Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen hitJaha, det kanske är dags att ansluta sig till tråden
Även om jag är allt annat är munter, känner mig mest hemsk och kan inte påstå att jag känt nån direkt glädje över lilla livet. Men det kommer säkert, svårt att förstå att det är på riktigt med. Samtidigt som relationen till sambon är skit - han är helt inställd på att vi kommer gå isär förr eller senare. Vilket jag inte alls vill, men vad ska man göra.. så jag är mest deppig hela dagarna, orkar inget pga tröttheten och spyr i princip 1-2 ggr varje dag också.
Men efter UL känns det väl lite roligare måste jag erkänna är nu i v14.
Smyger in med lite tips från en som ridit i tre graviditeter nu. Håll kvar vänster fit i stigbygeln och sväng över andra som vanligt och glid ner sidledes. Fungerar bra både om man får lite fogkänningar när benen ska ihop ( jag behövde hänga där med benen ihop ett tag innan de höll att stå på...) och när magen är i vägen.Jag har börjat må betydligt bättre sen någon vecka tillbaka, och är framförallt piggare. Fast idag blev det uppenbart att magen vuxit eftersom ridbyxorna var svåra att knäppa. Oklart hur mycket som är gravidmage och hur mycket som är semestermat dock...
Ridningen funkar fortfarande bra, även om det underlättar att medryttarhästen är lite konvalescent och inte rids så hårt. Enda kruxet är att det börjar bli dags att hitta ett alternativt sätt att sitta av på, magen tar emot och gillar inte att bli klämd! Avsittningspall kanske vore något?
Är det fler som rider här i tråden? Hur gör ni isåfall?
Hoppas också in från sommartråden. Jag red till ca v. 37 och när magen var för mycket ivägen lärde jag hästen att stå stilla vid pallen vi hoppar upp på också när jag skulle av. Nu har jag en liten häst och vi har höga pallar så på så sätt kunde jag i princip bara sätta ner foten och svänga över benet. Funkar kanske inte lika bra vid större häst/mindre pall.Jag har börjat må betydligt bättre sen någon vecka tillbaka, och är framförallt piggare. Fast idag blev det uppenbart att magen vuxit eftersom ridbyxorna var svåra att knäppa. Oklart hur mycket som är gravidmage och hur mycket som är semestermat dock...
Ridningen funkar fortfarande bra, även om det underlättar att medryttarhästen är lite konvalescent och inte rids så hårt. Enda kruxet är att det börjar bli dags att hitta ett alternativt sätt att sitta av på, magen tar emot och gillar inte att bli klämd! Avsittningspall kanske vore något?
Är det fler som rider här i tråden? Hur gör ni isåfall?
Hoppas också in från sommartråden. Jag red till ca v. 37 och när magen var för mycket ivägen lärde jag hästen att stå stilla vid pallen vi hoppar upp på också när jag skulle av. Nu har jag en liten häst och vi har höga pallar så på så sätt kunde jag i princip bara sätta ner foten och svänga över benet. Funkar kanske inte lika bra vid större häst/mindre pall.
Älskar höga pallar! Vi har en hög pall i ridhuset och en hög stubbe utanför, perfekt när man bara kan lägga över benet Dock ner problematiskt om man skulle behöva hoppa av i skogen eftersom jag typ inte kan hoppa upp från marken längreMin granne har en liten trappstege i metall (inte de där vanliga i plast), överkanten går verkligen i höjd med stigbygeln, den är grym (hennes häst är ca 170)
Älskar höga pallar! Vi har en hög pall i ridhuset och en hög stubbe utanför, perfekt när man bara kan lägga över benet Dock ner problematiskt om man skulle behöva hoppa av i skogen eftersom jag typ inte kan hoppa upp från marken längre
Smyger in med lite tips från en som ridit i tre graviditeter nu. Håll kvar vänster fit i stigbygeln och sväng över andra som vanligt och glid ner sidledes.
Hoppas också in från sommartråden. Jag red till ca v. 37 och när magen var för mycket ivägen lärde jag hästen att stå stilla vid pallen vi hoppar upp på också när jag skulle av.
Ja, för vissa blir det tyvärr en försämring under graviditeten. Hoppas att det var en engångsföreteelse. Annars skulle jag ta upp spåret med vården. Det är sorgligt att höra att det inte var ngn som lyfte möjligheten med dig när du var inne. Okunnigheten är fortf så stor.
Enligt min app så ska "den gyllene perioden" i graviditeten inträffa i vecka 13-26. Ser mycket fram emot detta. Går in i v 12 imorgon. En veckas illamående och trötthet kvar, sen jävlar
Allt det kan jag bocka av. Plus att jag fick överjävliga besvär efter grav. Jag som aldrig ens märkt av, eller ens visste om att jag hade endo innan grav. Men nu äter jag minipiller och slipper både mens och endo.Min BM gratulerade mig när jag sa att jag hade endo - nu när jag var gravid så var den ju botad
Jag frågade om det medförde några risker/problem, men det skulle det inte göra sa hon (en enkel googling hittar dock en studie från Karolinska som säger ökad risk för för tidig födsel, kejsarsnitt och havandeskapsförgiftning). Okunnigheten inom vården är skrämmande stor.
Förstår känslan precis... Jag håller tummarna att allt ser fint ut!UL idag, tänk om inget hjärta slår
Tänk om allt ser bra ut
(något ambivalent i mina känslor kring dagen )