Visst gör det ont när knoppar brister

Öl borde ju göra håret glasigt och fint men håller med @Trani, en analys behövs absolut för att göra en vettig foderstat. Tills du har den får du fodra med ögat så han inte faller ur men heller inte lägger på sig för mycket. Det vore ju väldigt trist med fång.

Angående fång vill jag ge er alla en allmän uppmaning: såhär års är det bra drag i det som växer i hagen så se till att hålla koll på beståndet av hembränt! Lätt hänt att man missar att de går och småsmuttar på nån dunk de har hittat i hagen.

Om man då samtidigt fodrar på med t ex whisky så blir de mycket lätt runda under fötterna och fången är ett faktum. :(

@Trani: Tack för tipset! Problemet är ju att jag är särbo så det är svårt att hålla daglig koll. Munkorg kanske? Han har iofs inte haft någon fångkänning, största problemen är låsningar i ryggen och dåligt humör vid underutfodring.

@athena_arabians, grusad hage och foderautomater? Om du verkligen vill vara på den säkra sidan.

Själv har jag en irriterande kräsen jäkel. Hela helgen har han gått fritt i lägenheten (gillar inte att gå ut) och jag ställde fram en ordentlig giva vin åt honom. Men inte en droppe har han rört. :mad: Hullet är ok för jag matar på med chips (vad gör man när de är så kräsna?) men det är ju inte optimalt. Fick tips om att doppa kanelbullar i vinet så jag ska prova det.

@athena_arabians och @Trani :bow: Vad skulle jag göra utan er? Jag skickar iväg analysen idag samtidigt med förnyelsen av mitt körkort, (det borde inte ta länge än 14 dagar va? Jag hade visst förträngt att jag var tvungen att ta kort och skicka in eländet) Min ligger nog närmare gränsen till fång än underhull, i helgen hade jag honom ute på bete med jämnåriga men jag tror att det var lite för häftigt för han var jättetrött hela söndagen. Jag borde ha vänja in honom lite mer försiktigt.
Som tips till @Trani så kan man även göra efterrätter med olika sprit smak, marsipan brukar man kunna få i dem och då kan man ha dels olika likörer men även wiskey om man inte tar för mycket åt gången. BARNEN måste man däremot hålla borta från dylikt...

@Scata
lindsaylohan.jpg

Du och jag @athena_arabians Fast min favorit:
Laphroaig-Single-Malt-Scotch-Whisky-10-Years-Old.jpg

Fast jag skulle vilja åka på en riktig whiskyprovning för att se om jag kan hitta andra som jag gillar, maken är så mesig i smaken och dricker helst:
1305285104015.jpg
Urrrrkkkk, sånt där står det i vårat barskåp också... :yuck:
Min ingen-gör är ett sånt där otacksamt fall av "ingentingläggersigsomhull-alls" trots fri tillgång... han lider av det ovända problemet :banghead:

i helgen hade jag honom ute på bete med jämnåriga men jag tror att det var lite för häftigt för han var jättetrött hela söndagen. Jag borde ha vänja in honom lite mer försiktigt.
:eek: Var försiktig, tänk på skaderisken när du släpper ihop dem! Särskilt om han inte är kastrerad. Ett enda knytnävsslag som tar illa är allt som krävs. :(

Tack för tipset om efterrätter!

:eek: Var försiktig, tänk på skaderisken när du släpper ihop dem! Särskilt om han inte är kastrerad. Ett enda knytnävsslag som tar illa är allt som krävs. :(

Tack för tipset om efterrätter!
Fördelen när de börjar bli lite äldre och stadigare är att de inte heller är lika snabba att leta upp bråk, de blir blir nästan som kastrerade! ;) Värsta skadorna blir när de snubblar runt, men de kan bli desto värre... Men å nadra sidan så orkar de inte gå på bete hela sommaren utan man måste ta hem dem så de får vila ibland också. ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Kära buke, listan kan göras lång om hur fel min verklighetsuppfattning är och hur jag skrivit trådar förut. Men nu har jag äntligen fått...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: Monifa
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: snajl
·
Gnägg Jag har en riktig ridsvacka. Det går kasst varje gång jag sitter upp och ska rida. Egentligen går det varken dåligt eller bra men det...
2
Svar
39
· Visningar
3 390
Senast: Twihard
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 638
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025