Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för affar ni har? Presentera tack.Ska ni ha två valpar nu då alltså? Jag blir lite valpsjuk när jag träffar eller ser afghanvalpar men det är samtidigt rätt skönt att Cerberus hunnit bli nästan året nu. Nu är han bara en jobbig, finnig tonåring istället.
Men ååh när jag sitter och kikar på bilderna från när jag precis fått hem honom, vad liiiten han var. Och det var ju inte alls länge sedan. Mitt hjärta smälter.
![]()
Men hjälp vad söt!![]()
tack
din lille kille är verkligen charmig. fler bilder?
//Flo
Nizze: Ah, det var dig jag menade.Jag känner också igen Caravan, fast jag har inte så jättestor koll. Vi hade afghaner när jag växte upp och då var jag inte helt insatt i vad som hände när vi var på utställningar, och nu har jag ju haft Cerberus sedan i februari så jag försöker fortfarande greppa läget typ.
Det känns som en helt främmande värld ibland, afghanvärlden, och jag upplever det som lite svårt att få in en fot faktiskt.
Alla: Är det så inom era raser också, att det finns "läger" som man automatiskt tillhör för att man köpt valp från den och den kenneln typ? Jag pratade med några andra afghanägare i min ålder men som varit med lite längre och dom sade det att både jag och dom kommer "inte gå att prata med" enligt vissa just pga att vi har ett kennelprefix på våra hundar. Det känns så himla tråkigt.Alla har ju egentligen något gemensamt, man älskar samma ras. Så varför ska man inte kunna ha trevligt ihop och prata med andra? Så jag har kommit på att det måste ju gå att överbrygga.
Jag menar, jag har ju redan kontakt med en av dom jag tydligen inte "borde" prata med och det är ju inga problem. Vi har kul ihop med våra hundar helt enkelt, och det tror jag fler kunde ha om dom bara gick ifrån dom där töntiga principerna som är skapade för så länge sedan. Jag är inte min uppfödare. Hon är inte hennes uppfödare. Hur svårt kan det vara att förstå det?
![]()
Haha, jo fast de måste missat min då
Håller till i Linköping![]()
Suck!! Jag känner igen det. Så är det inom våran ras också.
Man kan se dom olika lägrena på utställningarna genom att se att vi liksom sitter i små grupperMen jag vill inte umgås med folk som behandlar mina vänner eller mig illa!!
Så tråkigt att det är så här! Man är ju likasinnade och värnar om samma sak!!
Sv: Vinthundar
--------------------------------------------------------------------------------
Citat:
Ursprungligen postat av ninchen
heejsa!
jag är ny här jag har me en vindhund han är 8år
Välkommen hit!! Berätta mer
Igår 21:44
Nizze: Ah, det var dig jag menade.Jag känner också igen Caravan, fast jag har inte så jättestor koll. Vi hade afghaner när jag växte upp och då var jag inte helt insatt i vad som hände när vi var på utställningar, och nu har jag ju haft Cerberus sedan i februari så jag försöker fortfarande greppa läget typ.
Det känns som en helt främmande värld ibland, afghanvärlden, och jag upplever det som lite svårt att få in en fot faktiskt.
Alla: Är det så inom era raser också, att det finns "läger" som man automatiskt tillhör för att man köpt valp från den och den kenneln typ? Jag pratade med några andra afghanägare i min ålder men som varit med lite längre och dom sade det att både jag och dom kommer "inte gå att prata med" enligt vissa just pga att vi har ett kennelprefix på våra hundar. Det känns så himla tråkigt.Alla har ju egentligen något gemensamt, man älskar samma ras. Så varför ska man inte kunna ha trevligt ihop och prata med andra? Så jag har kommit på att det måste ju gå att överbrygga.
Jag menar, jag har ju redan kontakt med en av dom jag tydligen inte "borde" prata med och det är ju inga problem. Vi har kul ihop med våra hundar helt enkelt, och det tror jag fler kunde ha om dom bara gick ifrån dom där töntiga principerna som är skapade för så länge sedan. Jag är inte min uppfödare. Hon är inte hennes uppfödare. Hur svårt kan det vara att förstå det?
![]()
Vad söt hon är, jag väntar också, om två veckor får jag hem min lilla kille.
![]()
Jo, så är det tyvärr. Du och jag kan ju inte prata med varandraSå fånigt egentligen. Så trist. Jag är inte i "afghanvärlden" riktigt, svårt att "komma in". Speciellt som vi kör både lydnad och viltspår och agility med mera med våra affar. Men det verkar bli lite bättre.
Var det göteborg du bodde i? Kanske kan ha lite afghanlek i december? Vi ska upp till min mor som fyller år och då är vi ju i krokarna. Kul för våra att få någon mer afghan att springa med![]()
Har du vinthund i Linköping? Vår whipp har inte fått träffa annan vinthund sedan han kom hit, skulle vara kul med lite vinthundsträff...
Och tyvärr kan det skrämma bort hundspekulanter som inte vågar gå fram till dessa små grupper, man känner ju nästan när man går förbi vissa grupper att "kom inte hit och stör", och är någon väldigt osäker så går dom därifrån![]()
På något vis borde det ju gå att "öppna upp" lite. Visst, alla kan inte bli bästa vänner med alla, så är det ju alltid, men att man i alla fall kan hålla god ton och vara trevlig när man möts.
Vinthundsvärlden är ju så liten. Alla känner alla på något vis...
Nej förlåt, jag glömde det.(Fast iofs, undra om jag får prata med nån över huvud taget isf? :P Jag har inte koll på det heller, vilka kennlar som vore "okej" för mig att umgås med, om man nu skulle följa deras idéer.) Jag har också testat viltspår och ska gå en kurs har jag tänkt, ska bara bli lite rikare först.
Japp, jag bor i Gbg. Och vi är gärna med på lite affelek! Vi träffar ju sällan andra afghaner och cerberus blir helt galet lycklig när det väl händer. När är det ni ska upp?
Svårt att "komma in" är det onekligen. Så jag tänkte bilda en egen afghanvärld med såna som mig som skiter i vad det råkar vara för kennelprefix på folks hundar och som kan ha trevligt ändå.Klart man inte kan komma överens med alla. Men man behöver ju inte döma ut både människor och hundar för det. Speciellt inte för att hunden råkar vara född den och den kenneln. Tramsigt tycker jag.
![]()