Hedinn
Moderator
Åh men ja! Det är samma här, innan bebis fungerade jag verkligen inte om jag inte fick ordentligt med sömn (minst 9 timmar…) och nu bara jaja, några timmar här och där räcker. Vet dock inte om det skulle funka lika bra om jag jobbade.Hmm, inte omöjligt att temperaturen kan påverka, det kanske hat blivit lite varmare i vårt sovrum nu under senvåren. Jag får väl skaffa en tunnare filt och prova. Tack för tipset!
Haha! Det är så himla härligt ändå att höra hur olika bebisar kan vara, du verkar ha en riktig sömntuta
Jag måste ändå säga att jag klarar av sömnbristen 1000 gånger bättre än jag trodde. Jag pratade med min bästa kompis för ett tag sen och sa något om att det var lyxigt att ha fått en så himla enkel bebis. Då tyckte hon att det var skönt att jag upplevde det så, trots att jag fått en unge som ju inte är något ideal när det kommer till nattsömn. Hon påminde mig om att jag hade sagt när jag väntade H att det som skrämde mig med bebisliv var just att inte få sova och att jag inte fattade hur det skulle gå att fungera om jag fick mindre än 7-8 timmars sammanhängande sömn varje natt. Det hade jag glömt att jag sagt Men ja, jag är lite trött ibland, och några gånger i veckan sover jag någon timme under dagen på soffan, men jag går inte alls runt i något töcken och känner mig trött hela tiden trots att jag de senaste fem månaderna sovit fyra timmar i sträck typ två gånger. Om det bara är hormoner eller om jag bara var mer anpassningsbar än jag trodde, who knows, men det är inte alls så tufft som jag föreställde mig innan. Men ja, ibland behöver jag beklaga mig lite ändå, och då nyttjar jag den här tråden
Men liksom, oavsett hur trött jag är får jag ju mängder med energi när ungen ger ifrån sig ett ljudligt gapskratt, vilket han gör väldigt ofta nu! Sen hjälper nog ljuset till lite också, var lite tuffare i vintras.