Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Det ser fint ut ju! Tänk vad härligt med en massa vinthundar springandes där!
Om någon skulle vilja samåka från Västsverige så skulle jag gärna göra det, är inte heller jättepigg på att köra i Stockholm själv. :p

Jag samåker gärna från Västsverige :laugh: Men vem av oss ska då köra i Stockholm ;)
Men vi kanske kunde slå våra kloka huvuden ihop. Alltid roligare att åka två.
Vart bor du? Jag bor mellan Falköping och Skövde i Västra Götalandslän.

*KL*

Vad snälla ni är, då löser det sig ju säkert på ett eller annat sätt. Med hundbad och det där alltså. :p Hundöarna ser jättehärligt ut! Men eh.. min hund har ju ganska så selektiv hörsel. Jag antar att jag kanske inte är helt ensam om det? Så det lär ta ett tag innan jag får tag på honom igen om jag släpper honom på ett sånt ställe. :D

Jag åker iaf från Göteborg. Fast för oss lär det bli tåget, om det inte trillar ner en miljon pengar i huvudet på mig så jag blir rik och får råd att ta körkort innan dess. ;)

Det är UNDERBART att se vinthundar springa där :D
(visst är de fina, de där toksyskonen :D)

Galathea: Du är INTE ensam om att ha en hund med selektiv hörsel... Jag fick senast igår bevis på att min hund kanske t.o.m. är döv... (förutom om det gäller fåglar som prasslar i en buske, det fan hör hon!) :p
Jag ska aldrig, aldrig mer säga att jag har fungerande inkallning med den här unga damen..

Jag kan tänkta mig att köra om det inte är mitt i innerstan. Jag tycker oftast det är okej att köra så länge någon sitter bredvid och kan hjälpa till att tala om var jag ska svänga:p Eller så får vi hitta en chaufför.

Min hund mår väldigt illa av att åka bil nu, men jag hoppas såklart att det blir bättre. Annars så kanske det får bli tåg för våran del också och vore trevligt att ha sällskap där med. (Dags att storstadsträna min hund inser jag nu...:p)

Jag bor i Strömstad, men åker jag tåg skulle jag kunna möta någon i Gbg eller så.

Wahidah mår också dåligt när hon åker bil (det kan Aningsfull här på buke intyga!). Men, det blir bättre och bättre hela tiden. Förhoppningsvis är det likadant för Faiza också :)

Hundöarna ligger utanför Sthlm, så det är inte mitt inne i allt och inte allt för många korsningar och konstigheter när man ska köra dit. (Det är bara en lite jävlig rondell, efter den är det nästan bara rakt fram)

Haha, kan nästan se det framför mig: ett gäng tokglada vinthundar som rusar runt och då och då tittar oförstående mot gruppen av människor som på alla möjliga sett försöker kallla in dem :D

Ja, det låter bra om det inte är alltför krångligt att köra. Och ja, jag tycker redan Faiza blivit bättre, så jag hoppas det växer bort. Bajsade Wahidah i Aningsfulls bil eller? Faiza har bajsat i vår bil två gånger...då är hon plötsligt inte så söt längre...

Senast ändrad av en moderator:

Tittar mot människor? varför ska de göra något så onödigt när man kan springa i full fart med andra hundar? :p (Fast okay, om vi fikar så...)

Hon har både bajsat OCH spytt i bilen ;) Att hon spyr under resan tillhör vanligheterna... :grin:

Nu kan Timothy och Zino titulera sig storebröder, Timothy vill vara nära lilla Valle hela tiden. Nu en vecka gammal. :love:

DSC00158.jpg

Grattis till fina hundar och en fin son förstås! :)

*KL*

Ni som har vinthundar; hur är de att ha lösa på promenader? De har ju sina egna ideer om hur saker och ting ska vara...

Funderingar från en som gått lydnadskurs med Saluki... :D Det gick jättebra så länge hon kände för att delta...

Det gick jättebra så länge hon kände för att delta...

Så är det oftast :p Det mesta går - sålänge hunden vill vara med...
Min valp är hopplös när hon är okopplad. Rusar runt och är omöjlig att få tag på...
Hennes mor är underbar. Hon springer lite, vandrar runt och nosar lite och sålänge hon inte ser något hon vill jaga så är hon otroligt lätt att ha med "överallt" (självfallet inte nära bilvägar. Eller... jag har faktikst haft henne lös PÅ en väg, men det var en liten väg i skogen där det nästan aldrig kommer bilar..)

*KL*

Ni som har vinthundar; hur är de att ha lösa på promenader? De har ju sina egna ideer om hur saker och ting ska vara...

Funderingar från en som gått lydnadskurs med Saluki... :D Det gick jättebra så länge hon kände för att delta...

Min saluki är jätte bra på att vara lös kommer så fort man ropar in han.
Men vissligen är han bara 5månader och det ju ändras fort, men förhoppnings vi håller det i sig:p

*KL*

Det går jättebra att ha Kirsty lös, så länge det inte finns störningar:angel: Hon kommer bra på inkallning (åtminstone när hon rusat av sig det värsta) och blir gärna kopplad efter första tokspringet. Men skulle det komma en hare, eller en människa.... Ja då går det nog inte lika bra längre. Som tur var har jag aldrig fått testa vad som händer om hon är lös när hon får korn på en hare men med tanke på hur hon beter sig när hon är kopplad (ställer sig i kopplet och bara vrålar och är upprörd 5 min efter att haren försvunnit ur sikte) så tror jag att den haren hade haft sin sista söndagsmiddag:crazy:

Man kan nästan säga att jag fick vänta i 8 år på min, så jadu, livet är segt ibland :p
Har du någon aning om när det blir möjligt för dig att ha saluki?

(och svar till millan30_228)

Jag skaffade min lilla blandras när jag bodde hos mina föräldrar, och vi hade väldigt lågt staket, så jag förmodade att en saluki bara skulle promenera över det.
Nu bor jag med min pojkvän i en liten lägenheten på fjärde våningen utan hiss, så en valp nu hade varit, om inte omöjligt, så oerhört krävande. Dessutom har vi ju redan en hund och fyra katter. Inte mig emot med en till hund :P men sambon är inte helt överens. Planen är i alla fall att vi ska leta efter en större marklägenhet, så då kanske jag kan övertala honom :love:

Nej men grattis! :laugh:

Tack!

Zino däremot vill INTE nosa på Valle, han tycker det hela är väldigt konstigt och går iväg när vi kommer för nära. Vi ska vänta ut honom så får han ta det i sin egen takt. Sambon ska ta ut Timothy på prommis så vi blir lite ensamma och se om nåt lossnar. Lilla Zino verkar förvirrad av omställningen.

(och svar till millan30_228)

Jag skaffade min lilla blandras när jag bodde hos mina föräldrar, och vi hade väldigt lågt staket, så jag förmodade att en saluki bara skulle promenera över det.
Nu bor jag med min pojkvän i en liten lägenheten på fjärde våningen utan hiss, så en valp nu hade varit, om inte omöjligt, så oerhört krävande. Dessutom har vi ju redan en hund och fyra katter. Inte mig emot med en till hund :P men sambon är inte helt överens. Planen är i alla fall att vi ska leta efter en större marklägenhet, så då kanske jag kan övertala honom :love:

Hehe känner igen det där att man måste övertala;)

Vi hade 2 hundar sen tidigare och jag vill jätte gärna hja en saluki så med lite tjat så lyckades jag övertala min kille, Så nu sitter jag här med en 5måndaers saluki valp som är alldeles underbar!

Så ja ni får skaffa er en marklägenhet sen övertala killen din;)

Ja, eller så på max 3e våningen med hiss .. :p Så har vi två katter också, alla djuren sover i sängen och han tycker redan att lägenheten börjar likna ett zoo. Men han kan väl inte motstå en saluki?

Jag bodde hela sommaren med Wahidah på 8 (9 om man räknar med BV)våningen och med katt och icke hundkunniga föräldrar. Det var smått påfrestande då och då, framförallt de gånger som hissen var ur funktion... Dock var Wahidah så fantastisk att jag inte tänkte så mycket på det.
Nu bor jag och Wahidah ensamma i en lägenhet på bottenvåning. Det är underbart :D

Ja, eller så på max 3e våningen med hiss .. :p Så har vi två katter också, alla djuren sover i sängen och han tycker redan att lägenheten börjar likna ett zoo. Men han kan väl inte motstå en saluki?

hehe ja vi har tre hundar i sängen nu vi med och hanklagar ofta att vi snart har ett eget zoo speciellt då jag hade fåglar och allt med:P

Men ja jag tro inte att han kan motstå en salukis skönhet;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
975
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 823
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka