Hur har ni andra det med sömnen? 37+2 här nu och sömnen har havererat fullständigt! Inatt jag har jag sovit 00.30-04.30, med två uppvak då jag varit klarvaken pga reagerat på något ljud. Inatt var det extremt men har sovit 6-7h med uppvak varje/varannan timme i någon vecka nu. Är detta en sån grej som folk glömt berätta om som händer alla höggravida? Att jag sover dåligt pga halsbränna, onda höfter och nacke hade jag liksom räknat med. Men det konstanta blixtuppvaknandet, som känns som en förberedelse till att vakna pga bebis, hade jag missat..
Men så jobbigt
Vecka 30 nu och vaknar några gånger varje natt för att kissa och vända på mig, i kombination med att dottern på 3,5 fortfarande inte riktigt sover hela nätter än utan brukar väcka mig ett par gånger så blir det väl ganska många uppvak. Men jag somnar i regel om snabbt igen!
Inatt kröp dock dottern upp i sängen mellan oss och jag svär att hon och lillasyster i magen pratade ihop sig och låg och sparkade från varsitt håll en bra stund innan jag kunde somna igen