Vit Herdehund

Sv: Vit Herdehund

Vacker.jpg

Min vita herdehunds tik Calibra. hon är 2,5 år gammal och helt underbar!

15620438.jpg
[/url][/IMG]

Tror faktiskt inte att det finns så många fler....
Vet att det finns en till, försökte mig nämligen på en sån här tråd för kanske ett år sedan och det gick inte så vidare bra:o:D
Vänta några veckor så kommer det en till då jag får hem valpis:p:p:love::love:

jag har sett fler. men vi får väl hålla skenet uppe och visa bilder på våra sålänge :D eller vad tycker du??

Jag kan ju bildbomba er med min vovve även om han bara är halv herde så att ni inte känner er så ensamma. ;) Planen är dock att han ska bli hel herde när han blir lite större.

IMG_7204.jpg
IMG_7367.jpg
IMG_7583.jpg
IMG_7766.jpg
IMG_6611.jpg
IMG_6513.jpg

Han heter Nitis och blir 12 veckor på fredag.

OOOOOOOOOOooooooooooooooooo, såååå söt! ja så du skall mönstra? vilka linjer har han? vart har du köpt han? (jag kan fråg-bomba) hahhaha.

fler bilder på min mans tös nedan!

OOOOOOOOOOooooooooooooooooo, såååå söt! ja så du skall mönstra? vilka linjer har han? vart har du köpt han? (jag kan fråg-bomba) hahhaha.

Ja ursöt är han :love:, din och simba_112s är också underbara. Är långhåriga vanligare än korthåriga? Tycker oftast man ser långhåringar. Hans pappa som är vit herde heter Verguns Abel, mamman är en vit schäfer som heter Tinka's Lana.

Jättefina hundar allihopa :)
Jag har en vit herdehundhane på 3,5 år

Lite bilder...

8 veckor gammal
2800404669_9449de5386.jpg

Som vuxen
2800403151_41502ce4e3.jpg

2801251110_005a70ae85.jpg

2800402541_55190b2436.jpg

2800401915_7f9dc8514a.jpg

2800400933_0327ce2985.jpg

Hoppelhase: Jag tror nästan det. har inte sett många korthåriga som mina eller din, det är oftast lite långhårigare. jag tror det är vanligare, men jag vet inte. måste kollas upp.... :laugh:

Annapanna så söt! välkommen hit! vad heter han då? :d

MJin bror har en gammal man som jag skulle kuna lägga upp bilder på.. när jag kommer hem från semestern för alla bilder ligger där :crazy:

Han är korthårig, 10 år gammal. Såå i stamtavlan står det Vit Schäfer, fast det kanske är godkänt? ;)

Hoppelhase: Jag tror nästan det. har inte sett många korthåriga som mina eller din, det är oftast lite långhårigare. jag tror det är vanligare, men jag vet inte. måste kollas upp.... :laugh: :d

I Nitis kull fanns både långhåriga och korthåriga så jag var lite osäker på vad jag skulle välja. Men tänkte att korthårig är mer praktiskt, mindre pälsvård, fäller mindre, lättare att hålla ren. När jag hämtat honom ångrade jag mig i flera veckor att jag inte tagit en långhårig istället... Men nu har jag förlikat mig med mitt ursprungliga beslut igen, en korthåring ska det vara. (Ville naturligtvis aldrig ha en annan valp, önskade bara ett tag att min magiskt skulle få lång päls.) Kul i alla fall att se en annan korthårig, tycker ofta att de ser ut som benrangel men din är hur fin som helst!

tack så mycket. hon har varit ett benrangel i nästan hela sitt liv, men nu har hon förändrat sej drastiskt. äter som en häst och har en underbar matlust :D

tränar du något speciellt med honom?

frågor till alla

hur lika är herdehunden och schäfer egentligen? schäfer är ju arbetsidioter, är det likadant med herden? jag gjorde misstaget att köpa schäfer, älskar rasen men har inte riktigt tiden att jobba med den så mycket. kom att tänka på herdehunden, har försökt luska en del i rasen men jag behöver mer fakta

jag har ju hästarna som främsta sysselsättningen och vill ha en hund som inte blir dum i huvet om den inte får arbeta 24/7. men samtidigt vill jag kunna träna med jycken åxå.

men jag ska kolla upp detta tack för ditt svar.
jag får väl byta ras annars hur mycket jag än gillar dessa hundar :cry:

jaha är det så du menar, ja då är herden ett bra val!
dom är urbra med hästar och blir inte cp om man inte tränar i 2 dagar bara dom får vara med i stallet. :D

bara fråga på kan nog svara på det mesta kring rasen i allmänt, är mycket intresserad av rasen och all fakta. :angel:

tack så mycket. hon har varit ett benrangel i nästan hela sitt liv, men nu har hon förändrat sej drastiskt. äter som en häst och har en underbar matlust :D

Jag vet inte om de brukar se ut som benrangel just för att de är magra eller om det helt enkelt är kombinationen lite päls + färgen, jag tycker att den vita färgen gör att alla ben och knotor framträder extra tydligt. Men som sagt, din var jättefin och när Nitis blir stor kommer han naturligtvis vara världens snyggaste. ;)

tränar du något speciellt med honom?

Hehe, han är 11 veckor - vi tränar sitt, ligg, vänta på varsågod och gå fint i koppel. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 377
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
867
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
781
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka