Visst gör det ont när knoppar brister

Jaa! Jag har inte varit i Spanien än. Jag ska till Bulgarien i sommar är det tänkt, då är det ju bara att skutta över till Madrid också, när man ändå är ute och flänger. :up:
Ja, när du ändå har vägarna förbi liksom :D Madrid är dock rätt svettigt under sommaren, bara så du är beredd på det ;) :D

@honung pratar du spanska? har för mig att du har spansk släkt eller är jag förvirrad nu?

Förstår mer än jag pratar. Har spanska inslag i familjen och är så att säga mångkulturellt uppväxt med en salig blandning av svenska, engelska, spanska, ungerska i bagaget. Är det någon som är förvirrad är det jag. :)

Ja, när du ändå har vägarna förbi liksom :D Madrid är dock rätt svettigt under sommaren, bara så du är beredd på det ;) :D
Vid mina släktsläktingars område mitt i Madrid finns en badplats med massa blå kylande bassänger! Det är inte kul när termometern visar 45'C mellan gatorna...

Lugnt. Jag var tre månader i svettas-så-fort-du-kliver-utanför-dörren-trots-nästan-naken-land, så jag ska nog överleva.
Ja men dåså :) Har du inga problem med 40 grader på dagarna är det bara att ramla förbi :D

Förstår mer än jag pratar. Har spanska inslag i familjen och är så att säga mångkulturellt uppväxt med en salig blandning av svenska, engelska, spanska, ungerska i bagaget. Är det någon som är förvirrad är det jag. :)
Ah wow, vad coolt! Skulle vilja kunna säga samma sak, för att också vara cool. Kan dock inte pga man ska inte ljuga och allt det där.

mvh plågsamt svensk svensk.

Vid mina släktsläktingars område mitt i Madrid finns en badplats med massa blå kylande bassänger! Det är inte kul när termometern visar 45'C mellan gatorna...
Nä, det är inte det alltså. Och stan är så övergiven i augusti, inte ens madridarna vill ju vara här då. Kylande bassänger är dock :up:!

Åh fy, förra sommaren hade vi den briljanta idén att roadtrippa i juli eller augusti (minns inte pga dog av värmeslag), bland annat genom Cordoba :up:. Sightseeing i 46 grader :up:. Jag dog, fem gånger om :up:.

Ja men dåså :) Har du inga problem med 40 grader på dagarna är det bara att ramla förbi :D

Ah wow, vad coolt! Skulle vilja kunna säga samma sak, för att också vara cool. Kan dock inte pga man ska inte ljuga och allt det där.

mvh plågsamt svensk svensk.
Nä det är inte coolt. Man blir bara konstant missförstådd så snart man öppnar munnen eftersom man tänker på annat språk än man talar. Supero-coolt.
Vem har sagt att man inte ska ljuga? Klart man får ljuga, vi har en hel drös massa människor som får betalt för att ljuga, som bestämmer över oss. Regering..riksdag o sånt tror jag de heter.

@honung Nej men det ÄR coolt! Minns första gången jag var i Dakar och alla expats bara "min mamma är japanska, pappa är fransman men jag är uppvuxen i Lagos och New York" när man frågade var de kom ifrån. SÅ COOL VILL JAG OCKSÅ VARA.

Ska börja småljuga lite tror jag. Kan ju aldrig skada. Vid eventuell förpassning till helvetet så hänvisar jag till ditt inlägg, okej?

Problem och problem, men det kan vara värt det! Får jag en kall drink i handen kan jag leva med det mesta. :D
That's the spirit! Madrid är känt för att vara superbäst på G&Ts! :love: Så gillar du såna är detta the place to be. Gillar du dem inte har du dåligsmak.com

Jag tar ansvar för allt! Skicka dom till mig bara!

Jag pratade med gladiator-toro idag, han skulle träna mig att slå alla dummingar på käften sa han. Så jag kommer vara väl förberedd om någon mopsar sig!

@honung Nej men det ÄR coolt! Minns första gången jag var i Dakar och alla expats bara "min mamma är japanska, pappa är fransman men jag är uppvuxen i Lagos och New York" när man frågade var de kom ifrån. SÅ COOL VILL JAG OCKSÅ VARA.

Ska börja småljuga lite tror jag. Kan ju aldrig skada. Vid eventuell förpassning till helvetet så hänvisar jag till ditt inlägg, okej?
Jag med! Vi kan träna tillsammans så att det låter bra.

That's the spirit! Madrid är känt för att vara superbäst på G&Ts! :love: Så gillar du såna är detta the place to be. Gillar du dem inte har du dåligsmak.com
Jag får väl lära mig gilla dem i så fall? Har inte smakat sån på nästan tio år tror jag, så jag kan tänka mig att göra ett nytt försök. ;)

Annars finns det säkert nån bartender som kan göra whisky sour också..?

Jag med! Vi kan träna tillsammans så att det låter bra.
Låter ruggans bra! Ljugskola för Hedinn och niphredil :up:

lies7.gif

Jag får väl lära mig gilla dem i så fall? Har inte smakat sån på nästan tio år tror jag, så jag kan tänka mig att göra ett nytt försök. ;)

Annars finns det säkert nån bartender som kan göra whisky sour också..?
De kostar vanligtvis en 5-6€ så det finns definitivt utrymme för att lära sig att tycka om dem :bump:

Vet icke vad en whisky sour är men snorgoda Caipirinhas kostar runt en femma. Superfint!

Eller menar jag caipiroska? Är alltid så full så minns inga namn.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kära buke, listan kan göras lång om hur fel min verklighetsuppfattning är och hur jag skrivit trådar förut. Men nu har jag äntligen fått...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: Monifa
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: snajl
·
Gnägg Jag har en riktig ridsvacka. Det går kasst varje gång jag sitter upp och ska rida. Egentligen går det varken dåligt eller bra men det...
2
Svar
39
· Visningar
3 391
Senast: Twihard
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 650
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar