vinthundar

L

lisenfisen

vad tycker ni om vinthundar 8attt dom ser beniga och äckliga ut lr jätte vackra)?
innan jag skaffa whippets tyckte jag att dom jävligt beniga ut:angel: ...... men nu tycker jag alla andra hundar ser super feta ut *skojja*:rofl: :rofl:
 
Sv: vinthundar

Jag tycker de är vackra... speciellt när de får springa fullt... då ser man ju varför de ser ut som de gör..

Själv har jag som bekant tax... det är väldigt lååååångt från hur vinthundar är byggda :D
 
Sv: vinthundar

Överlag är dom jääättefina! Men det finns ju vissa i rasen som är grymt magra! (dock inte min som ser ut som en boll enligt uppfödarna:o )

Men jag skulle inte säga att alla andra raser är tjocka:p
 
Sv: vinthundar

min ena whippet är ganska fet (kastrerad hane) hitta en gammal bild på honom och såg hur mkt han har gått upp......min tik däremot består typ bara av muskler har inte startathenne i race men hon springer run så j*vla mkt i skogen (och hoppar på vår stackars gamla hane):rofl:
 
Sv: vinthundar

Dom är otroligt vackra! :love: Jag älskar speciellt Saluki och Faraohund.
Jag tycker vinthundar är eleganta och ofta väldigt speciella hundar.
 
Sv: vinthundar

De är så vackra!!!!!!:love:
Jag har länge velat ha en saluki för de är då de absolut vackraste av vinthundarna men då jag läst om dem så stämmer de inte riktigt med min typ av hund så det har inte blivit nån...:crazy:
 
Sv: vinthundar

Jeg har tidligere hatt Borzoi og Saluki, og har nå en Whippet valp på 3 måneder, som heter Rottman. Fantastiske hunder!:D Jeg har også to Rottweilere, Darco og Ferro.:banana:

rottman1.jpg


rottman2.jpg
 
Sv: vinthundar

Var själv inne på att skaffa whippet då jag är väldigt förtjust i rasen men ja.. lite magra tycker jag allt de ser ut att vara ibland :D

Hmm kanske kan likna dem vid supermodeller? :rofl:
 
Sv: vinthundar

Inspirador skrev:
Jeg har tidligere hatt Borzoi og Saluki, og har nå en Whippet valp på 3 måneder, som heter Rottman. Fantastiske hunder!:D Jeg har også to Rottweilere, Darco og Ferro.:banana:

rottman1.jpg


rottman2.jpg





ser ut som min tik i teckningen söt:)
 
Sv: vinthundar

Jag tycker om vinthundar. Det är otroligt mäktigt att se våran greyhound när han sträcker ut för fullt. Mina systrar blev så imponerade när dom såg honom springa första gången att dom var tvungen att mäta stegläng. 4,5 m mellan sprången. ;) :D Men så har han ju varit en raket på banorna.

Våran gamle grålle som snart blir 9 år.

{CE6F2D94-4F82-4210-A0E0-0730566399C9}.jpg

{F537093F-8CD1-4075-9DC3-95C72074AAD7}.jpg

{550750B9-F29A-4CDB-95E9-3E212B9F6D29}.jpg
 
Sv: vinthundar

Aningsfull skrev:
Jag tycker om vinthundar. Det är otroligt mäktigt att se våran greyhound när han sträcker ut för fullt. Mina systrar blev så imponerade när dom såg honom springa första gången att dom var tvungen att mäta stegläng. 4,5 m mellan sprången. ;) :D Men så har han ju varit en raket på banorna.

Våran gamle grålle som snart blir 9 år.

{CE6F2D94-4F82-4210-A0E0-0730566399C9}.jpg

{F537093F-8CD1-4075-9DC3-95C72074AAD7}.jpg

{550750B9-F29A-4CDB-95E9-3E212B9F6D29}.jpg






söta hundar......mina whippar går ihop med min mammas stora grönlandshundar (nästan samma strl skillnad)
 
Sv: vinthundar

Tycker dom är underbart vackra! Har själv en whippetkille! :)

Häe är min kille för en månad sen!
909bc821e9182b4ddb40152606b4690b.jpg
 
Sv: vinthundar

jag har i borås idag på "mitt i borås" och där visade de upp greyhounds min gick på banan, och fyfasen, MUSKLER :love:
riktigt vackra hundar!
men jag gillar sådant, jag älsklar fullblodshästar också så :)
 
Sv: vinthundar

Har haft en greyhound och älskar deras sätt. Hade en granne som sa att det var synd om oss som hade en så ful hund.
Hon visste klart inte vad hon pratade om.
 
Sv: vinthundar

Jag har en borzoi, tyckte att de var både fula och såg elaka ut.
Men tog inte så lång tid innan det gick över. :love:

Zalo i full aktion

zalohopp.jpg


zalobad.jpg


cec09c65.jpg
 
Sv: vinthundar

Den sista bilden tyckte jag såg hemsk ut om jag ska vara ärlig.
Förlåt om jag sårar dig, det är inte meningen.

Såhär tycker jag; alla hundar och djur för den delen är underbara individer men vissa ser förj_liga ut.

När jag cyklade hem från jobbet en kväll såg jag en tjej gå med två gigantiska hundar(höga alltså) som såg ut som...ja, jag vet inte...deras huvuden hängde ner och traven var sådär studsig och "sittbenen" stack rätt ut och de var magra....ögonen var smala och såg sådär elakt listiga ut.

Det är säkert jättetrevliga hundar men de såg läskiga ut.

Men så är det väl...jag älskar taxar men det finns de som avskyr den rasen.
Det är väl bra att inte alla gillar samma ras:D
 
Sv: vinthundar

:crazy:
Ja alla tycker vi olika.. enda skillnaden är väl att vissa väljer att inte säga om de tycker att någon annans hund ser förjävlig ut. :crazy:

Nej, fy fan är allt jag säger. Trodde att man hade lite mer vett och etikett än så. :mad:
 
Sv: vinthundar

Men snälla du...om du tycker att min hund ser mager ut så får du ju självklart säga det. Jag skulle då inte ta illa upp utan då skulle jag fundera på om hon kanske skulle behöva äta mera.
Nu är ju din ras sådan kanske att de ska se magra ut och det tycker inte jag ser särskilt hälsosamt ut...
Ska inte jag kunna säga det...det var ju det som tråden handlade om eller?

Jag menar ju inte att såra dig men jag måste väl få ha en åsikt.

Det här handlar väl ändå inte om vett och etikett utan mera om att svara på en fråga. Din bild visade vad jag inte tycker om med dessa hundar så därför tog jag det för att visa vad jag menar.

Jag ber såklart om ursäkt för att du tog illa upp över att jag tog just din bild som exempel men jag står fortfarande fast vid min åsikt att jag inte tycker sådana magra hundar med ben som sticker ut ser särskilt vackra ut.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 082
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 256
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 505
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp