Ostkalendern: Var så glad att jag fick tag på den i år och blev inte besviken.
Precis som många andra gillade jag dem med löksmak sämst, trots att jag annars älskar lök i alla dess former. Men i övrigt jättegott och vill absolut ha en igen!
Vinoteket: Har haft vinkalender i flera år nu och planerar fortsätta med den traditionen! Förra året hade jag en med enbart bubbel men i år gick jag tillbaka till en med blandade sorter och gillar absolut det bäst. Är jättenöjd med blandningen, det enda lilla negativa är att det kändes som det var ganska många dubbletter. Hade varit roligast med helt olika. Det framgick dock redan när jag köpte den, så inget som kom som en överraskning.
Oliviers&Co: Oljorna och vinägern får högsta betyg! Söta små flaskor och många roliga och användbara smaksättningar. Gillade även burkarna med kryddor, honung och lemon curd m.m. Sötsakerna föll mig dock inte i smaken överhuvudtaget, men de var som tur var inte så många. Själva kalendern var lite svåröppnad i bland, dels att hitta rätt lucka pga att siffrorna smälte in i bakgrunden (i kombination med dålig belysning där jag hade mina kalendrar
) och dels att det var rätt pilligt att få ut vissa saker. Vet inte om jag kommer köpa just denna igen, men skulle gärna ha någon annan i liknande stil om det finns.
Impecta: Jättenöjd! 37 fröpåsar och en bra blandning av sorter som är självklara att odla, sorter jag varit nyfiken på att prova, samt sorter jag nog inte själv kommit på att köpa men som ska bli kul att testa.
Bra variation mellan ätbart och blommor också tycker jag. De dagar man fick flera fröpåsar var dom bästa.
Tillbehören tyckte jag var lite småtråkiga även om jag nog kommer kunna få användning av allt. Men hade uppskattat mer att få fröer alla dagar, och hade säkert varit nöjd med samma mängd fröer som vi fick fast utspritt över samtliga luckor istället för de andra sakerna.
Hur som helst var det underbart att varje dag få drömma lite om vår och sommar, och planera inför de kommande odlingarna. Är så peppad på att få sätta igång!