Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läste först "fästingblod" och tänkte att det inte kändes som någon lockande titel...Jag kryssar Med något gult på omslaget med Fästningsblod av Andreas Karlsson. Den tredje boken i hans serie om 1600-talets danska Halland, och precis lika bra som de två föregående.
Välskriven, med bra personskildringar och helt underbara dialoger. Kort sagt, en riktigt bra bok.
Utmärkt inläsning av Fredde Granberg.
Tack!@doppler Grattis till bingo, bra jobbat!
Wow! Grattis bra jobbat. Visst är det andra brickan du fyller?Bingo.
Min sista bok i det här bokbingot blir En valfri bok med Den långe från Sundsvall av Kjell E Genberg.
En klassisk polisroman som påminner mycket om Sjöwall Wahlöös böcker, både för att den utspelar sig vid ungefär samma tidpunkt, men även för språket. Handlingen är helt klart inspirerad av alla de flickmord som skedde i Stockholm under 1960-talet, speciellt mordet på Berit Glesing beskrivs väldigt nära verkligheten.
Hyfsad inläsning av Mats Eklund. Visa bifogad fil 143576
Ja, precis. Det är min andra bricka. Någon tredje gång blir det inteWow! Grattis bra jobbat. Visst är det andra brickan du fyller?
Ja, precis. Det är min andra bricka. Någon tredje gång blir det inte
Nu ska jag roa mig med att lyssna på alla skojiga böcker jag har hittat, som inte riktigt passade in i någon ruta. Och vänta på nästa bokbingo, förstås. Det har varit jättekul.Wow grattis! Nu får du vila till nästa bingo, får göra en dopplerbricka med extra många rutor om jag gör nästa bingo
Den låter väldigt intressant, skriver upp den på listan omedelbums! Måste också säga att jag gillar de fina bilderna du tar på dina böckerUnder en intensiv period har jag läst Inget av det här är sant av Lisa Jewell. Det handlar om Alix som driver en framgångsrik podcast och Josie som jobbar på ett litet skrädderi. De råkar vara födda på samma dag och av en slump firar de sin 45-årsdag på samma krog. Alix firande är högljutt, med många vänner och glad stämning. Josies är mer stillsamt, det är bara hon och hennes ganska mycket äldre make som bestämt sig för att gå ut och äta för ovanlighetens skull. Alix och Josies vägar flätas samman när Josie bestämmer sig för att förändra sitt liv och ber om att få berätta sin historia i den podd som Alix driver.
Detta är en bok, som är skriven som en Netflix-dokumentär om en podd. Jag kan tycka att det blev ett onödigt lager, men i övrigt gillar jag berättelsen. Att använda opålitliga berättarröster är ju populärt inom spänningslitteraturen och här blir det extra snyggt eftersom den opålitligheten finns med i berättelsen via podden. Trevlig, bladvändarvänlig och verkligt bra läsning om man är lite i en lässvacka eller av annan anledning vill ha mycket driv och ganska lättläst.
Visa bifogad fil 143529
Jag kryssar rutan en bok med ett mord.