättrats så det senaste året, Elisabeth har gjort ett kanonjobb! Men som sagt det är inte 3* terräng och dom hade behövt att rida Badminton i våras eller åtminstonde en svår 3* som Saumur eller Bramham.
Fast enligt ryktena kommer det att bli en enkel 4*. Burghley är mycket svårare enligt en av ryttarna.. fast de heter 4* såklart. Samtidigt vet vi ju att väder och annat spelar in. En enkel bana kan ju också ställa till med massor av problem.

fast om vi bortser fr Linda och Katrin som är i en klass för sej, så är inte de andra lika 100 i terrängen som Dag. Och ett stop är ju mer än 20 straff på den nivån, tidsfelen brukar ju bli många...
Så med tanken på laget så tycker jag att han är intressant! :laugh:

Och om Dag får ett stopp ja då är det helt plötsligt 60 straff som skall tas igen...

Jag ser ingen som helst anledning att plocka bort någon av de övriga och ersätta med Dag, jag vet naturligtvis inte hur Gunilla har tänkt, det är ju mycket möjligt att han är aktuell.

Vi får helt enkelt se... :idea: Vi skall väl inte förutsätta att de övriga får stopp ?

Men jag tror på Aachen laget + Niklas L , det är ett lag som faktiskt har medaljchans utan att det för en gång skull inte är en massa OM inblandade!

När i historien har ALLA varit överens om en laguttagning ;)

åhå, så ni vill inte ha några rapporter från terrängbanan då:D?

Det har sina fördelar att jobba på semestern...:devil:

Som sagt jag vet inte men det är min gissning att de blir de 4 från Aachen + Niklas L

Och om Dag får ett stopp ja då är det helt plötsligt 60 straff som skall tas igen...

Jag ser ingen som helst anledning att plocka bort någon av de övriga och ersätta med Dag, jag vet naturligtvis inte hur Gunilla har tänkt, det är ju mycket möjligt att han är aktuell.

Vi får helt enkelt se... :idea: Vi skall väl inte förutsätta att de övriga får stopp ?

Men jag tror på Aachen laget + Niklas L , det är ett lag som faktiskt har medaljchans utan att det för en gång skull inte är en massa OM inblandade!

Men kolla bakåt i tiden, Dags häst har aldrig någonsin haft ett enda stopp i terrängen... NLs resultat är ju minst sagt varierande om man säger så, fast duktig i dressyren. NJ har ju en fantastisk häst synd bara med rutinen men kanske en plats som individuell? ML har haft stopp i både Luhmulen och i Aachen och den andra har ju inte gjort så mycket.. svårt val, ska bli spännande att se!

Men kolla bakåt i tiden, Dags häst har aldrig någonsin haft ett enda stopp i terrängen... NLs resultat är ju minst sagt varierande om man säger så, fast duktig i dressyren. NJ har ju en fantastisk häst synd bara med rutinen men kanske en plats som individuell? ML har haft stopp i både Luhmulen och i Aachen och den andra har ju inte gjort så mycket.. svårt val, ska bli spännande att se!

Jag ser vad du skriver, men jag håller ändå inte med :) Det finns ju INGET som säger att Dags häst kommer vara felfri på VM och de övriga har stopp.

Om alla ekipagen ÄR felfria inom tiden i terrängen då? Ja då ligger vi ändå hjälplösa 20 straff efter och inga marginaler what so ever ...

Jag trodde det var själva idén med mästerskap, att plocka dom som har gjort de BÄSTA resultaten under året, och det har inte Dag... oavsett mängder med felfria terrängritter.

Nä som sagt vi får väl se vilka det blir :)

Jag ser ingen som helst anledning att plocka bort någon av de övriga och ersätta med Dag, ................................

Ta bort? Vem har sagt om att ta bort? Vet du vilka det är då? :angel:

Vet du eller någon annan vilken/vilka hästar Dag har aktuella nu? Jag är inte riktigt med i hans svängar men han har väl 3 kvalade. En med ganska (nåja..)dålig dressyr. Terrängfel hittas väl nästan inte på honom. Har ingen aning om hans "just-nu-form" mer än vad som kan läsas genom resultat. :laugh:

Jag har hört tvärtom att banan kommer att bli en tuff 4* plus att det är väldigt kuperat så man behöver hästar som verkligen kan galoppera - mycket fullblod mao. Vet någon vilket resultat laget måste göra för att kvala till OS?

Apropå kommentatorer: var det någon som såg sändningen på Eurosport från Luhmülen(?) ? Det var Per Sandgren tror jag han heter, gammal hoppryttare från Stockholmstrakten. Han brukar kommentera och gör det riktigt bra - men - som bisittare hade han en tjej som var helt yr i hatten :o
Hon pratade om att "jaaha nu har dom kyllera på benen på hästarna. Det brukar vi ha efter tävlingen"

Hmhm sa Per: Det är vaselin så dom ska gliida av hindren.

Hon låtsas inte som något hänt: jaahaa den här hästen är det nog fullblod i.....unt so weiter....

Vem var hon? Var fick dom henne ifrån? Hon kommer väl inte tillbaka!!!

*KL*

Läste dagens Ridsport och där står lite om laget och GFs tankar.

Hon ska skicka 6 ekipage :idea:

Dag och Anna H kommer till Ribban.
GF sa också lite vad som hänt ang Dags dressyr där han fick 90 straff. :p

Förresten Anna N finns också färdigkvalad ;)

Liknande trådar

Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: Gabby_Ossi
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 141
Senast: Derivata
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka