Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Kanske kunde tänka mig en byteshandel :angel: men jag förstår att du inte är intresserad av att lämna din älskade whippet ;)

Vore jättekul om jag fick se korten från Lövudden :)

Hälsa sambon att det är många som tror på kombinationen med Maya och den tilltänkta hanen! Jag skulle bli mer än lycklig om ena valpisen hamnade hos dig:)

Hanen blev förövrigt BIR båda dagarna nere i Laröd/Sofiero

DSC_0441.jpg

Är det Kalle eller?
Så det här är alltså en jättefin bild av den tilltänkta kombinationen där de står BIR & BIM? Kanon isf ju!

Jag ska inte ha en greyhound, jag ska inte ha en greyhound, jag ska inte ha en greyhound. *upprepar mantra för sig själv* ;) Om jag fick välja skulle jag ha hur många vinthundar som helst. :D

Jag har nästan en greyhound hemma redan, tycker han har lite såna drag. Mätte honom till 57 cm i manken idag dessutom. :D Mattes lilla plutt...:love:

080920.jpg

080920_zinotimothy.jpg

080920_zinotimothy1.jpg
080920_zinotimothy2.jpg

Asså... nu är jag mer övertygad än någonsin att jag ska ha min Saluki. (eller gärna en av varje vinthundsvarienterna hehe =P)

menne. vad betalar ni med stööre vinthundsraser i försäkring per år ungefär?

Jag menar, visst ser han väl ut att trivas bland långnosar och långbeningar?
Kanske borde raka av han pälsen, knyta bak öronen och presentera honom som en vinthundsblandis :D:D:D:D

86104_1221844075.jpg

Senast ändrad:

Ser tyvärr inte kortet :(
Tror jag betalar runt 2000 kr om året för var av en av mina?
Greyhounds ligger ju relativt högt pga kapplöpningar. Även om mina är av utställningsvarianten så tar dom inte hänsyn till det

ååh va dumt =/ man måst enog kanske ha uppe bilddagboken för att det ska funka. får lägga in bilderna på pixbox imorgon när jag är hemma igen. annars finsn det bilder från samma träff i göteborgsträffs-tråden =)

allright. Det var ungefär vad jag hade räknat med. Försöker se över ett eventuellt hundköp seriöst nu när jag ändå ska läsa minst två "slappa" kurser till på högskolan. Har mycket hemmatid iaf i ett år framöver. Men kollar även upp div hundvaktsalternativ o sådär.
Papillonen, Lille Herrn, har även hunnit bli nästan 5 år nu, och har bevisat att han tål att både bo och busa med de större varianterna av rallyhundar =)

Men ey, vill du vakta afghan nån gång så behöver jag alltid lite hundvakt då och då om jag ska bort och så. Jag går dock inte i god för att saker man inte trodde hundar tyckte var intressanta inte blir strimlade. ;) han klättrar och finner saker lite här och var. Mina p-piller tex, som låg i en korg uppepå tvättmaskinen. När han var VALP. Jag förstår fortfarande inte hur han lyckades, han måste ha klättrat på toaletten eller nåt. :confused:

Cerberus kostar 171 kr i månaden i försäkring, med andra ord drygt 2000 kr om året han med. Inte så farligt tycker jag. Däremot äter han ju upp en betydligt större summa pengar varje månad. :crazy:

Ja det skulle jag nog kunna ställa upp på :D. och Gand med!!
Alltid bra att ha någon som ser till att man plockar undan efter sej =P
(nästan iaf), p-piller tycker man ju att man borde få ha ifred haha!!

okej, men 2000 kr om året känns som en ganska överkomlig summa. jag har nämligen ingen susning om vad Gand kostar eftersom det är så bekvämt och billigt att ha honom försäkrad genom syrran. tror det är nere på ett par hundralappar om året nu, om det kan stämma.. Hon har ju mängdrabatt o sådär.

Hmm, ja, men han kanske är inne i någon såndär väldigt aktiv period nu, fysiskt liksom. (ÅÅH liksomliksom bah öh, typ) mycket som händer i kroppen och sådär. Så förhoppningsvis blir han ju billigare i maten framöver.. =)

Jag betalar 198 kr/månad för mina två whippets tillsammans. Då har jag både livförsäkring för ca 7500 samt veterinärvård för...öhhhh...20.000 kanske. Minns inte riktigt. Har funderat länge på om jag ska ta bort livförsäkringen helt men tror inte jag gjort det än för det minskar kostnaden minimalt.

En riktig snygging är han också!

Visst växer dom fort! Har inte mätt min tjej, men hon har definitivt blivit tyngre och dessutom växt om katterna rejält på höjden.

Tuggar pinnar:
23679727.jpg

Speglar sig:
23679801.jpg

En riktig snygging är han också!

Visst växer dom fort! Har inte mätt min tjej, men hon har definitivt blivit tyngre och dessutom växt om katterna rejält på höjden.

Ja dom växker fort, När han kom så var han mins nu kan mina småttingar springa under magen på han:P Och han väger ungefär en 11kg om inte mer:)

Hur gammal är din saluki då?

Visst ska jag ha det!! =D

Nu gäller det bara att lösa allt praktiskt och hitta ett till extrajobb innan det riktiga letandet börjar =)

Hjälp, jag som tycker att min whipp-pojke är stor:eek: Vi har ibland undrat om han är hälften grey och hälften whipp, för han mäter 51-52 i mankhöjd:D men 57, jisses så stort!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
987
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 837
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka