Jag har haft lite olika typer av smärta i magen. Inte alls hela tiden utan jag kan oftast sätta det i samband med något. Till exempel får jag riktigt obehagliga hugg i magen om jag stressar. Riktigt sådär att jag lär sitta och djupandas, fokusera och bara säga aj, aj, aaaaaaaaaaaaaj. Stress = väldigt dåligt alltså. Har jag kläder som sitter åt över magen kan jag få ont. Magen visar tydligt att det inte är önskvärt.
Sen har jag den senaste veckan haft lite som mensvärk/spänningar bak mot ländryggen. Det skrämmer mig lite, för vad jag har kunnat läsa mig till är mensvärk "dålig" värk (risk för missfallsvärk), men det verkar snarare bara vara magen som vidgar sig och tar sin plats och att det gör lite ont.
Jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen om jag var du. Det brukar alltid vara skönt när man är lite orolig.
Tack jag blev lite lugnad nu av att jag fick träffa en äldre kvinnlig läkare nu , hon klämde lite på magen och trodde inte det var något farligt men att man kan ha ont ändå.
Jag tror mer och mer att det är helt normalt att känna sådana smärtor som du och jag beskriver . Jag har också något som liknar mensvärk light (fast jag har ganska stora smärtor då annars), och jag tror den värken är när magen växer bara då det är mer vissa dagar . Känns som typ rejäl träningsvärk för mig . Jag hade bara blivit orolig nu om jag fått extrema smärtor.
Jag kan misstänka lite att jag kanske har endometrios, och då kanske det är sammanväxningar som töjs ut som gör att jag har ont nu bara.