Men hejja! Så skönt för dig att få komma hem och ladda om!!
Ja, verkligen! Och få sova i egen säng igen...!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hejja! Så skönt för dig att få komma hem och ladda om!!
Ooooh vad skönt för er! Sjukvården satsar verkligen på att ge oss julmirakel i årDet funkade, jag får åka hem! Med blodtryckssänkande medicin. Ska tillbaka på kontroll på måndag och om allt ser bra ut och Bubblan inte vill ut av sig själv, så verkar det bli igångsättning på julafton. Har blivit beordrad att ta det lugnt, inte storstäda huset eller springa runt i julruschen. Lugna promenader är ok, och så vila vila vila.
Sista återbesöket hos SMVC idag. Igångsättning planerad 19/12 om ärtan inte behagar komma innan. Men livmodertappen var helt omogen och hon är fortfarande ruckbar så vi tar fasta på att det blir igångsättning! Det känns faktiskt lite skönt att veta att det finns ett slutdatum och i vårt fall vill de inte att vi går över bf pga våra omständigheter. Kommer inte heller få åka hem efter igångsättningen utan ska ligga kvar tills dess att hon är ute.
Ärtan verkar nöjd med att invänta vräkningen, så idag är det dags jag har dock på känn att det kommer ta några dagar.. mitt tips ligger på onsdag förmiddag!Hoppas allt är bra med er och att det går bra imorgon, ifall Ärtan inte bestämt sig för att komma ut självmant ännu.
Ärtan verkar nöjd med att invänta vräkningen, så idag är det dags jag har dock på känn att det kommer ta några dagar.. mitt tips ligger på onsdag förmiddag!
Ingen igångsättning idag! Fullt på förlossningen och vi hamnar längre ner på priolistan då vi inte är akuta. Helt förståeligt resonemang, såklart, men jobbigt för oss som laddat! Håll tummarna för plats imorgon istället
Ingen igångsättning idag! Fullt på förlossningen och vi hamnar längre ner på priolistan då vi inte är akuta. Helt förståeligt resonemang, såklart, men jobbigt för oss som laddat! Håll tummarna för plats imorgon istället
Var på kontroll idag och blodtrycket ligger stabilt och ingen havandeskapsförgiftning i sikte. Men lite lite fostervatten (dock samma som förra veckan) så blev planerad för igångsättning på onsdag, ifall inget händer innan dess. Och undertiden ska jag vara uppmärksam på fosterrörelser, eftersom minskade sådana kan bero på att navelsträngen blivit klämd. Så nu kommer jag gå runt och noja mig i två dagar...
Vad spännande ändå, då är bebis snart här på något sätt! Men jag förstår att det kommer vara två nojiga dagar nu. Inte direkt det man vill höra.
Om Ärtan tar tid på sig så kan vi ha buketräff mellan värkarna!Var på kontroll idag och blodtrycket ligger stabilt och ingen havandeskapsförgiftning i sikte. Men lite lite fostervatten (dock samma som förra veckan) så blev planerad för igångsättning på onsdag, ifall inget händer innan dess. Och undertiden ska jag vara uppmärksam på fosterrörelser, eftersom minskade sådana kan bero på att navelsträngen blivit klämd. Så nu kommer jag gå runt och noja mig i två dagar...
Det blir igångsättning iaf idag!
Spännande! Lycka till!Det blir igångsättning iaf idag!