Visa godkänd hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cillavan
  • Startdatum Startdatum
C

Cillavan

Kan man visa en redan godkänd hingst på sommarpremieringen som är till för alla raser? Eller måste man åka på utställning? Det gäller arab. Jag har för mig att jag såg en godkänd hingst på sommarpremieringen förra året. Kan man i så fall endast visa den för höjning av avelsbokstav?

Nordsvenskar och ardenner ska visas vart annat år för kontroll. Om något brister får de åka till hingstpremieringen på våren. Där sker också höjning av värdebokstav. Jag tycker det är ett utmärkt sätt att få se fäderna till de avkommor som visas. Dessutom får man se hur de uppför sig och kan jämföra dem.

Hur det är för arabhingstar vet jag inte, jag har bara sett kallblodshingstar i a f.

Någon som vet vad som gäller för araber?
Om man väljer att visa på utställning, får man då avdrag om man inte har lång man på dem? Måste de visas med utsläppt man?

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Relationer Inspirerad av ett poddavsnitt som tog upp ämnet och chockad över vad folk kan göra i sin snålhet - vad är det snålaste ni varit med om...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat