Jag är inte typen som gillar att köpa på mig mycket prylar men när det kommer till vagn så har det bästa för oss varit att ha två stycken. En med fyra fasta lufthjul som tar sig fram överallt där det är möjligt att köra barnvagn (vi tog oss även över x antal rotvältor efter en storm med den
) och så en liten smidig vagn med svängbara hjul som man kan parkera undan i riktigt trånga utrymmen på restauranger och dylikt. Fram till i våras bodde vi i lägenhet i stan och då hade vi terrängvagnen i bilen för jag var ute och gick med hunden dagligen på grusvägar/skogsstigar och var i stallet och så hade vi den lilla vagnen i garaget för att använda hemmavid där det var asfalt. Nu har vi det tvärtom och det är skönt att alltid ha vagnen packad i bilen. Sen bär jag fortfarande i sele nästan dagligen och den om något är ju smidig när man är iväg!
Vi har en Crescent Comfort och en Easywalker Mosey.
Jag tycker att ni gör rätt i att köpa begagnad vagn. Det är först när man använt vagnen lite som man vet vad man verkligen vill ha och då är det inte lika surt att köpa en annan. Sen är ju tiden då man behöver en duovagn(liggdelen) ganska kort så om ni främst kommer köra på grus m.m och bara i stan och på asfalt då och då hade jag köpt en med fyra fasta lufthjul med bra fjädring och när barnet börjar sitta i vagnen kompletterat med någon mindre sulky att ha när man är iväg.
Tillägg: det är ju inte fel att åka till butik och skapa sig en uppfattning om vad man vill ha fört att sedan hålla koll på blocket. Än är det ju förmodligen gott om tid för att kunna invänta det man vill ha
När vi var runt och kände på vagnar slutade det med att vi valde den med bäst gung och som fick plats bredvid hundburen