Vinteroverall

Sv: Vinteroverall

Där nere får man slåss för att få det man vill ha innan det är slut!
Men de har bra & framförallt prisvärda grejjor, I love Gekås!

Jag fick en i julklapp från Agersta. En svart med en töltande islandshäst på ryggen.
Kommer inte ihåg märket :angel: Den ligger nere i boden nu. Men den är iallafall hur bra som helst! Jättevarm och ja helt super :)

Jag fick hem den delbara från lillhästen idag, och ja den verkar varm & go iaf! Lite synd bara att den inte var skodd med mocca eller ngt annat som inte är så glatt, jag får helt enkelt träna balansen i vinter XD Man kan ju inte få allt.
Priset var bra iaf, blev ca 900:- med frakt & postförskott så det duger ju bra.
Skall ju köpa pålle nu så då får man vara lite sparsam :D

Idag fanns det inga overaller i L så jag kunde inte ens prova. Tyckte den var snygg med det svarta och oranga.

Men det fick bli termobyxor istället. för endast 179:-, jättefina brun botten med rosa och vita rutor.

Jag fick hem den delbara från lillhästen idag, och ja den verkar varm & go iaf! Lite synd bara att den inte var skodd med mocca eller ngt annat som inte är så glatt, jag får helt enkelt träna balansen i vinter XD Man kan ju inte få allt.
Priset var bra iaf, blev ca 900:- med frakt & postförskott så det duger ju bra.
Skall ju köpa pålle nu så då får man vara lite sparsam :D

Jag reagerade också på tyget på helskoningen först, men sedan när jag ridit i den två gånger så var det jätte bra! Man glider ingenting (jag gled lite första gången jag red barbacka) i sadeln nu efter att ha "smutsat ner" skoningen lite. Så du behöver inte oroa dig =)

//Julia

Okej, bra att veta :)
Den var iaf mkt snyggare irl än på deras bilder ;P
I värsta fall får jag väl sätta mig i lite klister innan jag hoppar upp på hästen barbacka ;)

Kolla overallerna under arbetskläder också, alltså inte på hästavdelningen. Superbilliga och slitstarka!

Min är ingen särskild ridoverall utan en vanlig scoteroverall, svart med reflexer. Och inte hal att rida i. Den förra höll för närmast dagligt bruk halva året i 11 år så den jag har nu som är 3 år är knappt ingådd än :angel:

/Tim som inte heller gillar att köpa grejer till sig själv..

Kan bara tala om att den grå Jacson overallen är underbar, varm och go i snön + mkt skön och rörlig :D

Har även premiärridid i den, barbacka och allt ;)
Jag ramlade inte av :D:p
Den är som sagt inte så halkig som jag trodde vilket är väldigt positivt :D

Jag använder byxa och jacka som min mormor syr (och säljer) vi har tillsammans gott igenom vad jag ville ha hos mina ridkläder tex fodrad ficka för mobilen så att den inte fryser osv. Grunden till kläderna är vanliga CANADA byxor och jackor fast med omgjorda detaljer så att det ska passa ridningen tex är byxorna skinskodda och jackan har blixtlås på sidorna så att man ska kunna göra den vidare eller smalar, ryggen på jackan är också förlängd så att det inte ska bli någon glipa mellan jacka och byxa. Man får även bestäma eget motiv tex sin egen häst så skär mormor ut bilden i mocka och syr fast det på jackans rygg. supper snyggga och jätte varma ridkläder, använder mina jämt och har dom när det är -20 utan långkalsånger.
Det bästa av allt är att man får dom sydda efter egna mått och man kan själv välja tex hur många fickor man ska ha på benet osv

Är det någon som har denna? Den var ju väldigt billig.

JACSON RID-OCH STALLOVERALL

Exklusiv overall. Delbar på mitten med dragkedja. Jacka och byxa går att använda separat! Avtagbar huva på jackan. Byxan har (avtagbara) resårhängslen. Dragkedja längs benet upp till knät. Helskodd med extra slitstarkt material. Reflex runt ben samt på ryggen. Fickor med dragkedja på både jacka och byxor. Vattentäthet 3000m/m2, andningsförmåga (MP) 3000g/m2 24h. Yttermaterial i teslan, mellanfoder polyestervadd, innerfoder tafetta.

http://www.lillhastenistav.se/termobyxor.htm

Färg Grafitgrå med ljusgrå detaljer
Storlek XS-XXL samt 150, 160, 170cl
Pris 790:-

Jajjemen :D Jag & Freyja_bus har en sån :D
Jag tycker att den är är superbra, ngt du vill fråga om den?
Står för övrigt en del om den tidigare i tråden.

Jajjemen :D Jag & Freyja_bus har en sån :D
Jag tycker att den är är superbra, ngt du vill fråga om den?
Står för övrigt en del om den tidigare i tråden.

Hej ok.

Är det inga reflexer på den?
Det är skoningen på den va? I vilket material?

Jo, det är reflexer på benen och på armarna...?
*springer o kollar*
2 reflexer på benen och 1 stor på ryggen :D

Skoningen är lite glatt till en början men som sagt när man ridit och "skitat ner" den lite så funkar det jättebra.

Mycket prisvärd tycker jag :)

Fick hem min från Soulhorse idag och den satt inte alls bra. Väääldigt stor i benen, det blev en massa säckiga väck (som fettvalkar) av tyget. Överdelen satt dock bra. Och det är säkert skönt med sumo-ben, men det borde ju vara sååå osmidigt att rida med eller??? Får ta och skicka tillbaks den tror jag:(

Någon som vet om MHs eller SIFs är smidigare??

Eller ska man satsa på en thermofodrat ridbyxa som Sonnenreiters eller kanske Vikur från 66north? Nån som vet hur varma de är?

Jag har köpt ny overall nu :banana:
En svart från Soulhorse. Mamma fick ta min gamla svarta overall från Hööks för den här satt mycket bättre på mig än vad CRWn gjorde.

Supernöjd med den är jag!

Hej

Kul att du är nöjd med overallen det satt ju superbra på dig.

Förmodligen kommer vi att ha ett bra pris på den i Globen så det blir att fylla bilen med overaller.

Mvh Fatima

knapplån
Hej.
Är också på jakt efter något värmande till vintern och funderar lite på den tvådelade termodressen från Hööks. Nån som har den?

hej och hå i kylan! jag har fundertat på om hööks vinteroverall är bra. Finns det någon här som har några erfarenheter om den? vad är det för skoning? är den värd att köpa?
tacksam förhjälpen:)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: MJLee
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 252
Senast: Habina
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar