Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Härligt att det gått så bra med Cebbe och dagiset!
Här går det inte lika bra... Wahidah blev idag gaaaalet stel i ena bakbenet. Hon har ont också. Till råga på allt ser hela bakdelen sned ut och hon ser ut att ha mer muskler i ena benet jämfört med det andra... :crazy:
Jag är orolig som fan - och ska till råga på allt ner till Sthlm imorgon kväll - utan Wahidah!
Kommer vara utan henne i 2½ dygn och det känns förjävligt i nuläget. Hon kommer dock få ta det lugnt med enbart koppelpromenader några dagar, så får vi se vad som händer.. Det är inte hältan/stelheten som oroar mig - utan just det faktum att hon verkar vara så sned och ser snedmusklad ut...

Med Zala går allt fint. Min älskade, underbara skrutta...
Häromdagen låg hon i många minuter och slickade på Waha :eek::love:
Det har hon ALDRIG gjort med någon annan hund förut - förutom när hennes valpar var små pluttar såklart. Hon trivs så otroligt bra ihop med Waha och man verkligen ser på hela henne, även när hon sover, att hon är lycklig.
I början på nästa vecka tas stygnen bort och förhoppningsvis blir hon snabbt så bra att jag kan ta hem henne..
Jag behöver henne. Det känns som om min värld rasar samman för tillfället.. Hade det inte varit för hundarna så hade jag inte lämnat sängen på dagarna.

*KL*

DSC01501.jpg
Kul det gick bra på dagiset då:) snart skolan med då?;)

Han är ju så fin din kille, jag skulle ha tagit honom medans jag hade haft chansen sist:P

Vilken lång länk :) måste finnas många vinthundsfrälsta här.

Jag tycker också väldigt mycket om vinthundar, stora som små faktist. Så himla vackra. Men det är jaktintresset som det har som avskräcker mig från att köpa en.

Jag har i många år varit såld på varghundar, men jag är kort och en varghund stor. Vill inte att grannarna ska skratta ut mig och fråga hur det går att valla ponnyn :D Men en saluki var jag helt inställd på att köpa en gång i min ungdom, men så stog jag då vid deras ring på Älvsjömässan pratade med folk och klappade en hel del. Men jag insåg att jag nog ändå vill ha en hund med lite mer hull. Det var som att klappa ett spjälstaket tyckte jag. Men jag älskar fortfarande att titta på dem :love:

Vilken lång länk :) måste finnas många vinthundsfrälsta här.

Jag tycker också väldigt mycket om vinthundar, stora som små faktist. Så himla vackra. Men det är jaktintresset som det har som avskräcker mig från att köpa en.

Jag har i många år varit såld på varghundar, men jag är kort och en varghund stor. Vill inte att grannarna ska skratta ut mig och fråga hur det går att valla ponnyn :D Men en saluki var jag helt inställd på att köpa en gång i min ungdom, men så stog jag då vid deras ring på Älvsjömässan pratade med folk och klappade en hel del. Men jag insåg att jag nog ändå vill ha en hund med lite mer hull. Det var som att klappa ett spjälstaket tyckte jag. Men jag älskar fortfarande att titta på dem :love:

Varhundar är underbara fast det är son en lite ponny när man är ute går med dom:P

Och salukin går inte leva utan nu när jag skaffat min första. men dock så finnst det ju vinthundar tex varghunden då som inte är som ett spjälstaket:P och ändå tycker inte jag salukin är så smal ändå. Men det är ju vanna vad man är van vid med.

Är de som att klappa spjälstaket så är de för smala :p Visst ska revbenen kännas, men inte synas speciellt mycket - och deras öron är jättegosiga!
Varghunden brukar ju inte ha lika mycket jaktinstinkt (vad jag märkt) som tex salukin, så kolla mer på den tycker jag! :D

Jag har en Italiensk vinthund.
Sen har jag en podenco som egentligen tillhör grupp 5 då men han är ju av vinthundstyp ändå.
Roligt att så många här gillar vinthundar :)

Oj, jag blev så till mig att jag glömde svara på din fråga :p

Jag bor lite överallt, delvis i Sthlm, delvis i Pite och sedan håller jag till en hel del på kenneln.
Jag har tikvalp från senaste kullen, den cremefärgade som heter Wahidah. Sedan snor jag hem hennes mor, Zala, lite då och då. Zala är ju kusin till din tjej då :D Zala har Gazal som mamma och din har ju Gaziya.
Sedan har ju din tik El-Ubaid's Anasticia som farmor - det har även min valp :p

Förlåt för att jag uttrycker mig så förbannat fult nu, men kvällen har varit fucked up.

Jaha så du sitter på khalils just nu menar du? Shit vad kul. Hälsa!! Jag drömde fö om Bettan och Bosse inatt. Helt sjukt. Jag bodde hos dem.

Japp :D

Och då måste jag ju gissa vem du är. Jag tror du är Kirstys matte.
För det finns väl bara en vinthundsmänniska med islänningar på tassar?

Ahh.. busted;) Ja det är Kirsty som bor i min soffa, så rätt så rätt:D

Nu måste du visa bilder här på undersköna Nero och sötplutten Wille!

Åh! Vad kul! :D
Det är så dumt att du bor på fel ställe i landet. Jag vill se småvalpar! :p Jag håller tummarna och hoppas på precis lagom många tikar/hanar.

Jag har en salukitjej! Tidigare hade jag en afghan. Tycker de är väldigt lika på alla sätt. Möjligen att salukin är lite mer jämn i humöret.

Vinthundar är grejen! Jag tycker "vanliga" hundar kan vara lite jobbiga, dregliga och flåsiga och in your face liksom. Vinthundar är mer som katter - behagliga, självständiga och ooootroligt kloka.

Jag håller med dig om att vinthundar är grejen! :love:
Jag är ingen kattmänniska men vinthundar älskar jag :love:
Håller med om att dom är något speciellt i förhållande till andra hundar.
Dom har mer värdighet på något sätt!

Åh! Vad kul! :D
Det är så dumt att du bor på fel ställe i landet. Jag vill se småvalpar! :p Jag håller tummarna och hoppas på precis lagom många tikar/hanar.

Du är såå välkommen!! Jag kan hämta vid tåget och betala biljetten med :laugh:!! Så kanske du är gullig och fotar lite:D Du är självklart välkommen utan att du fotar också :laugh:

Jag börjar berätta lite om Nero.
Nero kom till Sverige från Andalusien när han var 1,5år. Idag är han 4.
Han är en mycket trevlig hund som är lätt att ha att göra med. Stora minuset är väl den stora jaktinstinkten och han springer gärna iväg på egna äventyr när vi är ute och går.
nero3.jpg

Nero.jpg

Lite om Wille
Wille är en Italiensk vinthund som är 2 år gammal och kom till oss som 6månaders valp. Han har inte haft en lätt start i livet och har fått flytta mycket. Han är en glad liten hund som vill vara med på allt.
DSC_0005.jpg

wille3.jpg

Fråga gärna om det är något speciellt ni vill veta :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 543
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 671
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 232
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 528
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka