vitaminer i tablettform

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare oslipad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 816
O

oslipad

vet inte om tråden ligger under rätt kategori men jag provar. Det är så att min kompis i stallet där jag hade häst förut gav sin häst vitaminer i tablettform som vi människor äter och som vi köper ur vanliga matvarubutiker.
Jag undrar om man kan göra så? alltså om det är bra för hästen eller om det ger utslag på dopingprover osv....:crazy:
Själv tycker jag att det såg lite roligt ut. Två tabletter i morgon hinken och två i kvälls hinken...

Sv: vitaminer i tablettform

Jag har absolut ingen efrarenhet av detta..

men jag tycker att man bör köpa vitaminer som är anpassade till hästar.

tycker verkligen jag också.. tycker att även om det "dög" med människovitaminer så tycker jag att 2-4 tabletter låter ortroligt lite...
Själv stoppar jag i mina hästar häst-produkter:) förutom majsolja eller liknande:p

beror väl lite på vad de innehåller (ang dopning) o så finns ju inga studier på hur mycket av vitaminerna som tas upp av hästkroppen så det är lite osäkert hur kostnadseffektivt det är...

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 971
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 340
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
12 047
Senast: Fruentimber
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 143
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna