Vinterföräldrar 22/23

Här kom bebis lite tidigare än väntat. Jag kanske skriver en längre förlossningsberättelse senare, men kortfattat hade jag tid för snitt den 19:e eftersom hans huvud var för stort för en sätesfödsel. Men så kom värkarna igång i fredags kväll, och det beslutades att jag skulle göra ett försök till en vaginal förlossning. Det slutade tyvärr ändå i ett akut kejsarsnitt, men det är så skönt att bebis är här nu! Han kom den 10:e i vecka 37+4.
Stort grattis!! 🥳
 
Här kom bebis lite tidigare än väntat. Jag kanske skriver en längre förlossningsberättelse senare, men kortfattat hade jag tid för snitt den 19:e eftersom hans huvud var för stort för en sätesfödsel. Men så kom värkarna igång i fredags kväll, och det beslutades att jag skulle göra ett försök till en vaginal förlossning. Det slutade tyvärr ändå i ett akut kejsarsnitt, men det är så skönt att bebis är här nu! Han kom den 10:e i vecka 37+4.
Åååh vad skönt att allt gick bra ändå! Stort grattis! :heart
 
Hur går det för dig? Jag har så stor förståelse för att det är svårt att ställa om när spelplanen plötsligt kastas om så där!

Tack för omtanken. 🙂 Just nu känns det mest skit faktiskt, men huvudsaken är att allt ser bra ut för Bubblan i alla fall. Jag har fått blodtryckssänkande medicin och kommer inte bli hemsläppt idag som jag hade hoppats. Jag veeeet ju att det är för vårt eget bästa, men kan inte hjälpa att jag känner mig lite ensam och övergiven här. Började storböla när personalen kom imorse och gick luciatåg för mig.:crazy::p

Min stackars man vet ju knappt vad han ska göra, han vill ju helst vara här hos mig, men så länge jag bara är övervakad och ingen igångsättning görs så kan han ju inte bidra med så mycket. Och de 10 pappadagarna behöver han ju spara tills Bubblan verkligen kommer.
 
Fy vad trist att behöva ligga inne, men bra de har koll på er @Ingela_S .
Har du hört nån plan mer om när de senast vill ha bebis ute?

Nej, jag har inte träffat nån läkare idag, hon blev ivägskickad på akutsnitt så jag antar att hon dyker upp senare. På ett sätt så hade jag tyckt det var skönt att bli igångsatt, det är ganska nervpåfrestande att ligga här och oroa sig, även om jag vet att de har full koll. Å andra sidan hade jag ju gärna sett att det drog igång av sig själv. V38+2 idag, så Bubblan är ju färdigbakad, bara frågan vad läkaren tycker blir bäst.
 
Nej, jag har inte träffat nån läkare idag, hon blev ivägskickad på akutsnitt så jag antar att hon dyker upp senare. På ett sätt så hade jag tyckt det var skönt att bli igångsatt, det är ganska nervpåfrestande att ligga här och oroa sig, även om jag vet att de har full koll. Å andra sidan hade jag ju gärna sett att det drog igång av sig själv. V38+2 idag, så Bubblan är ju färdigbakad, bara frågan vad läkaren tycker blir bäst.
Ska hålla alla tummar och tår för att det lugnar sig lite för er, alternativt att Bubblan får för sig att den vill komma ut nu.

Har varit hos BM idag (allt ser lika fint ut som vanligt) och fått tid bokad för igångsättning på sjukhuset. Full bemanning hela julen på "mitt" sjukhus så där tjänade jag inga dagar tyvärr. Kommer med andra ord dra igång vräkningen 23 Dec om inte min busunge bestämmer sig för att komma av sig själv. Men den har ju inte samarbetat hittils så varför skulle den göra det nu :rofl: :heart
 
Ska hålla alla tummar och tår för att det lugnar sig lite för er, alternativt att Bubblan får för sig att den vill komma ut nu.

Har varit hos BM idag (allt ser lika fint ut som vanligt) och fått tid bokad för igångsättning på sjukhuset. Full bemanning hela julen på "mitt" sjukhus så där tjänade jag inga dagar tyvärr. Kommer med andra ord dra igång vräkningen 23 Dec om inte min busunge bestämmer sig för att komma av sig själv. Men den har ju inte samarbetat hittils så varför skulle den göra det nu :rofl: :heart

Tack! Håller tummarna för att busungen vill ut innan vräkning. 😄

Är det Lund som är er närmsta sjukhus? Vi kanske ses närmare jul i så fall. 😁
 
Tack! Håller tummarna för att busungen vill ut innan vräkning. 😄

Är det Lund som är er närmsta sjukhus? Vi kanske ses närmare jul i så fall. 😁
Tack själv! Hoppas på det jag med, är ju bara att vänta och se helt enkelt.

Blir Hbg i första hand för oss, men bor syd-öst om så är hbg fullt så blir det Lund. Inte omöjligt med andra ord :D
 
Här kom bebis lite tidigare än väntat. Jag kanske skriver en längre förlossningsberättelse senare, men kortfattat hade jag tid för snitt den 19:e eftersom hans huvud var för stort för en sätesfödsel. Men så kom värkarna igång i fredags kväll, och det beslutades att jag skulle göra ett försök till en vaginal förlossning. Det slutade tyvärr ändå i ett akut kejsarsnitt, men det är så skönt att bebis är här nu! Han kom den 10:e i vecka 37+4.

Stort grattis till trådens första bebis! :love::heart
 
Tack själv! Hoppas på det jag med, är ju bara att vänta och se helt enkelt.

Blir Hbg i första hand för oss, men bor syd-öst om så är hbg fullt så blir det Lund. Inte omöjligt med andra ord :D

Haha, vi får väl se då. 😁

Min man fick lite panik när han hörde att man kan bli ombedd att köra till annat sjukhus ifall det första är fullt. Han har memorerat vägen till Lund väl, och det enda andra han hittar till i Skåne är Hbg, eftersom han kommer därifrån.
 
Inte en tillstymmelse till action här ännu så jag kan säkert hitta en anledning att åka ner och hälsa på er också :D

Du är så välkommen, så! :D

Lämnat dagens prover och gjort CTG. Blodtrycket höll sig stabilt på 130/83 hela kvällen igår och i morse 130/75. Läkaren kommer förhoppningsvis under förmiddagen och berättar hur de tänker, jag hoppas hoppas hoppas att det ser tillräckligt bra ut för att jag ska få åka hem. Även om de skulle bestämma igångsättning till nästa vecka så är det ju drygt att ligga inlagd i väntan på det...
 
Du är så välkommen, så! :D

Lämnat dagens prover och gjort CTG. Blodtrycket höll sig stabilt på 130/83 hela kvällen igår och i morse 130/75. Läkaren kommer förhoppningsvis under förmiddagen och berättar hur de tänker, jag hoppas hoppas hoppas att det ser tillräckligt bra ut för att jag ska få åka hem. Även om de skulle bestämma igångsättning till nästa vecka så är det ju drygt att ligga inlagd i väntan på det...
Hoppas hoppas hoppas på att ni får åka hem och ta det lugnt där istället :bump:
 
Hoppas hoppas hoppas på att ni får åka hem och ta det lugnt där istället :bump:

Det funkade, jag får åka hem! Med blodtryckssänkande medicin. Ska tillbaka på kontroll på måndag och om allt ser bra ut och Bubblan inte vill ut av sig själv, så verkar det bli igångsättning på julafton. :p Har blivit beordrad att ta det lugnt, inte storstäda huset eller springa runt i julruschen. Lugna promenader är ok, och så vila vila vila.
 
Det funkade, jag får åka hem! Med blodtryckssänkande medicin. Ska tillbaka på kontroll på måndag och om allt ser bra ut och Bubblan inte vill ut av sig själv, så verkar det bli igångsättning på julafton. :p Har blivit beordrad att ta det lugnt, inte storstäda huset eller springa runt i julruschen. Lugna promenader är ok, och så vila vila vila.
Men hejja! Så skönt för dig att få komma hem och ladda om!! :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 275
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 390
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp