Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
cillamuffins skrev:nej det tycker jag inte. ska förklara bättre vad jag menar när jag är lite klarare i skallen.
LIA skrev:Att "hälsa" i koppel tycker inte jag heller är en så bra idé, däremot att släppa ihop hela bunten efter varje träning.
LAI
cillamuffins skrev:jag har aldrig sagt att det inte kan bli bra ändå! precis som jag inte kan påstå att man inte kan få till det med helt onaturliga inlärningsformer á la tysk militärofficer. det är ju du och din rottis ett strålande exempel på. med ett bra hundmaterial och ett bra ledarskap brukar det gå vägen vilken bana man än väljer. var och en är salig på sin tro som det brukar heta.
LIA skrev:Om man måste utestänga alla andra slags stimuli inklusive dess artfränder för att själv vara "roligast i världen" för sin hund...
då tycker jag man ska sätta sig ner och ta en rejäl funderare!
Hundar har den mycket trevliga förmågan att umgås/leka/vara med andra hundar oavsett flocktillhörighet. Om dom får chansen till det.
I vårt fall skulle det varit mycket lättsammare och trevligare om hunden haft en annan attityd gentemot andra hundar.
LIA
Gnist skrev:Jag har haft en hund som tävlat SK med bra reultat och han började tränas vid 4-5 månaders ålder...
En kanonhund är det, även om han nu gått i pension..
cillamuffins skrev:nu är det såhär piru, att utvecklingen går framåt och vi vet en hel massa idag som vi inte visste förr. gårdagens träningsmetoder är helt oventenskapliga och strider mot lagarna för inlärning.
JAG har inte några bedrifter att skryta med än, men min tränare har och defenitivt hans son.
escodobe skrev:Jag har sett folk köra olika metoder, på olika hundar och jag har själv kört två olika metoder på de två hundar som jag haft från valpstadiet.
Din metod fungerar den med, OM MAN ÄR hundkunnig från början.
För medelsvennson med sin första hund är det dock inte att rekommendera:-)
Gnist skrev:Vari ligger skillnaden?
lite ot, men:
Unghanen var inte tränad öht när vi tog över honom vid 1½ års ålder och han var en ren första halvåret innan han accepterade att vi ställde krav på honom. Nu är han en helt suveränt duktig och lydig hund, men jag slipper gärna bråka med hundarna på det vis jag fått göra med honom och övriga unghundar jag tagit över i mitt hundliv..
Hur många halvvuxna hundar som Aldrig haft krav på sig har du personligen Själv tagit över och tränat?