Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Hon drog upp hela buskar med blåbär på, för att gå iväg och äta upp blåbären på annat ställe. När blåbären var slut så slet hon sönder busken :p

Ja, blåbär ska vara nyttigt har jag hört:D
Faiza äter gärna björnbär, och hon är ganska duktig på att plocka dom försiktigt. Fast så är ju de buskarna lite mer taggiga också.

Här är två från idag på min tjej:

23533987.jpg

23534021.jpg

Hon växer!

Hur gick det för Maya i helgen nudå? :laugh: Jag höll utkik efter greyhounds men hittade ingen som jag trodde var ni riktigt.

Vi kom 4a i juniorklassen idag. Cerberus var jättetrött. Vi gick ju upp 4 och han hade inte fått sova mer än vilan i bilen så han var redigt trött vid elvatiden när det var dags. Det visade han givetvis genom att vägra stå still, hoppa upp och ställa sig med framtassarna på mig och "prata". Men men. Det gick ju hyffsat bra ändå, domaren verkade ha överseende. Och vi fick bra kritik ändå. :p

"Promising young male of 10 months. Excellent head & expression. Excellent eyes, ears and topknot. Correct bite. Very good topline, neck, croup and tail eith correct ring. Very good angulations in front, excellent angulations in rear. Chest well developed for age, very good coat for age. Would like bigger feet. Typical movements for age."

:banana:

IMG_3776.jpg

Åh, hon är så fin! :love:
Förresten, jag har ett björkishalsband som är helsvart med reflex som Wahidah har växt ur. Det var lagom stort för henne mellan ca 3½-5 månader. Är det något du är intresserad av så skulle jag kunna skicka över det.
Det lär dröja länge innan jag har valp igen, så jag har ingen användning för det.

Mm, kv 1 och kk 4. Men det är ju inte så dåligt ändå, med en hoppande less hund. :) Och kul med bra kritik. :p

Kan inte se några bilder tyvärr:(

Här kommer lite bilder på tavlan föreställande det vackraste motivet hag kunde komma på:angel::D
Tog ett kort vid sjön där vi bor, brände in på cd och så skrev 'expert' ut den, storlek 50x70cm!

Nu hänger den så fint inne på mitt rum...ahhh

så tadaaaa här har ni Idéfix!!

ta1.jpg
[/IMG]

ta2.jpg
[/IMG]

men det är helt kasst att fota en tavla, när det bara blänker tillbaka!

Hur gick det för Maya i helgen nudå? :laugh: Jag höll utkik efter greyhounds men hittade ingen som jag trodde var ni riktigt.

Vi kom 4a i juniorklassen idag. Cerberus var jättetrött. Vi gick ju upp 4 och han hade inte fått sova mer än vilan i bilen så han var redigt trött vid elvatiden när det var dags. Det visade han givetvis genom att vägra stå still, hoppa upp och ställa sig med framtassarna på mig och "prata". Men men. Det gick ju hyffsat bra ändå, domaren verkade ha överseende. Och vi fick bra kritik ändå. :p

"Promising young male of 10 months. Excellent head & expression. Excellent eyes, ears and topknot. Correct bite. Very good topline, neck, croup and tail eith correct ring. Very good angulations in front, excellent angulations in rear. Chest well developed for age, very good coat for age. Would like bigger feet. Typical movements for age."

:banana:

IMG_3776.jpg

Hej!
Glömde ju helt att kika efter dig synd:crazy: så typiskt mig.
Jo det gick mycket bra för oss. Bästa tik-2 på lördagen och BIM med CACIB på Söndagen :)

Vilken fin kritik din lille kille fick :)

larod08_004.jpg

Ja, jag tänkte det men har inte anmält ännu. Men det är ju inte allt för långt för mig så jag borde ju åka. :) Eventuellt till Växjö med, sedan tror jag vi satsar på lite inofficiella för att öva mest. Blir så långt och dyrt att åka till sthlm. :crazy:

Min sambo vill ha en greyhound, han kommer bli jättesugen om jag berättar. ;) Men han vill nog helst göra ett byte för han vill inte ha 3 hundar och 2 barn i våran tre-rummare. Eftersom Zino är favoriten skulle det bli mattes ögonsten Timothy som ryker. Timothy är nästan ointresserad av allt och alla andra förutom jag :angel: så jag förstår att sambon tycker han är lite trist. Men jag ska hälsa honom att jag inte tror du är intresserad av dylik byteshandel! :D

Förresten måste jag få till fotona jag tog på henne i Lövudden, hon ser stencool ut på en närbild jag tog. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
987
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 837
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka