Vit Herdehund

Sv: Vit Herdehund

Oj jösses, han kan nog behöva lite mera hull på kroppen! Men det fixar ni nog snart:p
I övrigt såg han riktigt fin ut tycker jag!!

Jag har aldrig riktigt gillat Schäfer :o, sen träffade jag Rambo och måste säga att jag jag har fastnat för honom och trivs i hans sällskap väldigt mycket :love:

Kanske jag kan locka dig än mer med denna bilden då;
2_klar1.jpg

:love::love:
Mitt nya stjärnskott, 7v gammal idag. Får hem henne i slutet av nästa vecka...

Ni har helt underbart fina vovvar! :love: Har själv en blandning med denna ras. :)

Senast ändrad av en moderator:

Nu har äntligen Troja kommit hem! Hon är full av liv och har energi så det räcker och blir över. Hon är kontaktsökande och väldigt glad hund. Kommer redan bra överens med min Beya.
P9260027.jpg

P9260032.jpg

vallgårdens monsieur Apache heter han, finns bilder under kullar o sen på hans namn. :)

Aww! Vit Herdehund är ju grymt söta! Älskar dom där stora uppstående öronen; typ Dumbo stil! XD Ser lite komiskt ut när hundarna är så unga, så som dom inte riktigt har "växt i" öronen ännu. Detta är den enda "schäfer" jag kan tänka mig äga på grund av traumatiska upplevelser med min fasters labila black & tan schäfer för många år sen.

Mer bilder please! Skulle jättegärna vilja ser mer valpbilder! ;)

Varit sugen på en vit herdehund när dom fortfarande kallades för vit schäfer i hundböckerna. Har haft dåliga upplevelser med schäfer i det förflutna och kan jag tänka mig vit eller svart schäfer just för dom ser inte riktigt ut som schäfrar tack vare den annorlunda färgen. Men så klart är lynne och temperament väldigt viktigt; speciellt för mig som har fem brorsdöttrar som måste kunna umgås med mina framtida hundar utan problem. Har tidigare haft Golden Retriever så jag har varit rejält bortskämd med världens lugnaste och goaste hane; han var liksom lugnare än genomsnitt Goldens. Iaf, finns det möjlighet att få tag på en helt renrasig herdehund här i Sverige eller måste jag åka utomlands för det?

Btw; Bilderna på era herdehundar är gudomliga!! <3

Varit sugen på en vit herdehund när dom fortfarande kallades för vit schäfer i hundböckerna. Har haft dåliga upplevelser med schäfer i det förflutna och kan jag tänka mig vit eller svart schäfer just för dom ser inte riktigt ut som schäfrar tack vare den annorlunda färgen. Men så klart är lynne och temperament väldigt viktigt; speciellt för mig som har fem brorsdöttrar som måste kunna umgås med mina framtida hundar utan problem. Har tidigare haft Golden Retriever så jag har varit rejält bortskämd med världens lugnaste och goaste hane; han var liksom lugnare än genomsnitt Goldens. Iaf, finns det möjlighet att få tag på en helt renrasig herdehund här i Sverige eller måste jag åka utomlands för det?

Btw; Bilderna på era herdehundar är gudomliga!! <3

SJÄLVKLART gå det att få tag på VH här i Sverige, idag finns det ganska många uppfödare. Gå in på rasklubbens hemsida vitherdehund.com, där kan du läsa mera om rasen, historia om rasen och där finns även rekommendationer på godkända uppfödare.
Om du köper senaste Härliga Hund finns även en artikel där om VH och även en bild uppe i hörnet på min Beya:angel::D

Tack for infot! ;)

Ska ta och kolla upp rasklubbens website nu i helgen. ^^

Keep the pictures coming! <3

Senaste bilderna på mina från idag;

Vackraste Beya:love::love::love:
PA100057.jpg

Och så lilla Troja:D
PA100058.jpg

Svårt att fånga Troja på bild då hon sällan är stilla mer än 1sek i vaket tillstånd...:angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 377
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
867
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
781
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka