Vissa har svårt att förstå!?

Sv: Vissa har svårt att förstå!?

Grana skrev:
Låta hunden sluta som väktarhund.

Ser faktiskt ingen skillnad i att ha kvar den hunden, som att ha kvar den jag hade hand om.
Väktarhund eller inte.

Sen, vilken schäfer är tyst i bilen ;) Hör man ett vrål från en bil, nog sjutton sitter det en schäfer där i.

öööh så han ska sluta som väktare bara för hunden är förbannad på folk i kring bilen, Det är ju en kanon hund i tjänst ju.

Klart det finns stora skillnader det är enda gången han beter sig så här denna hund kan man ju iaf kontrollera o man behöver inte vara orolig för bett hemma vid iaf.

En kanon hund både hemma och som Tjänstehund, Prata med Kent i går om Tarras Matskålen funkar nu när den äldre hanen har försvunnit, så nu är det bara klo klippningen de får brottas lite sen bilen.

Mitt svar var av det jag läst, och då var det problem även hemma. Men nu har det tydligen blivit bättre.
Då hade jag helt enkelt låtit det vara. Haft hunden kvar och sen parkerat så den slipper ha folk för nära. Eller varför inte ett skynke över buren så han inte ser ut.

Tja, är det något problem egentligen när han bara blir "galen" när folk är nära bilen. Jag vet inte vad jag tycker...

Bättre hemma hasr det blivit sen den andra hunden dött. Matskålen löste dom ju utan bråk genom att han fick det efter morgon/kvälls promenaden så det var väl inget problem.

sen klo klippning men det är ju bara för han inte vill dominerad o ligga ner det.

sen bilen återstår o det är bara där han känner att det är problem, för är det mycket folk på stan då blir han ju tokig o det är ju inte alla gånger det är folktomt när man tar ut hunden. Det som är problemet är ju inte att han bara blir arg utan han vill forcera fram o tugga dom också.

Senast ändrad:

Jag klipper klorna på hundarna stående! Så om man skor en häst. Min äldre hund får panik om man försöker att lägga ned henne, så jag skulle aldrig ens tänka tanken. Även hos vet. när de ska ta blodprov etc så får hon sitta istället för att ligga ned.

Klipper också mina hundar stående + all hundar som kommer hit för bl a. kloklippning klipper jag också klorna på när de står på alla 4. Mkt smidigare och lättare ;)

Men jag har märkt en nackdel... Hon börjar bli stel i ena höften eller eventuellt ett knä. Hon vill inte riktigt sträcka bakåt. Men rent teoretiskt så skulle jag ju kunna klippa den klon när hon sitter ned om det skulle behövas :idea:

Tippan skrev:
Men jag har märkt en nackdel... Hon börjar bli stel i ena höften eller eventuellt ett knä. Hon vill inte riktigt sträcka bakåt. Men rent teoretiskt så skulle jag ju kunna klippa den klon när hon sitter ned om det skulle behövas :idea:
Jag klipper Focus klor när han ligger normalt i soffan eller sitter, eller står. För oss spelar det ingen roll. Men lägger jag honom på rygg har jag en hund som ligger stel som en planka :crazy:

Kloklipp%20(1).JPG

:love:

Tippan skrev:
Det var iaf det första man såg :angel:
Haha men för f*n :D

Jag fick dom av min mammas svärföräldrar. Måste väl få använda dom i hemmet. Kanske borde klippt ut mina fina byxor :angel:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 645
Senast: Tonto
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 549
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar