millan30_228
Trådstartare
Sv: Vinthundar
Dina whippetkillar är också otroligt fina
Dina whippetkillar är också otroligt fina
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med din afghankille är så fin
Var det svårt att bada och borsta efter saltvatten bad![]()
Självfallet så Älskar jag afghaner för dem har den mest "Diva" liknande attityden och dem går som om dem ägde alt! =) Sen har jag en på 7 år eller det är mammas med men jag har henne fördet mesta och sköter päls osv =) och funderar på att köpa en till men vill ha en ljusare, vet ej vilken färg ännu men det återstår och ser Måste kanske kolla börsen och hitta en bra valpuppfödare, vill ju inte stöta på en som säljer en dålig valp, för det har man ju stött på och kul är det inte! ..ciaoTänkte höra hur många här på bukefalos som har vinthundar?
Vad tycker ni andra om vinthundar?
Själv älskar jag vinthundar! Alla typer men mest greyhound eftersom jag äger två![]()
http://i130.photobucket.com/albums/p243/millan30_228/SobersJambalaya1yearold.jpg
http://i130.photobucket.com/albums/p243/millan30_228/sofiero014.jpg
Så vacker han juSkulle själv vilja ha en afghan, Men det får bli när man har tid med pälsvård:P
TJOHOO! Nu slipper jag smygläsa tråden!
Vi får hem en whippetpojke på fredag!Bilder kommer!
Gilly
Va tusan!
![]()
Haha! När han är blöt är han väl kanske inte det vackraste som vandrat i en päls.Men dom har en väldig utstrålning, afghanerna. Folk uttalar vokaler när vi kommer gående, "åååh" och "aaah" låter dom.
Man får inte vara ifred för fem öre när man har honom med sig, men det är bara skoj.
Pälsvården är inte såå farlig faktiskt. Men lite pyssel är det såklart. Just nu är t.ex. det här en rätt vanlig syn:
![]()
Så där spännande att pilla ut alla fröna.![]()
![]()
TJOHOO! Nu slipper jag smygläsa tråden!
Vi får hem en whippetpojke på fredag!Bilder kommer!
Gilly
Jag tycker inte man ska kalla NÅGON hund allergivänlig. Vissa allergiker klarar vissa raser, vissa allergiker klarar vissa individer men att säga att en ras är allergivänlig tycker jag är att bita sig själv i arslet, det är så vi får omplaceringar p.g.a. allergi, för att uppfödare "lurar" valpköpare. Det handlar alltså inte om allergivänliga raser, det handlar om att hitta en ras/individ som passar just den specifika allergikern.Är de någorlunda allergivänliga, dvs inte bland de värsta iallafall? Ja.
Och sist, jag vet många kaninuppfödare med just whippet men de har utställningskaniner. Jag har hoppkaniner. Går det överhuvudaget att lära dem att kaninerna är familjemedlemmar? Så de inte blir tokgalna som åskådare framför hoppande kaniner tex?
Det borde gå fint, om de får vänja sig redan från valpstadie. Min saluki har lärt sig att fungera med katter, som ju också är "normalt bytesdjur". Har sett bilder på vinthund + kanin tillsammans, så visst borde det gå.
Är det en frisk ras utan en massa förbehåll att försäkra osv?
Ja. Vinthundar överlag är friska av sig, även om säkert alla raser har ngt uppskrivet i RAS-dolkumenten som ska förbättras.
Det var därför jag skrev att det "Borde gå" - inte helt säkert alltsåmen det här ÄR ju jakthundar och dom kan man aldrig vara helt säker på.