Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Tycker att vi på bukefalos skulle ha en stor trevlig vinthundsträff :laugh:
Vad tycker ni?

Åh, det hade ju varit jättekul! Faiza har många hundkompisar men än så länge har vi inte hittat någon annan vinthund. Och jag vill såklart gärna träffa andra vinthundsägare. :) Kanske till våren någon gång?

Ja det låter kul att ha en vinthunds träff, bara den inte blir allt för långt bort:p

Hoppas iaf på att det kommerlite folk och främst hundar:D

*kl*

Ninni vill ha vinthundsträff! Ninni vill ha vinthundsträff! Ninni vill, vill vill! :D

Kanske till "Lilla Stockholm"-utställningen? Vilka här har tänkt ställa då?

När är den? Om jag ska ställa eller inte beror nog mest på om Cerberus behagar tjocka på sig lite eller om han tänker fortsätta vara ett staket med charlie chaplin-fötter. :crazy:

*kl*

Var det någon här som var på vinthundsutställningen i Vingåker i helgen?:)

Gilly

Jag undrar också när den är? Jag vill ställa Faiza till våren, eller egentligen så snart som möjligt, men registreringen tar sån tid...Hon måste först reggas i Norge innan jag får hennes papper och sen måste jag ju skicka in dem till SKK också.

Såg att du svarat, ja, då borde ju rimligtvis alla papper vara i ordning.

Ah, men det har jag ingen aning om ännu. :D Frågan är väl mest om vi har vinthundsträff i samband med det, på lördagen tex, då måste jag hitta nån med badkar där uppe så jag kan bada och föna min hund inför utställningen. Hmm. Men det kan säkert lösa sig. :p

Du kan låna badkar hos mig :D
Jag bor hos mina föräldrar i en 5a när jag är i Sthlm. Ett av rummen är gästrum och vi har badkar där hundar får bada, så behöver någon boplats under utställningar i Sthlm så är det bara att hojta till ;)

Vi vill också ha vinthundsträff!
Hade tänkt ställa på lilla sthlm :-)

Vi kommer vara hos Camillas föräldrar och där finns badkar om du vill låna :p
Kan vi ha afghanträff kvällen innan ;)

//Flo

Åh, men alltså. Han skitar ner rätt mycket när man badar. Han skakar sig heeela tiden. Och sen är det några timmars fönande med. :crazy::cool: Men ja, det är helt klart en lösning, om jag inte kan våldgästa min bror i hans lilla etta.

Så ja, vad säger ni andra? Några andra förslag?

Hade min mamma haft kvar mitt barndomshem i sthlms skärgård hade man kunnat åkt dit en helg, där fanns det stor inhägnad tomt att busa på också och plats för många att sova. Men hon har sålt det tyvärr. :cry:

att han skakar på sig osv spelar ingen roll. dessutom kommer vi ha en valp med oss som säkert kommer föra ett helvete. och att det tar lång tid, det spelar ingen roll det heller. ta med en fön så kan vi föna tillsammans. det tar ju lite tid, just föning/borstning och vi har en vuxen hane och en valp som också ska fixas och det lär ta längre tid än cerberus ;-)

//Flo

Att hunden skitar ner gör ingenting hos oss heller ;)

Jag föreslår att vi träffas på hundöarna som är vid Drottningholms slott.
Det är två stora öar som är avspärrade för att hundar ska kunna springa lösa på dem. Sålänge hunden inte simmar så kan den inte ta sig därifrån.

Såhär ser det ut ungefär. En ö är en "tom spring-ö". På en ö är det träd och en kulle. Det finns t.o.m. bänkar på "spring-ön" om man inte skulle orka stå. Vill man fika sedan så är det superfin natur runt öarna där man kan sitta i lugn och ro.

Untitled-1.jpg

Verkar ju riktigt mysigt på Hundöarna :laugh:
Jag kommer gärna! Ska bara se om jag kan åka med min goda vän Inger upp. Är lite rädd för att köra i Stockholm ;) Kan man ta sig ut till hundöarna kollektivt? Vi kanske kan samlas vid utställningen och åka ihop? :laugh:
Är ju en riktig lantmänniska! Kommer nog aldrig rätt annars hihi

Ja det är så tråkigt när det är så där att folk inte vill prata med en!! :(
Tycker också att vi på allvar ordnar en vinthundsträff :laugh:

Det ser fint ut ju! Tänk vad härligt med en massa vinthundar springandes där!
Om någon skulle vilja samåka från Västsverige så skulle jag gärna göra det, är inte heller jättepigg på att köra i Stockholm själv. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
978
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 823
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka