Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Angående ätandet så äter mina starthästar väldigt bra. Och har väldigt grov benstomme.
Så, Creetown och Lustig, inga elaka kommentarer. Vi vet!
Grov benbwahahahaha
Helt riktigt, det var efter första vattenpassagen. Vid nästa tog Kalle sig ett dopp. Min häst var tvungen att hoppa över Kalle och Firefighter för de föll rätt framför henne. Lite läbbigt men det gick ju bra ändå, Kalle var lika glad i alla fall.
Om mitt minne inte sviker mig så stod Le Mans xx hos Lena och Benny Zeiloth på Eklunda stuteri i Örebro. Kontakta dem via deras hemsida, de kan säkert hjälpa dig.
http://www.eklunda.com
Mvh, Elin
Naj, det är det inte. Mazil är dock numera pensionerad och går som ridhäst.
Mazil:
Jag brukade trilla av hans mormor Mirja Helena någon gång i den grå forntiden. Le Mans själv var en riktig cigarr, hans ägare Sören Östlund, flängred honom härs och tvärs på Täby. Kommer i håg att han brukade hoppa över de små häckar som på den tiden omgav den stora volten inne på stallområdet. Har för mig att han red barbacka också. Show var det i alla fall!
Om du är desperat efter en bild kan jag tänka mig att Sörens dotter Maggan, numera gift Svennehed, har bilder på Le Mans. Hon jobbar på Hästsportens Hus.
, hans ägare Sören Östlund, flängred honom härs och tvärs på Täby. Kommer i håg att han brukade hoppa över de små häckar som på den tiden omgav den stora volten inne på stallområdet. Har för mig att han red barbacka också. Show var det i alla fall!
Det där tror jag du fått om bakfoten. Diaghlyphard är känd för att ge till viss del skarpa och lite märkliga avkommor, men det betyder inte att hingsten behöver ha varit särskilt konstig själv : ) Det jag förstått och erfarit av D avkommor är att de är mycket intelligenta med mycket vilja. En del är pga detta rätt skarpa i temperamentet men blir underbara ridhästar som vill jobba. Det andra skiktet av hans avkommor har jag förstått har haft en läggning att vara rädda av sig, svåra i reaktionerna och väldigt känsliga.
När han kom till Rävdansen vid importen efter veckor på resande fot var han jättelugn. Minns att jag frågade på skoj om de var säkra på att han verkligen var hingst Jag hade bara hand om honom ett par månader och satte igång honom innan han visades i Sverige och han var underbar att rida och hantera, var social och gnäggade alltid när han såg mig och tjafsade aldrig. Men jag gillar intelligenta djur med lite humör och är själv en lugn ledare så det var kanske därför vi kompade ihop??? Han var intelligent, märkte direkt om han kunde pilla med något eller tuffa sig mot någon etc. Löphuvud hade han väl uppenbarligen också och generna kan väl ingen klaga på om man tittar på statistiken. Men fölen får ju en del arv av mamman också och med en skarp morsa kan det säkert bli för mycket ibland. Jag skulle gärna ha en avkomma efter honom och unndan ett bra sto...