Vinteroverall

Hallau

Trådstartare
Nu kommer ju snart vintern med det ruggiga vädret, och jag vill köpa en overall.
Men vilken är bra:confused:
Den på hööks är det någon som har den, och är den något att ha?
Tips på andra prisvärda overaller tas gärna emot.
SIF hade ju en förr,men kunde inte någon på nätet....

Sv: Vinteroverall

Nu kommer ju snart vintern med det ruggiga vädret, och jag vill köpa en overall.

Jag har både en mörkblå/ljusblå och en svart/beige från Hööks (köpta olika år), jag tycker de är bra. Med långkalsonger och tunn polotröja under brukar jag inte frysa. Fast när man ska vara domarsekreterare eller sitta på läktaren så kan det bli lite kallt.

Jag tycker de har hållit sig bra, hängslena blir lite uttänjda och funkar sådär efter en säsong, annars har jag inget att anmärka på. Vindtäta är de, men bara vattenavvisande på sin höjd (dvs overallen blir blöt, men man är torr under när det tex snöar).

Jag har hööks svart/beige overall, den funkar bra, har bara långkalsonger & tunnare långärmad under när det är riktigt kallt, & t-shirt funkar ju oxå då den är så isolerande.

Har inte provat men hört att den ska vara varm och go... men den är ju dyyyyr!

Vad tror ni om lillhästen i stavs delbara overall?

//Julia

Jaaa, den verkar skön! Jag funderar bara på om det blir halkigt iom att den är oskodd.. men jag vet inte. Iofs brukar jag rida i oskodda mukisbyxor rätt ofta och det går ju bra :D

Pratar du om Top Reitern nu, för lillhästens är skodd... :confused:

Ja, oskodda overaller blir halkigare, men det fungerar. Jag skulle dock inte betala så mycket pengar för en oskodd overall...

//Julia

Köpte den på hööks igår. Så nu väntar jag bara på snön............ Var faktiskt väldigt skön och kändes ganska smidig jämfört med anda jag provat.
Min kompis har en från top reitter väldigt snygg och hon älskar den.
Köpte den billigare på vm i norrköping.

Senast ändrad:

Har en blå från svenska islandshästföringen. Helt perfekt!:) teddy i fodret!

Hej kan tipsa om Emmishopen de har vinteroveraller olika prisklasser. Finns bl.a för tror jag 1199 kr, ett par hundra dyrare än på Hööks.

Den från Moutain horse, har nån provat den? Har sett både skodda och oskodda modeller, är det olika årsmodeller eller finns den i båda? Är det värt att lägga 700-1500 extra för en overall som inte är från hööks?

är det "WINTER II EXCLUSIVE" du menar? Jag e också sugen på den. Har mailat dom och frågat hur vattenavisande och hur mkt den andas. Inte fått nåt svar än dock... Men mailade kanske för 20 min sen :rofl:

Vad är det förresten för skillnad på olika andningsfunktioner? Kan stå: andasbeläggning: 4300 mvt eller andasfunktion: 5.000 mvp. Vad är skillnaden på mvt och mvp? :crazy:

off topic kanske ;P ;Men hej hallou, såg att vi är ifrån samma ställe dvs stenungsund. Vem är du, nu blir jag ju nyfiken, du kan väl pm:a mig?

På tal om overaller, jag är också på jakt. Vill ju gärna ha en som inte är för dyr men vattentät eller iaf bra vattenavstötande o varm, gärna skodd... Top Reiters är på tok för dyr, men finns hööks i nån annan förg än beige/orange? De har ju haft en svart/beige innan...?

Vad jag förstår är årets modell på hööks beige. De säljer alltså inga svarta.

Jag har spanat in overallen på lillhästen i stav. Den är delbar, vilket ju kan vara bra, och verkar vara varm och go. Den är den billigaste jag har hittat. Annars är nog den på Emmishoppen ett bra alternativ.

//julia

Jag köpte en för ett par år sedan, minns inte märket, men den var musgrå, smutsgrå. Den hade svart skoning i ett väldigt glatt tyg. Det var glatt och roligt att rida i den! Jag menar egentligen: När du köper overall, känn lite på hurpass glatt tyget är i skoningen, annars kan det bli halkigt på hästryggen...:rofl: F.ö. var det en oerhört varm och skön overall. Den var tvådelad och det kändes inte som en nackdel alls. Ett annat tips om du skulle köpa tvådelat: se till att byxorna går upp en bit på ryggen och inte är låga i midjan. Då blir svankryggen bar! Och det är kallt...

Jag funderar antingen på den från emmishopen eller den delbara från lillhästen i stav... Den från emmi verkar bara varmare, mer vattentät och lite snyggare :angel: men priset är lite värre ^^
Nån som har någon av dessa och vet hur pass bra de är?

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: MJLee
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 252
Senast: Habina
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar